تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موتور واحدهای صنعتی کوچک استان به حرکت در می‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


موتور واحدهای صنعتی کوچک استان به حرکت در می‌آید استان‌ها > زنجان - بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف توسعه صادرات غیرنفتی می‌تواند گامی برای رسیدن به اهداف توسعه باشد.

روزنامه همشهری زنجان نوشت: اقدامات دولت در خصوص اشتغال و حمایت از تولید و لزوم فعال‌سازی و دریافت تسهیلات بنگاه‌های صنعتی‌کوچک و متوسط و توسعه صادرات قدم مهمی در راستای زدودن بیکاری از بطن جامعه است‌ و واحدهای صنعتی استان جان دوباره‌ای خواهند گرفت. بهره‌مندی و امهال واحدهای صنعتی کوچک و متوسط دارای بدهی معوق و چک برگشتی و دستور‌العمل بانک مرکزی مبنی بر تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای خارج شدن این واحدها از لیست تعطیلی و تعدیل نیرو است. همشهری برای پیگیری کم و کیف این طرح در استان سراغ معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان رفته است.
«افشین جعفری» با تأکید بر حرکت همسو با اقتصاد مقاومتی در کشور می‌گوید: دولت با هدف فراهم کردن فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی، فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط غیرفعال را در دستور کار قرار داد.
وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت در مورد فراهم‌کردن زمینه‌های حمایتی از این قبیل واحدها می‌افزاید: این مصوبه در حالی به تصویب دولت رسید که بستر لازم برای شروع به کار واحدهایی با بدهی‌های معوق و چک برگشتی کلید خورد.
وی به معاف شدن کارگاه‌های زیر100 نفر برای دریافت تسهیلات بانکی بدون نیاز به ارائه مفاصاحساب بیمه اشاره و ادامه می‌دهد: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با امور اقتصادی و دارایی استان‌ها زمینه برای حذف مالیات برای این قبیل واحدها نیز در دستور کار است. در واقع دولت با این قبیل سیاست‌های تشویقی زمینه را برای حمایت از این واحدها درنظر گرفته تا فرصت‌های اشتغال و رونق کسب و کار در جامعه نهادینه شود.
همچنین امکان امهال بدهی غیر‌جاری کمتر از 10 میلیارد ریال بنگاه‌های کوچک و متوسط برای یک سال از سوی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی و موسسات اعتباری ابلاغ شد تا با این هدف راه فعالیت این واحدها بیش از گذشته هموار شود. ساماندهی واحدها
جعفری درباره ساماندهی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به عنوان یک برنامه اولویت‌دار سازمان صنایع کوچک‌ کشور اظهار می‌کند: در این طرح حمایتی شروع به کار 9 هزار صنایع کوچک و متوسط کشور در دست برنامه است که از این تعداد 2 هزار واحد پیشرفت بالای60 درصد و7 هزار واحد فعال یا غیرفعال با راندمان 50 و مابین50- 70 درصد مشغول مدنظر است.
به گفته معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان از این تعداد سهم استان60 واحد شناسایی شده است که پیشرفت بالای60 درصد دارند و110 واحد نیز نیمه فعال و غیرفعال را در برنامه داریم. مصائب واحدهای صنعتی
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان در پاسخ به پرسش همشهری درباره مشکلات این قبیل واحدها برای شروع کار می‌گوید: عمده مشکل این واحدها نبود سرمایه در گردش یا کمبود منابع مالی است و برخی از واحدها نیز برای ادامه مسیر تولید نیاز به نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات دارند.
جعفری درباره میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای تزریق به این قبیل واحدها در استان می‌گوید: برای کل واحدهای مورد تأیید در طرح حمایتی 16 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که هنوز رقم قطعی آن برای استان مشخص نیست.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان انتظار دارد دولت بستر لازم را برای فراهم‌کردن زمینه‌های حمایتی از این قبیل واحدهای استان با تزریق اعتبارات قابل توجه ایجاد کند.
وی از ثبت‌نام صاحبان این قبیل واحدهای واجد شرایط برای برخوردار شدن از حمایت‌های دولتی خبر می‌دهد و می‌گوید: ثبت‌نام این قبیل واحدها از طریق سایت «بهین‌یاب» با تکمیل بانک اطلاعاتی درخواستی امکان پذیر است و شرکت شهرک صنعتی استان درباره نام این قبیل واحدها اطلاعاتی ندارد. جعفری اعمال شرایط حمایتی از این قبیل واحدها را منطبق با سیاست‌های کلی کشور می‌داند و می‌گوید: حمایت‌ها برای شروع به کار این قبیل واحدها منطبق با مصوبات هیأت دولت و بانک مرکزی امکان‌پذیر خواهد بود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی در پاسخ به پرسش همشهری درباره ظرفیت اشتغال‌زایی این قبیل واحدها با حمایت‌های دولتی اضافه می‌کند: با درنظر گرفتن استفاده برخی از این واحدها از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن، آمار دقیق درباره ظرفیت‌های اشتغال آنها اعلام رسمی نشده است.
وی با تأکید بر فراهم شدن بازارهای فروش محصولات تولیدی در این قبیل واحدها می‌افزاید: دوام و قوام تداوم فعالیت این واحدها اطمینان از فروش محصول است و شناسایی بازارهای هدف و بالا بردن ظرفیت‌های صادراتی باید محور فعالیت‌ها باشد.  

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان -




دوشنبه 10 خرداد 1395 - 17:32:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن