تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819216347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های دانش بنیان صنعتی کشور ظرف یک سال سه برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شرکت های دانش بنیان صنعتی کشور ظرف یک سال سه برابر شده است استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت ، رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد سه برابری شرکت های دانش بنیان صنعتی کشور در سال 94 خبر داد

حسن آقاکثیری روز سه شنبه در همایش علمی راهبرد دانش بنیان و نقش آن در اقتصاد مقاومتی در شهرکرد، افزود: در سال گذشته 112 شرکت دانش بنیان صنعتی در کشور به ثبت رسید که در مقایسه با سال 93 که تنها 36 شرکت ثبت شده بود از رشد سه برابری برخوردار شده است.
وی همچنین از رشد 5.5 برابر صدور مجوز و گواهی برای ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در کشور خبرداد و گفت: سال گذشته 252 پروانه و گواهی برای ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه برای متقاضیان صادر شده که در مقایسه با 25 سال گذشته از رشد 5.5 برابری برخوردار بوده و درمقایسه با سال 93 که 89 گواهی و مجوز صادر شده بود، رشد سه برابری داشته است.
رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، لازمه رقابت در عرصه تجارت جهانی را هزینه در حوزه تحقیق و توسعه دانست و افزود: فرایند اجرای ماده 4 قانون رفع موانع تولیدی رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از مهمترین برنامه های پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای گسترش تحقیق و توسعه در بخش صنعت کشور است.
با وجود اعلام برخی منابع رسمی مبنی بر رتبه دوم ایران پس از ترکیه در زمینه تولید علم در منطقه، آقاکثیری مدعی شد: ایران در بین 21 کشور منطقه خاورمیانه در زمینه تولید علم در رتبه چهاردهم قرار دارد در عرصه جهانی نیز دارای رتبه 94 است که این امر نشان می دهد که باید بیش از پیش به مقوله اقتصاد دانش بنیان در کشور توجه کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس هدف گذاری های انجام شده در برنامه، ایران باید در سال 2017 در منطقه به رتبه دهم و درعرصه جهانی به رتبه 73 از نظر تولید علوم دانش بنیان دست یابد.
آقاکثیری با بیان اینکه حمایت از بخش های دانش بنیان نیازمند تعامل همه بخش ها و نهادهاست، افزود: تعامل بخش صنعت و دانشگاه می تواند بستر مناسبی را برای تحقق این هدف فراهم کند.
گفتنی است ، نخستین همایش علمی راهبرد دانش بنیان و نقش آن در اقتصاد مقاومتی به همت بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و دانشگاه شهرکرد روز سه شنبه برگزار شد.
آشنایی با گفتمان دانش بنیان و نقش آن در اقتصاد مقاومتی، آشنایی با حمایت های وزارت صنعت، معدن از شرکت های دانش بنیان، اشنایی با نحوه تاسیس شرکت دانش بنیان، نقش پارک های علم و فناوری در اقتصاد دانش بنیان و ارائه تجربیات مدیریتی در خصوص شرکت های دانش بنیان از محورهای برگزاری این همایش یک روزه بود.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




سه شنبه 11 خرداد 1395 - 14:27:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن