تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827178646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلانکی؛ ایده خوب و اجرای بد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پلانکتون‌هایی که حرکت می‌کنند، شخصیت دارند، تغییر می‌کنند و حتی حرف می‌زنند و ماجرا خلق می‌کنند، ایده اولیه مجموعه انیمیشنی به نام «ماجراهای پلانکی» را شکل داده‌اند.



این انیمیشن به کارگردانی اهورا شهبازی و نویسندگی شیوا حاجیانی و مهدی مداحی‌گیوی ماجراهای یک پلانکتون باهوش و دانا را در اعماق دریا روایت می‌کند. این بستر ویژه که با شناخته‌ها و ناشناخته‌هایش به عنوان جهانی از رازها و زیبایی‌ها دستمایه ساخت ماجراهای پلانکی قرار گرفته بجز این که برای داستان‌سازی و خیال‌پردازی به غایت گشاده‌دستی می‌کند به لحاظ بصری نیز طراحان و سازندگان انیمیشن را در مضیقه قرار نمی‌دهد. از این منظر انتخاب فضای زیر دریا به‌عنوان بستر رویدادها و ماجراهای پلانکی که با ایده اولیه مانی وطن‌دوست اتفاق افتاده، طرحی هوشمندانه است هرچند که پیش از آن باب اسفنجی به عنوان یک نمونه موفق با ایده‌ای مشابه ساخته و ماجراهایش در اعماق آب روایت شده است. مجموعه انیمیشنی ماجراهای پلانکی بر ایده‌ای جذاب استوار است، با این حال امکاناتی که همین ایده اولیه در اختیار سازندگان اثر قرار می‌دهد، به‌لحاظ داستان‌پردازی و بیشتر از آن از منظر بصری چندان موفق نیست. خوشبختانه قصه‌ها و روایت‌های این انیمیشن سالم و استاندارد است، اما نکته اینجاست که سازندگان اثر به قدر کفایت از امکاناتی که یک زیستگاه دریایی به‌عنوان جهانی کمتر شناخته شده در اختیار قرار می‌دهد، بهره نبرده‌اند و این کم مایه بودن بیشتر در ساختار بصری اثر مشهود است؛ اگر چه در طراحی فضا از اشکال متفاوت و رنگ‌های بسیار متنوع استفاده شده و فضای بصری تازه‌ای پدید آمده، اما این فضا دست‌کم برای مخاطب کودک کارآمد نیست. فضای بصری انیمیشن ماجراهای پلانکی متاثر از نقاشی‌های خوان میرو و البته بدون توجه به تناقض موجود بین ویژگی‌های آثار میرو و کارکردهای یک مجموعه انیمیشنی کودکانه، طراحی شده است؛ به عبارت دیگر مخاطب کودک باید براحتی مختصات فضایی که شخصیت‌ها در آن حضور دارند و ابعاد آن را درک و تجسم کند در حالی که نقاشی‌های میرو به عنوان یک هنرمند اکسپرسیونیست تداعی‌گر لکه‌های رنگی، فضایی کم‌عمق و ابهام بصری است. این ویژگی‌ها اگرچه بخشی از ماهیت اکسپرسیونیسم را شکل داده‌ است، لزوما برای یک مجموعه انیمیشنی که با هدف سرگرم کردن و آموزش مخاطب کودک ساخته می‌شود، مناسب نیست. الهام از آثار میرو، در ماجرای پلانکی تصاویری تازه و بدیع ایجاد کرده، اما این تصاویر به اندازه کافی گویا نیست؛ شخصیت‌ها بخشی از پس زمینه یا در آن گم شده‌اند و عمق و ابعاد فضا به کمک تکنیک‌های بصری به تماشاگر القا نمی‌شود. اشکال نامتعارف در نقاشی‌های خوان میرو، می‌توانست در این انیمیشن هویت پیدا کند و در شمایل یک پلانکتون یا هر موجود دریایی دیگری نمود داشته باشد، در عین حال این امکان وجود داشت که با ایجاد سایه روشن، فلو یا فوکوس کردن سوژه‌ها و ارائه زوایای مختلف از یک نما که حرکت دوربین را تداعی می‌کند، این انیمیشن را به‌لحاظ بصری گویا‌تر و ملموس‌تر کرد. لایه‌بندی، انیمیت و القای حجم در این انیمیشن که بسادگی با تکنیک‌های طراحی و نرم‌افزارهای موجود در کشور قابل اجراست، می‌توانست از ماجراهای پلانکی یک اثر بسیار موفق بسازد. آذر مهاجر‌


پنج شنبه 3 تیر 1395 ساعت 02:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن