تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819311181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري راديو قرآن اعلام شد: تكريم از شخصيت قرآني آيت‌الله مكارم شيرازي آيين پاياني دوره‌ي نهم و آغاز دوره دهم«آيه‌هاي زندگي» در ميلاد حضرت زهرا(س)


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست خبري راديو قرآن اعلام شد: تكريم از شخصيت قرآني آيت‌الله مكارم شيرازي آيين پاياني دوره‌ي نهم و آغاز دوره دهم«آيه‌هاي زندگي» در ميلاد حضرت زهرا(س)
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

در آستانه‌ي اختتاميه مرحله‌ي نهم و افتتاحيه مرحله‌ي دهم طرح سراسري «آيه‌هاي زندگي»، نشستي با حضور حجت‌الاسلام حسين اسكندري مدير گروه قرآن و زندگي راديو قرآن و دبير اين طرح در محل راديو قرآن با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس راديوي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام حسين اسكندري در اين نشست ضمن ارايه‌ي توضيحاتي درباره‌ي طرح «آيه هاي زندگي» گفت: از سال 81 برنامه‌يي با محوريت شبكه راديويي قرآن به شكل چندرسانه‌يي با عنوان آينه‌هاي زندگي شكل گرفت، مأموريت كلي اين برنامه اين بوده است كه مفاهيم قرآن را در قالبي كاربردي و ويتريني روزآمد و جذاب براي همه اقشار مختلف جامعه ارايه دهد.

وي ادامه داد: با ياري قرآن اين برنامه تاكنون كه در آستانه آغاز دوره دهم و يازدهم آن هستيم دوام ‌يافته است و با اقبال توده‌هاي مختلف مردم مواجه شده است. اين نشان‌گر توفيق اين برنامه است، اين توفيق نيز مرهون فرصت مقدسي است كه انقلاب، رهبري و شهيدان انقلاب در اختيار ما قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام اسكندري اظهار كرد: اين حركت محصول يك فرصت‌شناسي بود و توانست هفت سال در يك رسانه دوام بياورد و با اقبال روبه‌رو شود.

دبير طرح آيه‌هاي زندگي اعلام كرد: هفته‌ي آينده (سوم تير) در شب ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم اختتاميه دوره نهم و افتتاحيه دوره دهم و يازدهم - كه به طور پيوسته هستند- از ساعت 17 تا 20 بعدازظهر در ساختمان اداري صداوسيما سالن كوثر برگزار مي‌شود و علاوه بر اعلام اسامي 114 نفر از كساني كه كمك هزينه سفر حج عمره به آنها تعلق مي‌گيرد از شنوندگان فعالي كه در شهرها و روستاهاي كشور اين برنامه را دنبال كردند تقدير مي‌شود.

وي در خصوص موضوع و عنوان مراحل دهم و يازدهم گفت: موضوع مرحله نهم با عنوان الي‌الهدي، خداشناسي بود، موضوع مراحل دهم و يازدهم نيز با همين عنوان، به ترتيب انسان‌شناسي و هستي‌شناسي خواهد بود.

دبير طرح‌ آيه‌هاي زندگي ادامه داد: اين طرح يك كار كتابخانه‌اي نبوده است بلكه كاري با پشتوانه تحقيقاتي براساس فرمتي جديد است كه از قرآن گرفته شده است، چيزي اضافه بر آن ندارد، ما فقط موضوعاتي را فراهم كرده و انسجامي را به آيات به ظاهر پراكنده قرآن داديم.

وي با بيان اين‌كه ما با الهام از فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه «آيه‌هاي زندگي» به لحاظ شيوه اجرا بسيارخوب است و اين چيزي است كه ما براي نهادينه‌كردن ايمان و قرآن در دل‌ها به آن نيازمنديم،دوره نهم را با 1545 قطعه برگزار كرديم، سه‌هزار قطعه هم در دوره دهم و يازدهم خواهيم داشت، اظهار كرد: طرح آيه‌هاي زندگي يك طرح چندمنظوره است؛ هم انس با قرآن است، هم روخواني قرآن را تقويت مي‌كند و هم به دليل تكرار به حفظ قرآن كمك مي‌كند.

وي اعلام كرد: از اول تيرماه هرروز از 5 تا 7 بعدازظهر برنامه راديويي خواهيم داشت كه در واقع دو روز اول استقباليه است و دو روز نيز به صورت زنده مراسم اختتاميه دوره نهم و افتتاحيه دوره دهم و يازدهم را پخش خواهيم كرد.

مدير گروه قرآن و زندگي راديو قرآن ادامه داد: از اول تيرماه تا 10 آبان‌ماه در طول 4 ماه و 10 روز اين برنامه برگزار خواهد شد و 10 آبان مصادف با اول ذيقعهده ميلاد حضرت معصومه (س) مراسم اختتاميه مرحله‌ي دهم و يازدهم هم‌زمان با كنفرانس راديويي گروه‌هاي قرآن و معارف جهان و تكريم از شخصيت قرآني آيت‌الله مكارم شيرازي كه نقش فراواني در قرآني‌كردن حوزه‌هاي علميه و محافل جوانان و فرهيختگان داشتند، برگزار مي‌شود.

دبير طرح آيه‌هاي زندگي اضافه كرد: ويژگي دوره دهم و يازدهم اين است كه جلسات ارزيابي نقد و بررسي بيرون از استوديو برگزار مي‌شود، به شهرستان و روستاها سفر مي‌كنيم و ايستگاه‌هايي را در تهران مستقر مي‌كنيم تا مردم خودشان مستقيما در برنامه حضور پيدا كنند.

وي در خصوص عواملي كه تا اين دوره از برنامه همكاري كرده‌اند گفت: سيدمهدي فاطميان كارشناس حفظ،

حجت‌الاسلام حسين همداني كارشناس مفاهيم، موسوي بلده، نصرت‌الله حسيني و خانم عناف چه كارشناسان قرآني، شيشه‌گران و سروري كارشناسان رسانه‌يي، نصرت‌الله حسيني كه خود قاري قرآن هستند مجري برنامه بودند ضمن اين‌كه محمدرضا و مسعودرضا خالقي تهيه‌كنندگي اين برنامه را به عهده داشتند.

وي با بيان اين‌كه در دوره نهم 93 موضوع از تمام قرآن استخراج شد، اظهار كرد: علاقه‌مندان به دو صورت كتبي (از طريق جرايد) و شفاهي در برنامه ما شركت كردند و از اين پس نيز شنوندگان برنامه ما مي‌توانند از طريق ارسال پيامك اعلام حضور كنند.

حجت‌الاسلام اسكندري اظهار كرد: پشتيبان ما در اين برنامه دكتر خواجه‌ميري مشاور وزير ارشاد و مدير مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور هستند كه در دو دوره قبل پشتيبان طرح ما بودند و اميدواريم در دوره دهم و يا زدهم نيز ما را همراهي كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 27 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن