تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802528240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین ارتباطات انسانی اجتماعی کودکان در دوران پیش دبستانی شکل می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اولین ارتباطات انسانی اجتماعی کودکان در دوران پیش دبستانی شکل می گیرد معاون آموزش ابتدای اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت :سرمایه گذاری در امور کودکان پیش دبستانی آثار پیش گیرانه به آسیب های دوران نوجوانی وجوانی وبزرگسالی دارد. بسیاری از انحرافات اخلاقی ریشه در کمبودهای روحی و روانی دوران کودکی دارند
۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير ساعت 11:17

خبرگزاری پانا+

حمیدی معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:سال‏های آغازین زندگی کودک، یکی از مهم‏ترین دوره‏ های رشد او به شمار می‏آید و آنچه در این دوران رخ می‏دهد به ‏طور اساسی بر رشد بعدی کودک اثرگذار است. از آنجا که اساس شخصیت فرد در دوره پیش ‏دبستانی شکل می‏ گیرد. محققان و صاحب‏نظران ارایه آموزش‏ های اثر بخش در این دوران را برای رشد بعدی کودک بسیار مهم می‏ دانند. اولین ارتباطات انسانی اجتماعی کودکان در دوران پیش دبستانی شکل گرفته و شکوفائی و رشد این ارتباط منوط به آموزش عشق ورزیدن و... نشان دادن راه صحیح برقراری ارتباط توسط والدین ومربیان آنان می باشد. در واقع پایه های اولیه اعتمادبه نفس ، مسئولیت پذیری و استقلال و خلاقیت کودکان در دوران پیش از دبستان استوار می گردد. توجه دقیق و مناسب به رشد و شکوفائی استعدادهای کودکان کمک می نماید .

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران درادامه عنوان نمود :سرمایه گذاری در امور کودکان پیش دبستانی آثار پیش گیرانه به آسیب های دوران نوجوانی وجوانی وبزرگسالی دارد. بسیاری از انحرافات اخلاقی ریشه در کمبودهای روحی و روانی دوران کودکی دارند. ارتباط اولیه کودک با الگوهای شخصیتی، آینده او را رقم میزنند. برخلاف نگرش عمومی مبنی برعدم سود آوری، سرمایه گذاری در مراکز پیش دبستانی به معنای تربیت خلاق ، هدفمند و آگاه آینده هر ملت و عامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی می باشد .

وی گفت: در دوره پیش دبستانی، والدین ومربیان کودک به شناسایی توانایی های بالقوه کودکان و رشد و توسعه چنین توانایی هایی مبادرت نموده، شعور و رفتارهای روانی کودک شکل گرفته و هدایت صحیح تجربیات کودک به خصوصیات روانی می انجامد که شخصیت او را پرورش می دهند.  در جریان حضور در مراکز پیش دبستانی است که کودک شناخت نزدیک و واقعی از خود به دست آورده وخواسته های او به عنوان تبلوری از رشد عاطفی و عقلی و اجتماعی شکل می گیرد.

حمیدی تاكید نمود : کودک برای برخورداری کامل از آموزش ‏های دوره ابتدایی، نیاز به یک انضباط فکری دارد که به طور معمول خانواده قادر به فراهم ساختن آن نیست. حال آنکه در دوره پیش‏ دبستان، مربیان از طریق فعالیت‏ های مختلف مثل بازی و کارهای دستی به تدریج نظم و انضباط ذهنی لازم را در کودکان ایجاد می‏کنند.

مرحله آموزش پیش ‏دبستانی، همچنین به متخصصان سنجش استعدادها و توانایی‏ های تحصیلی کودکان اجازه می‏ دهد به موقع توانایی‏ ها و ناتوانایی‏ های ذهنی و میزان آمادگی کودکان را برای حضور در آموزش‏ های دبستانی مورد سنجش قرار دهند و کودکانی را نیز که از این بابت نیازمند آموزش‏ های جبرانی هستند، شناسایی کنند. یکی از مشکلات نظام آموزشی کشور نبود سنجش زود هنگام و به موقع در مورد میزان آمادگی کودک برای استفاده از آموزش ‏های دوره ابتدایی و نیز شناخت توانمندی‏ ها و ناتوانایی‏ های تحصیلی است.

حمیدی در خاتمه اشاره نمود : آموزش و پرورش پیش‏ دبستان، برنامه‏ هایی است که برای کودکان قبل از ورود آنها به دوره دبستان ارائه می‏ شود. ویژگی مهم این دوره، عبارت است از: کودک محوری، استفاده از بازی و فعالیت‏ های جسمانی کودک و فراهم ساختن محیطی محرک و برانگیزاننده برای رشد عقلانی، اجتماعی، کلامی، عاطفی و جسمانی کودک. آموزش پیش‏ دبستان، برنامه‏ های کودک محور و منطبق بر بازی‏ها و فعالیت‏ های کودک است و باید محیطی مناسب جهت رشد هوشی کودک فراهم آورد. در آموزش پیش‏ دبستان، زمینه ‏های ایجاد مهارت خواندن، نوشتن و حساب کردن و همچنین زمینه تجارب مستقیم و دست اول برای کودکان فراهم می ‏شود. اگر چه در این دوره طراحی آموزش و جدول ‏بندی زمانی و نظم در برنامه‏ ها هم مورد تاکید قرار می‏ گیرد، اما برنامه ‏ها نسبت به نیازهای کودکان انعطاف‏ پذیر است. همچنین در برنامه‏ های آموزش پیش‏ دبستانی ایجاد خود انضباطی یعنی انضباطی که از درون خود کودک ناشی می‏ شود مورد تاکید قرار می‏ گیرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن