تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802888820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازیگر مهم بین المللی به صحنه بازگشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "بازیگر مهم بین المللی" به صحنه بازگشت
ورشو نخستین ایستگاه و آغازگر سفر چهار روزه ظریف به چهار کشور منطقه اروپای شرقی و شمالی بود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ورشو نخستین ایستگاه و آغازگر سفر چهار روزه ظریف به چهار کشور منطقه اروپای شرقی و شمالی بود. واشیچکوفسکی وزیر خارجه لهستان و ظریف در ورشو، «سند رایزنی‌های سیاسی» را برای «افزایش همکاری‌های دوجانبه» امضا کردند. طرفین بر افزایش همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند. وزیر امورخارجه قرار است از لهستان راهی فنلاند شود. سوئد و لتونی مقصدهای بعدی ظریف در این سفر اروپایی هستند. در این سفرها، 60 فعال اقتصادی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزیر امور خارجه را همراهی می کنند.







 وزیر امور خارجه کشورمان که در صدر هیاتی سیاسی- تجاری عازم شمال اروپا شده بود، در نخستین ایستگاه، وارد ورشو پایتخت لهستان شد. محمد جواد ظریف در نخستین برنامه کاری خود در ورشو با «رادوسلاو شیکورسکی» همتای لهستانی خود دیدار کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران حضور یافت. وزیران امورخارجه ایران و لهستان سند تفاهم رایزنی های سیاسی دو کشور در این سفر را امضا کردند و پس از آن ظریف در صبحانه کاری با نخبگان ایرانی مقیم لهستان شرکت و با وزیر توسعه این کشور دیدار کرد و در همایش اقتصادی ایران و لهستان به سخنرانی پرداخت.


دیدار با معاون اول نخست وزیر و وزیر میراث فرهنگی، نثار تاج گل به بنای یادبود «تقدیر از ملت ایران»، گفت و گو با رئیس امنیت ملی، شرکت در ضیافت ناهار رئیس مجلس نمایندگان، سخنرانی در دانشگاه ورشو و دیدار با خانم «اوا کوپاچ» نخست وزیر لهستان، محورهای دیگر سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به لهستان بود. این سفر در حالی صورت می گیرد که پیش از این، «رادوسلاو شیکورسکی» وزیر امورخارجه لهستان در 10 اسفند 94 و همزمان با پانصد و چهلمین سالگرد ارتباط دیپلماتیک ایران و لهستان در راس هیاتی دیپلماتیک به ایران سفر کرده بود. 


شرکت در همایش اقتصادی و تاکید بر همکاری راهبردی بخش های خصوصی







ظریف روز پرکاری را در لهستان پشت سر گذاشت و دیدارهای مختلفی داشت. محمد جواد ظریف در همایش اقتصادی ایران و لهستان در ورشو ، از دولت و ملت لهستان به خاطر مهمان نوازی آنها تشکر کرد و افزود: روابط سیاسی بین دو کشور دارای عمق تاریخی است و دو کشور فراز ونشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و از دشواری های تاریخی سرافراز بیرون آمده اند. وی با اشاره به مزار سفیر لهستان که از قرن 17 در اصفهان است گفت: ما دو کشور، یکدیگر را خیلی خوب درک می کنیم، قدمت روابط سیاسی ما بیش از 500 سال است.


از قرن 17 دو کشور دارای روابط گسترده ای هستند ومردم به خوبی یکدیگر را می شناسند و به یکدیگر احترام می گذارند. وزیر امورخارجه گفت: تجار ما بسیار زودتر از سیاسیون با یکدیگر ارتباط داشته اند و امروز هم نگاهمان به شما فعالان اقتصادی است تا یکبار دیگر روابط را شما راهبری کرده و پیش برید. ظریف افزود: امکانات راهبردی اقتصادی قابل توجه است، بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران محرک اصلی توسعه و کارآفرینی و پیشرفت اقتصادی است و بخش خصوصی لهستان تجربه خوبی در هدایت توسعه لهستان در اروپا به شمار می آید و می تواند محرک روابط اقتصادی گسترده تر بین دو کشور باشد به شرطی که روابط حالت راهبردی به خود بگیرد و از حالت تجاری صرف خارج شود.


وضعیت ترانزیتی ایران در همه منطقه بی نظیر است







وزیر امورخارجه با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت توسط دوستان ما در لهستان محسوب می شود، یادآور شد: جمهوری اسلامی در سال اخیر و آینده رشدی بسیار بیشتر از متوسط رشد جهانی تجربه خواهد کرد و با تورم تحت کنترل و رشد گسترده تر زمینه را برای فعالیت اقتصادی در بستری آرام فراهم خواهد کرد. ظریف افزود: ایران امن ترین کشور در منطقه ای ناامن قرار گرفته است، کمتر کشوری در منطقه است که با اتکای به مردم در شرایطی که منطقه با خطرات افراط گرایی، جنگ و خشونت ناشی از آن رو به روست در بستری آرام انتخابات برگزار کند و این امنیت برای سرمایه گذاران خارجی به ارمغان می آورد.


 وی ادامه داد: من تاکید می کنم بزرگترین سرمایه ما مردم هستند. وضعیت ترانزیتی ایران در همه منطقه بی نظیر است، منابع ایران غیر قابل مقایسه ( با دیگر نقاط جهان )است، بزرگترین منابع نفت و گاز (در ایران ) است، امکانات معدنی وپیشرفت های علمی و تکنولوژی ما چشم گیر است؛ اما مبنای قدرت ما، چه قدرت امنیتی و چه قدرت سیاسی و اقتصادی، مردم بزرگ ایران هستند که با آغوش باز کشورهای دوست همچون لهستان را پذیرا می شوند. مردمی که با سطح بالای دانش، آماده فعالیت در اکثر زمینه های اقتصادی هستند. در این مراسم، تفاهم نامه بازرگانی بین اتاق ایران و لهستان در حضور وزیر امور خارجه ایران و مقامات لهستانی امضا شد.


ایران نوسازی روابط اقتصادی را با اروپا از لهستان آغاز می کند







تور اروپایی ظریف و سفر آغازین او به لهستان از دید رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی پنهان نماند و خبرگزاری فرانسه به تحلیل سفر وزیر امورخارجه به لهستان پرداخت و این سفر را اولین گام تهران برای افزایش رابطه با غرب و خروج از انزوای بین المللی دانست. خبرگزاری فرانسه نوشت، سفر وزیر امور خارجه ایران به لهستان یکی از اولین گام های تهران برای افزایش مراودات اقتصادی با غرب است.
این خبرگزاری در گزارشی از برنامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای سفر به کشورهای فنلاند، سوئد و لتونی در ادامه تور اروپایی وی، مراودات تجاری میان ایران و لهستان را در نتیجه تحریم های هسته ای تنها 70 میلیون در سال برآورد کرد. خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارش خود افزود: در پی توافق هسته ای ایران و 1+5، پارسال تحریم ها برداشته شد که در پی آن تهران تحرکاتی را برای بهبود تجارت آغاز کرد و قدرتهای غربی نیز به تازگی از مراودات تجاری با این کشور حمایت کردند.







تنها یک هفته پیش از این سفر، ظریف بر لزوم انجام اقدامات واقعی توسط آمریکا برای ترغیب سرمایه گذاری در ایران تاکید کرده بود. اتحادیه اروپا، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در 20 مه (31 اردیبهشت) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که بانک ها و شرکت های خارجی نباید از برقراری روابط اقتصادی قانونی با ایران پرهیز کنند.


وزیر خارجه لهستان: ایران هم اکنون به عنوان بازیگر مهم بین المللی به صحنه بازگشته است







 ظریف در یک کنفرانس خبری مشترک با «ویتولد واشچیکوفسکی» وزیر خارجه لهستان گفت: «من متقاعد شدم که خواسته سفیر (ورشو در تهران) برای رساندن حجم معاملات دو جانبه سالانه به یک میلیارد دلار به حقیقت خواهد پیوست». طبق این گزارش، معاملات تجاری سالانه بین لهستان و ایران در سالهای اخیر به واسطه تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، حدود 70 میلیون دلار بوده است. وزیر خارجه کنونی لهستان که سفیر سابق این کشور در تهران بود، گفت: «ما همیشه احساس می‌کردیم که ایران بخشی از راه‌حل است و بخشی از مشکل نیست. بعد از سالها به حاشیه رانده شدن و طرد شدن، ایران هم‌اکنون به عنوان یک شریک مهم و یک بازیگر مهم که بر راه‌حل‌های مثبت جهانی اعمال نفوذ خواهد کرد، به صحنه بین‌المللی بازگشته است». 


سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مثبت و تعامل سازنده با دنیا است







 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه صبحانه کاری با جمعی از نخبگان و فرهیختگان ایرانیان مقیم لهستان در هتل اینترکنتیننتال ورشو، اظهار کرد: باید از شرایط جدید کشور به دلیل رفع تحریم ها باید استفاده کنیم و همکار های خود را با کل دنیا افزایش دهیم .وی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مثبت و تعامل سازنده با دنیا است. البته این به این معنا نیست که توجه ما از شرق به غرب معطوف شده است. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سیاست خارجی نباید جناحی باشد اما متاسفانه چون فضای جامعه ما بشدت سیاسی است از هر حرف بنده برداشت سیاسی می‌شود در حالی که بنده اصلا سیاسی نیستم.


 ادای احترام ظریف به سنگ یادبود تقدیر از ملت ایران در ورشو







 علاوه بر دیدار های دوجانبه و شرکت در همایش اقتصادی و دیدار با نخبگان ایرانی ساکن در لهستان، وزیر خارجه کشورمان به سنگ یادبودی که به پاس تقدیر از میزبانی ایران از بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم در پایتخت لهستان احداث شده، ادای احترام کرد و تاج گل نثار کرد. این سنگ یادبود به پاس تقدیر از میزبانی بیش از 100 هزار مهاجر لهستانی از سوی ایران در جریان جنگ دوم جهانی در شهر ورشو احداث شده است. پس از لهستان، به کشورهای فنلاند، سوئد و لتونی سفر کرد.
گزارش از محمدرضاشجاعیان



۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن