تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805174105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كسر سهميه، ‌بازي جديد سعودي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كسر سهميه، ‌بازي جديد سعودي‌ها
سعودي‌ها همواره به دنبال منزوي كردن ورزش ايران هستند و در اين راستا از هيچ كوششي فروگذار نخواهند بود.
نویسنده : دنيا حيدري 


سعودي‌ها همواره به دنبال منزوي كردن ورزش ايران هستند و در اين راستا از هيچ كوششي فروگذار نخواهند بود. بعد از ماجراهايي كه براي نا امن جلوه دادن ايران ترتيب داده بودند، حالا بحثي ديگر را پيش كشيده‌اند و از كم شدن سهميه ايران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا خبر مي‌دهند؛ خبري نگران‌كننده كه مي‌تواند دغدغه‌هاي زيادي را براي فوتبال ايران به دنبال داشته باشد.
روزنامه «الرياض» عربستان در خبري مدعي شده که کنفدراسيون فوتبال آسيا سهميه ليگ قهرمانان عربستان براي سال ۲۰۱۷ را همان سه و نيم سهميه در نظر گرفته است و تغييري در تعداد تيم‌هاي عربستاني در آسيا ايجاد نشده، اما سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به دو و نيم سهميه کاهش يافته و يکي از سهميه‌هاي ايران را به امارات داده، به طوري‌كه حالا اماراتي‌ها كه در فصل جاري دو نماينده در بين هشت تيم دارند، صاحب سه و نيم سهميه در ليگ قهرمانان هستند و سهميه ايران در اين رقابت‌ها تنها دو و نيم سهميه است. اين در حالي است که منابع ايراني مي‌گويند سهميه سال 2017 و 2018 طبق اعلام AFC براساس رنکينگ ماه نوامبر تعيين مي‌شود؛ رنکينگي که به عملکرد تيم ملي 30 نمره و عملکرد تيم‌هاي باشگاهي 70 نمره داده مي‌شود. ايران در دوره قبل با 78 امتياز سه و نيم سهميه گرفت، اما از ادعاي سعودي‌ها نمي‌توان به راحتي چشم‌پوشي كرد و به سادگي از كنارش گذشت. نه به اين دليل كه يك روزنامه عربستاني آن را مطرح كرده. بلكه از آن جهت كه سعودي‌ها از هيچ كوششي براي ضربه زدن به ورزش ايران فروگذار نيستند و اين مي‌تواند زنگ خطري جدي باشد كه از يك لابي بزرگ عليه ايران خبر مي‌دهد و بعيد نيست سعودي‌ها از ترفند‌هاي كثيف و هميشگي خود براي عملي كردن اين ادعا استفاده كنند. ضمن اينكه خيلي هم بعيد نيست با توجه به عملكرد تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان و دادن سهميه به كشورها براساس امتيازهايي كه به دست مي‌آورند اين اتفاق رخ دهد و سهميه ايران كاهش يابد. اما نه امسال كه هنوز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان به پايان نرسيده بلكه در سال‌هاي آتي امكان رخ دادن چنين مسئله‌اي وجود دارد. با اين وجود سعودي‌ها با فراري رو به جلو، ‌سعي دارند با مطرح كردن اين مسئله، ‌فوتبال ايران را با چالش مواجه كنند و از آب گل‌آلود ماهي بگيرند.
طبق اين ادعا، باكاهش سهميه ايران، ذوب‌آهن به عنوان قهرمان جام حذفي و استقلال خوزستان به عنوان قهرمان ليگ برتر به صورت مستقيم جواز صعود به ليگ قهرمانان آسيا را به دست خواهند آورد و پرسپوليس به عنوان تيم دوم ليگ بايد در پلي‌آف شرکت کند اما ‌استقلال تهران جواز حضور در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را به دليل سوم شدن در رقابت‌هاي ليگ برتر ايران ندارد. حال آنكه بهروان، ‌رئيس سازمان ليگ در خصوص اين ادعا اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند: «من چيزي درباره کاهش سهميه ايران نشنيده‌ام و بايد در اين مورد پرس‌و‌جو کنم. اما تا جايي که من مي‌دانم سهميه تمام کشورها براي سال بعد هم تثبيت شده است.»
فدراسيون فوتبال در واكنش به اين خبر، به سرعت واكنش نشان داده و با انتشار بيانيه‌اي، ‌اين ادعا را رد مي‌كند: «براساس تصميمات آخرين جلسه کميته مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا که روز ۱۲ آپريل ۲۰۱۶ (۲۴ فروردين ۹۵) برگزار شده بود، تعداد سهميه‌هاي فدراسيون‌هاي عضو در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در فصل ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ در تاريخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ۹۵) اعلام خواهد شد. اين در حالي است که ۷۰ درصد کل امتيازها مربوط به عملکرد تيم‌هاي باشگاهي در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و ۳۰ درصد امتيازها مربوط به عملکرد تيم‌هاي ملي فوتبال فدراسيون‌هاي عضو AFC بر اساس آخرين رده‌بندي فيفا است. همچنين سهميه فدراسيون‌هاي عضو AFC در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا فصل ۲۰۲۰- ۲۰۱۹ نيز در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۹ آذر ۹۶) اعلام مي‌شود. لذا اخبار منتشر شده در خصوص اعلام نهايي تعداد سهميه‌ها از سوي برخي رسانه‌هاي کشور عربستان کذب بوده و صحت ندارد.»
«ورزش سه»، نيز در گزارشي ادعاي سعودي‌ها را رد كرده و از زبان منبعي موثق كه نام آن را فاش نمي‌كند مي‌نويسد: «اين خبر يک گمانه‌زني رسانه‌اي است. در حال حاضر فصل اين رقابت‌ها به اتمام نرسيده و هنوز زمان تعيين سهميه نيست. اعداد و ارقام اين موضوع نهايي نشده و همانطور که گفتم در پايان مسابقات اين فصل درباره اين مسئله تصميم‌گيري مي‌شود. نکته جالب اين است که فاکتور اصلي سهميه در ليگ قهرمانان امتياز فني است و اين امتياز تا آخرين دقيقه ليگ قهرمانان آسيا مشخص نيست. جلسه‌اي که به صورت سنتي در اين باره تصميم‌گيري مي‌شود در آخرين جلسه کميته مسابقات‌اي اف سي قبل از شروع رقابت‌هاي فصل بعد در نوامبر خواهد بود که تا آن روز زمان زيادي باقي است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن