تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819517199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید مدیرکل آموزش و پرورش از مجموعه بازار قدیم مشهد پدیده شاندیز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: به مناسبت روز ملی صنایع دستی صورت گرفت بازدید مدیرکل آموزش و پرورش از مجموعه بازار قدیم مشهد پدیده شاندیز مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این بخش ظرفیت های بالایی در جهت احیا و گسترش فرهنگ استفاده از صنایع دستی ملی و استانی دارد.
۱۳۹۵ شنبه ۲۲ خرداد ساعت 09:06

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا از  خراسان رضوی، سید جواد حسینی  و جمعی دیگر از مسئولین و مدیران این سازمان در بازدیدی که به مناسبت روز ملی صنایع دستی از مجموعه بازار قدیم مشهد پدیده شاندیز انجام شد به تبیین ظرفیت های آموزش و پرورش در راستای حمایت از صنایع دستی ملی و استانی پرداخت.
وی در جلسه ای که به همین مناسبت در مجموعه بازار قدیم مشهد با اعضای هیئت مدیره این مجموعه برگزار شد با ابراز خرسندی از مجموعه فاخر و ارزشمند بازار قدیم مشهد که به همت سرکار خانم ریاحی و همکارانشان برپا گردیده است، به بیان مهمترین رسالت آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی و عادت دادن جامعه مخاطبان خود به رفتارها و کارهای مطلوب پرداخت و متذکر شد که در این خصوص ما باید جامعه مخاطبان خود را که شامل 140 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته، یک میلیون و دویست هزار دانش آموز و بیش از 2.5 میلیون اولیا دانش آموزان است به خریدهای خوب که نمونه عینی آن صنایع دستی کشورمان است عادت دهیم.
وی افزود: در این راستا آموزش و پرورش استان و مجموعه حاضر می توانند در قالب طرح صد مدرسه صد دبیرخانه ، دبیرخانه های مشترک استانی را در مدارس تعیین کنند تا ابتدا فعالیت های مشترک دو مجموعه احصاء و تدوین شود و سپس بعنوان پایلوت در مدارس مجری دبیرخانه های مشترک اجرا گردد و پس از رفع نواقص و عیوب به تمامی مدارس استان برای اجرا ابلاغ گردد.
همچنین وی از دیگر راهکارهای اشاعه فرهنگ خرید و استفاده از صنایع دستی ملی را بازدید میدانی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان از مجموعه حاضر دانست و اضافه کرد: می توان با توجه به ظرفیت های ستادهای اسکان فرهنگیان و حضور پر شور زائرین در مدارس و مراکز رفاهی فرهنگیان به معرفی محصولات و صنایع دستی ملی پرداخت و همچنین محصولات هنرستان های استان هم می تواند در اقدامی متقابل در مجموعه حاضر به نمایش گذارده شود.
وی اضافه کرد : با توجه به طرح قشربندی حرفه ای معلمان که در آن معلمان به 18 گروه مختلف تقسیم می شوند که یکی از آن گروه ها ، قشر معلمان هنرمند می باشد که این گروه می توانند با مجموعه حاضر در جهت گسترش فرهنگ استفاده از صنایع دستی ارتباط بیشتری برقرار نمایند.
همچنین در این جلسه پیشنهاد شد که مجموعه بازار قدیم مشهد می تواند مجوز تاسیس هنرستان غیردولتی صنایع دستی را درخواست نماید تا قدمی در جهت تربیت و گسترش مهارت تولید صنایع دستی کشور برداشته شود.
همچنین در این جلسه خانم ها ریاحی و علیزاده به نمایندگی از هیئت مدیره مجموعه بازار قدیم مشهد به معرفی و اهداف پیش روی این مجموعه پرداختند و پیشنهادات خود را در جهت گسترش فرهنگ استفاده از صنایع دستی ارائه نمودند. که در پایان جلسه مقرر شد تیمی از آموزش و پرورش استان و مجموعه بازار قدیم مشهد به تهیه و تدوین تفاهم نامه ای در راستای گسترش فرهنگ استفاده از صنایع دستی بپردازند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن