تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802705469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همیاران توسعه روستایی، مشاوران خوبی برای مجموعه دستگاه‌های اجرایی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همیاران توسعه روستایی، مشاوران خوبی برای مجموعه دستگاه‌های اجرایی هستند
معاون توسعه روستایی معاول اول رییس جمهور گفت: اعزام همیاران توسعه روستایی به روستاها خدمت بزرگی برای کشور است.

همیاران توسعه روستایی، مشاوران خوبی برای مجموعه دستگاه‌های اجرایی هستند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "سید ابوالفضل رضوی" معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاول اول رییس جمهور در "اولین نشست همیاران توسعه روستایی با نگاه اقتصاد مقاومتی" که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اینکه وزیر کشور، فرصتی را در اختیار دانشجویان قرار داده تا در کنار آموزش مباحث نظری در دانشگاه‌ها به کسب تجربه در محیط‌های عملی بپردازند، امتیاز ویژه‌ای است که همه وزرا این چنین فکر نمی‌کنند تا از افکار پویا و جوان برای شناخت مشکلات و کارهای حوزه خود استفاده کنند.


وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ کشور ما فاصله زیاد بین تئوری‌پردازی و عملگرایی است، تأکید کرد: اعزام همیاران توسعه روستایی به روستاها فاصله زیاد تئوری‌پردازی‌ها و عملگرایی را به حداقل می‌رساند که برای کشور خدمت بزرگی است.


رضوی با بیان اینکه مشکل شناسی روستاییان مسئله بسیار مهمی است، تأکید کرد: شناخت سرمایه روستاها هم بسیار مهم است.


وی اضافه کرد: یکی از مشکلات روستاها تعریف آن در قانون است چرا که در قانون آمده روستا یعنی سکونت‌گاه 20 خانوار یا 10 نفر به بالا.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهور گفت: اگر دقت کنیم، اولین اعتراضات به تعریف روستا برمی‌گردد چراکه روستا، تنها سکونت‌گاه یک تعداد خانواده نیست بلکه روستا یک واحد تولیدی- فرهنگی است.


رضوی با بیان اینکه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری که ثروت‌های بسیار زیادی برای کشور هستند اکثرا در روستاها قرار دارند، خاطرنشان کرد: تحلیل دانشمندان و علما از جامعه نیز بیشتر نسبت به روستاها صورت گرفته و بسیاری از اساتید دانشگاه و صاحبنظران نیز روستازاده هستند؛ بنابراین این ثروت‌ها نباید نادیده گرفته شوند.


وی افزود:‌ شناخت مشکلات روستاها از زبان مردم، کار بسیار مهمی است ولی مردم، تنها مشکلات نزدیک را می‌بینند و از مسائل و مشکلات پشت پرده بی‌اطلاع هستند که باید آن‌ها را راهنمایی کرد.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهور یادآور شد: همیاران روستاها باید مشکلات و موانع روستاها را شناسایی کنند و با توجه به این مسائل، مشکلات را در سطح روستاها اولویت‌بندی کرده و به مردم این مناطق جهت‌دهی کنند تا آن‌ها با مسائل جدی منطقه خود آشنا شوند.


وی در ادامه اظهارات خود گفت: طرح استفاده از حضور دانشجویان مقطع دکتری را علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی با گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی مورد گفتگو قرار داده‌ایم و تأکید کرده‌ایم اگر دانشجویان مقطع دکتری که به سربازی نرفته‌اند رساله دکترای خود را در ارتباط با موضوع روستاها پیش ببرند کمک خواهیم کرد تا امریه شوند و در حوزه توسعه روستاها فعالیت کنند.


رضوی اظهار داشت: بحث مشکل شناسی موضوع مهمی است که اگر همیاران توسعه روستایی خوب کار کنند مشاوران خوبی برای مجموعه دستگاه‌ها خواهند بود.


وی همچنین گفت: امروز خیلی از مشکلاتی که در حاشیه شهرها با آن‌ها مواجه هستیم، ناشی از مهاجرت روستاییان است و متأسفانه 60 درصد از کارتن‌خواب‌های تهران روستاییان هستند.


رضوی با بیان اینکه اگر همیاران توسعه روستایی خوب کار کنند می‌توانند جلوی این مهاجرت را بگیرند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری زمینه‌های مهاجرت معکوس را فراهم کنند افزود: در بعضی از روستاهای کشور مانند روستاهای همدان ما شاهد افزایش جمعیت هستیم بنابراین این کار شدنی است.





۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن