تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805160513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبر خوش براي جاماندگان از يارانه نقدي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خبر خوش براي جاماندگان از يارانه نقدي
دو سال از ثبت‌نام مجدد دولت از يارانه‌بگيران گذشته و تعدادي از متقاضيان در حالي به هر طريقي از قرار گرفتن در ليست يارانه‌بگيران جا ماندند كه با وجود تكليف بودجه براي ثبت‌نام آنها، تاكنون چنين نشده است. با اين حال بودجه امسال دوباره اين تكليف را تكرار كرده است.
به گزارش ايسنا، ۲۰ تا ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، بازه زماني بود كه دولت به منظور ثبت تقاضاي افراد براي دريافت يارانه مشخص و اولويت را بر‌اساس رقم اول شماره ملي سرپرستان خانوار تعيين كرد. اما به هر صورت با توجه به مهلت يك روزه براي هر خانواده و از سويي ديگر مشكلاتي كه در زمان ثبت‌نام اينترنتي در سراسر كشور پيش روي متقاضيان قرار داشت، عدم اطلاع‌رساني دقيق در مورد نحوه ثبت‌نام گروه‌هاي مختلف قبل از اقدام براي اين موضوع، در نهايت به جاماندن گروه‌هايي از ثبت درخواست يارانه نقدي انجاميد. در اين بين بودند خانوارهايي كه نتوانستند در روز مشخص خود ثبت‌نام كنند يا در بين آنها زوج‌هاي جواني قرار داشتند كه بعد از ثبت درخواست اول در سال ۱۳۸۹ در قالب خانوارهاي خود، ازدواج كرده و در زمان ثبت‌نام مجدد با توجه به نبود اطلاعات شفاف جاماندند.

اين در حالي است كه در خلال چند روز مقرر گاهي اعلام شده بود زوج‌ها به همراه خانوارهاي خود ثبت‌نام نكنند تا در پايان بتواند يارانه خود را جدا كرده و در قالب خانواري جديد قرار گيرند. ولي اينگونه نشد و در كل از دريافت يارانه نقدي جاماندند. در عين حال بودند خانوارهايي كه با وجود اينكه تمام اعضاي خود را ثبت‌نام كرده بودند در جريان واريز يارانه با عدم دريافت به تعداد كل اعضا مواجه شده و برخي از آنها از ليست بازماندند. اگرچه بعد از ماجراي ثبت‌نام دو سال پيش، در دوره‌اي كه البته در مورد آن اطلاع‌رساني نشده بود در مواردي از برخي گروه‌هاي جامانده‌ها در فرمانداري‌ها ثبت‌نام به عمل آمد ولي اين روند ادامه نداشت و هنوز عده زيادي از خانوارها يا زوج‌هاي جامانده‌اي كه متقاضي هستند، يارانه نقدي دريافت نمي‌كنند.

با اين حال با اينكه دولت بارها وعده داده بود تا برنامه‌اي را براي ثبت‌نام متقاضيان جامانده طراحي خواهد كرد، در اين مدت اطلاع‌رساني در اين مورد نشد تا اينكه نمايندگان در بودجه ۱۳۹۴ اين موضوع را در قالب قانون به دولت تكليف كردند.

مجلس در بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ دولت را مكلف كرد تا از فروردين‌ماه نسبت به ثبت‌نام اين گروه از طريق فرمانداري‌ها اقدام كند ولي سال گذشته از ورود جامانده‌ها به ليست سازمان هدفمندي يارانه‌ها خبري نشد. اين در حالي است كه رئيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها در مورد يارانه زوج‌هاي جواني كه براي ثبت‌نام به فرمانداري‌ها مراجعه كردند، دو حالت را عنوان و گفته بود كه اول اينكه هنوز نتيجه بررسي كميسيون ماده (۱۰) براي تشخيص نيازمندي زوج به يارانه، به سازمان هدفمندي اعلام نشده است چراكه اگر نتيجه از طريق اين كميسيون، بخشداري و فرمانداري استان‌ها به سازمان هدفمندي يارانه‌ها اعلام شده باشد، اكنون وصل شده‌اند و يارانه آنها واريز مي‌شود. ايزدي همچنين عنوان كرده بود كه حالت ديگر اين است كه اصلاً امكان دارد كميسيون تشخيص دهد زوج متقاضي نيازمند و مستحق دريافت يارانه نقدي نيست، بنابراين علت عدم واريز يارانه به حساب آنها همين است و يارانه‌اي به آنها تعلق نخواهد گرفت.

با اين وجود شرايط مبهم ثبت‌نام از جاماندگان از يارانه نقدي و عدم اجراي تكليف قانون بودجه ۱۳۹۴ براي اين موضوع، موجب شد تا آخرين بند از تبصره (۱۴) بودجه ۱۳۹۵ نيز به تأكيد براي ثبت‌نام از اين افراد اختصاص پيدا كند، به طوري كه در سوي ديگر تبصره پرحاشيه هدفمندي يارانه‌ها براي حذف حدود ۲۴ ميليون يارانه بگير، وارد شدن متقاضيان محق دريافت يارانه نقدي نيز مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس بند(ط) اين تبصره، دولت موظف است پس از تصويب قانون بودجه نسبت به ثبت‌نام افرادي كه موفق به ثبت درخواست براي دريافت يارانه نشده‌اند اقدام و پس از ثبت‌نام پرداخت يارانه آنان را در دستور كار قرار دهد. در عين حال كه تأكيد شده بايد ثبت‌نام در فرمانداري‌ها انجام مي‌شود.
اين در حالي است كه قانون بودجه امسال در روزهاي پاياني ارديبهشت ماه به دولت ابلاغ شده و اكنون تدوين آيين‌نامه مربوط به تبصره‌هاي بودجه و خاصه تبصره هدفمندي در دست بررسي است و جاماندگان بايد منتظر باشند تا بعد از تدوين آيين‌نامه مربوطه مشخص شود كه آيا امسال برنامه‌اي براي ثبت‌نام از آنها و واريز يارانه نقدي وجود دارد يا خير و سال ۱۳۹۵ نيز محلي براي اجرايي شدن كامل بندهاي هدفمندي يارانه‌ها از جمله ورود متقاضيان جامانده به مانند سال قبل نيست و تنها در حد يك تكليف و وعده تكراري باقي خواهد ماند.

منبع : ايسنا



تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن