تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798637882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«کیخان» در تهران ۳۰ سال بعد می‌گذرد/ هشدار درباره مواد مخدر صنعتی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انیمیشن ایرانی در خدمت مسایل اجتماعی
«کیخان» در تهران ۳۰ سال بعد می‌گذرد/ هشدار درباره مواد مخدر صنعتی

کیخان


شناسهٔ خبر: 3684966 - جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
هنر > رادیو و تلویزیون

.jwplayer{ display: inline-block; } تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «کیخان» که موضوعی مرتبط با مواد مخدر صنعتی دارد معتقد است این معضل شوخی نیست و همه خانواده ها باید هوشیار باشند. امیر کساوندی تهیه کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن «کیخان» درباره روند تولید این اثر به خبرنگار مهر گفت: این روزها در حال پشت سر گذاشتن مرحله پیش تولید هستیم. از این مجموعه ۴۰ قسمتی، پیش تولید ۵ قسمت به پایان رسیده و در حال ادامه کار هستیم. طراحی شخصیت ها، فضاها، استوری برد در مرحله پیش تولید قرار دارد و بعد از این مرحله ساخت کاراکتر، فضا و بنا بر لزوم کار، بخش سه بعدی نیز اضافه می شود. این مجموعه محصول مشترک سازمان صدا و سیما با ستاد مبارزه با مواد مخدر است و مشخصا به مواد مخدر صنعتی یا همان روانگردان ها می پردازد. وی با اشاره به اینکه محوریت داستان مواد مخدر صنعتی است، افزود: این طرح ابتدا توسط مرکز صبا به گلزار رضوی نویسنده ارائه شد و او هم ایده کاراکتر را خلق کرد. بعد از آن از من دعوت کردند به عنوان تهیه کننده و کارگردان با این پروژه همکاری کنم. ما در نشستی که برگزار کردیم فرایند تکنیکال و تولید را مورد بررسی قرار دادیم. من طرح هایم را ارائه کردم و مرکز صبا هم موافقت کرد. خوشبختانه صدا و سیما در رویکرد جدید خود به مسایل و مشکلات جامعه اهمیت می دهد و چالش های اجتماعی را مطرح می کند.

کساوندی درباره مضمون این مجموعه بیان کرد: قصه در مرکز تولید فیلمنامه مرکز صبا نگارش شد و حال و هوای پلیسی - اکشن دارد. قهرمانِ داستان فردی است که به خاطر مشکل برادرش تصمیم می گیرد با توزیع کنندگان مواد مخدر روانگردان در مدارس، دانشگاه ها و حومه شهر مبارزه کند. او تخصصش در حوزه رباتیک است به همین سبب لباسی طراحی می کند که ظاهری متفاوت دارد و با این لباس و با همکاری پلیس به مبارزه با قاچاقچیان می پردازد. این تهیه کننده اشاره کرد: تا کنون انیمیشن ها حول اسطوره ها در ادوار مختلف تاریخ به تصویر آمدند و «کیخان» جزو اولین های اکشن پویانمایی با محتوای اجتماعی است. این قصه که بر اساس ذهنیات نگارنده در مشورت با گروه به رشته تحریر درآمده از زمان جلوتر است و ماجرایی در ۳۰ سال بعد را روایت می کند. جغرافیای آن هم تهران در نظر گرفته شده که با سیستم و امکانات مدرن تر مجهز شده است. نمادهای ساختمانی هم نشان از توسعه شهری تهران دارد و جزییاتی نیز در تصاویر پس زمینه لحاظ شده که کاملا معرف یک جغرافیای مشخص خواهد بود. وی ادامه داد: در «کیخان» تعدادی نوجوان و جوان خلاق در زمینه یک پروژه هوشمند اَبَر رایانه کار می کنند و دشمن برای از بین بردن ذهن این جوانان، آنها را آلوده می کند. به این صورت که برای کار کردن های شبانه به ایشان پیشنهاد می دهد از قرص هایی نیروزا استفاده کنند تا بتوانند تا صبح بیدار بمانند اما متاسفانه مصرف مداوم باعث خودکشی یکی از اعضا می شود و این آغازی است برای مجموعه انیمیشن «کیخان».

کساوندی توضیح داد: در طراحی شخصیت‌ها سعی کردیم عادت های مرسوم جوانان را مدنظر داشته باشیم و به معنایی دیگر تخیلی و غیرقابل باور نباشد. در مورد شخصیت ساقیان مواد مخدر هم همین ها را لحاظ کردیم یعنی ظاهرشان اصلا شبیه معتادان یا خلافکاران نیست بلکه اتفاقا آراسته هستند. بحث موجود خطرناک و کابوس نیز از تم های دورنی داستان است. وی با اشاره به اینکه پیش تولید در انیمیشن مرحله ای از تولید محسوب می شود، گفت: در ساز و کار انیمیشن ۳ بعدی بیش از ۵۰ درصد کار همان پیش تولید است و ما با عبور از این مرحله با در دست داشتن مدل های آماده به جانبخشی یا انیمیت کردن، رندر و لایه گذاری و ... خواهیم رسید. بر اساس صحبت هایی که انجام شد ما ۱۸ ماه دیگر کار را برای نمایش آماده خواهیم کرد. این کارگردان و تهیه‌کننده افزود: هدف سازمان و ستاد مبارزه با مواد مخدر از تولید مجموعه «کیخان» این است که مواد مخدر صنعتی را شوخی نگیرید. این نوع مواد اتفاقا در ظاهر بیرونی افراد تاثیر ندارد و مستقیم مغز را از بین می برد. من در تحقیقات مربوط به این اثر با اتفاقاتی مواجه شدم که واقعا باورپذیر نیست. این قرص های روانگردان فرد را به دنیایی کاملا توهمی می برد و آنها علی رغم حضورشان کنار خانواده و جامعه از نظر ذهنی به شدت از مردم اطراف خودشان دور می شوند و حاضر هم نیستند از آن دنیا بیرون بیایند.

این تهیه کننده و کارگردان گفت: تلویزیون با همه ممیزی هایی که وجود دارد نسبت به این مساله نگران است و خوشبختانه به طرق مختلف واکنش نشان می دهد که تولید انیمیشن «کیخان» هم شامل آن می شود. یکی دیگر از نکاتی که ما در این داستان تاکید کردیم اینکه قهرمان داستان با همکاری پلیس باید به جنگ ساقیان برود و تنهایی قرار نیست کاری انجام دهد. وی در پایان اظهار کرد: در تحقیقاتم با برخی از کسانی که ترک کرده بودند مواجه شدم که می گفتند ما وقتی این قرص ها را مصرف می کردیم قادر به انجام کارهایی بودیم که امروز اصلا امکانپذیر نیست. به نظر من در چنین زمانه ای همه والدین باید هوشیار باشند. ما در این مجموعه برای اینکه جایی یا کسی را زیر سوال نبریم از زمان آینده و مکان هایی به نام موسسه استفاده کردیم فقط برای اینکه این هشدارها را بگنجانیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن