تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان حمايت: شوراي رقابت مسئول بررسي حاشيه قيمتي خودروهاست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سازمان حمايت: شوراي رقابت مسئول بررسي حاشيه قيمتي خودروهاست
معاون وزير صنعت از مردم خواست كه گرانفروشي خودروسازان داخلي و واردكنندگان را به سازمان حمايت اعلام كنند و گفت: مسئوليت شكل‌گيري حاشيه قيمتي در بازار خودرو به عهده شوراي رقابت است نه سازمان حمايت.
سازمان حمايت از توليد‌‌كنندگان و مصرف‌كنندگان كه هرگز به وظايف خود در مقابل حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان عمل نكرده است، اين بار شوراي رقابت را مسئول رسيدگي به شكل‌گيري حاشيه قيمتي خودرو دانست و گفت: در مورد فعل و انفعالاتي كه هم اكنون در بازار خودرو صورت گرفته، به لحاظ اينكه سياستگذاري و تعيين قيمت در برهه‌‌اي از زمان از سازمان حمايت گرفته شد و در اختيار شوراي رقابت قرار گرفت، سازمان حمايت همچون گذشته به قيمتگذاري خودروها ورود نمي‌كند، ضمن اينكه شوراي رقابت نيز برخي افزايش نرخ‌ها را براي خودروهاي داخلي اعلام‌کرده وتعيين قيمت برخي ديگر از انواع خودروها را نيز به بازار عرضه و رقابت سپرده است. محمود نوابي در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه در مورد اتفاقات اخيري كه در بازار خودرو رخ داده و برخي حاشيه بازارهايي كه به وجود آمده است، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان به طور كامل ورود نكرده است، اما در یک موضوع كلي، سازمان حمايت اكنون با جديت، پيگيري بيشتري صورت مي‌دهد و آن اجرايي شدن آيين‌نامه حقوق مصرف‌كنندگان خودرو است كه به تازگي ابلاغ شده است كه بر مبناي آن، سازمان حمايت مرجع رسيدگي به شكايات در حوزه خودرو، خدمات پس از فروش و پيش فروش خودروهاست كه به نظر مي‌رسد بخش زيادي از حقوق مصرف‌كنندگان را بتوان احيا كرد.

وي تصريح كرد: در اين رابطه هرگونه شكايتي اگر مطرح باشد، رسيدگي خواهيم كرد، ضمن اينكه در مورد قيمت و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتي خودروهاي وارداتي نيز با جديت وارد عمل شده‌ايم و با توجه به اينكه خودروهاي وارداتي بايد بر مبناي شاخصه‌هاي تعيين شده از سوي سازمان حمايت قيمت‌گذاري شوند، به شكايات در اين رابطه رسيدگي مي‌كنيم، يعني اگر كسي شكايتي داشته باشد كه خودرو را به او گران فروخته‌اند يا كارت گارانتي به او نداده‌اند، سازمان حمايت وارد عمل شده و موارد را بررسي مي‌كند. به گفته نوابي، مسئوليت شكل‌گيري حاشيه قيمتي در مورد برخي از انواع خودروها در بازار اكنون با سازمان حمايت نيست و به شوراي رقابت برمي‌گردد، البته مردم مي‌توانند شكايات خود را به سازمان حمايت ارجاع دهند و ما مردم را در ارائه شكايت محدود نمي‌كنيم، ضمن اينكه شماره تلفن ۱۲۴ نيز مي‌تواند محلي براي ارائه گزارش و شكايات مردم باشد. ما هم وظيفه پاسخگويي به اين شكايات را داريم.




تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن