تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820576548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزی‌های تهران دیگر با پساب خام آبیاری نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سبزی‌های تهران دیگر با پساب خام آبیاری نمی‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: بررسی‌های انجام‌شده در شهرستان‌های استان تهران نشان می‌دهد که محصولاتی نظیر سبزی و صیفی به‌طور مستقیم از پساب فاضلاب استفاده نمی‌کنند و اگر موردی باشد حتماً با آنها برخورد می‌شود.
علی‌اشرف منصوری درباره آخرین وضعیت آبیاری مزارع جنوب تهران با آب‌های آلوده اظهار کرد: در استان تهران از آب فاضلاب خام برای آبیاری مزارع استفاده نمی‌شود و از تصفیه‌خانه‌ها خروجی گرفته می‌شود. وی افزود: متولی این امر نیز امور آب است و باید آب و فاضلاب شهری و منطقه‌ای‌ را کنترل کنند و آب را به‌صورت تصفیه‌شده در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران  ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌هایی در استان تهران نیز در حال انجام است و قول آن داده‌ شده که عملیات اجرایی آن در سال 95 به‌ پایان برسد که اگر به ثمر برسد بسیاری از اراضی را مشروب می‌کند و در جهت سالم‌سازی آب کشاورزی مؤثر است. وی در پاسخ به این سؤال "بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده آیا هنوز مزارعی یافت می‌شود که از آب فاضلاب خام استفاده کند؟" تصریح کرد: بررسی‌های انجام‌شده در شهرستان‌های استان تهران نشان می‌دهد که محصولاتی نظیر سبزی و صیفی به‌طور مستقیم از پساب فاضلاب استفاده نمی‌کنند و اگر موردی باشد حتماً با آنها برخورد می‌شود. منصوری در خصوص نگرانی‌هایی که بابت مصرف سبزی و صیفی و آبیاری مزارع با آب‌های آلوده در تهران وجود دارد، گفت: این نوع آبیاری مهار شد و دیگر سبزی با پساب خام آبیاری نمی‌شود و این نگرانی برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد. بنابر این گزارش در سال‌های گذشته این موضوع به‌صورت ملی و با همکاری ارگان‌های مختلف نظیر استانداری، قوه قضائیه و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو انجام و حجم زیادی از محصولات مزارع که با آب‌های آلوده آبیاری می‌شد، جمع‌آوری شد.

منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن