تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820289120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقام از استراليا، زهرچشم از رقبا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انتقام از استراليا، زهرچشم از رقبا
تيم ملي واليبال ايران با پيروزي 3 بر صفر برابر استراليا، گام اول در رقابت‌هاي انتخابي المپيك را محكم برداشت.
نویسنده : دنيا حيدري 


ملي‌پوشان ايران در ساعات ابتدايي صبح شنبه به وقت تهران ديدار افتتاحيه رقابت‌هاي انتخابي المپيک را در سالن مترو پوليتن توکيو مقابل استراليا قرار گرفتند و با ارائه يک بازي هماهنگ در سه ست متوالي حريف خود را درهم كوبيدند تا هم انتقام گرفته باشند و هم براي بقيه رقبا خط و نشان بكشند. براساس آمارهاي منتشر شده از سوي مسئولان برگزاري مسابقات، تيم ايران در اسپک ۳۴ بر ۳۱ برتر از حريف خود ظاهر شد. شاگردان لوزانو در دفاع روي تور نيز ۱۱ امتياز مستقيم داشتند و اين در حالي بود که استراليا ۴ امتياز مستقيم کسب کرد. ايران با برتري ۴۸ بر ۴۱ در استفاده از خطاي حريف، در اين بخش نيز برتري داشت و تنها در سرويس بود که استراليا ۶ و ايران ۳ امتياز گرفتند. ضمن اينكه امير غفور با ۱۹ امتياز عنوان امتيازآورترين بازيکن ميدان را به خود اختصاص داد و عادل غلامي با کسب ۱۰ امتياز در رده دوم قرار گرفت.
 
رضايت لوزانو از يك برد خاص
لوزانو پيش از شروع رقابت‌هاي انتخابي المپيك، گفته بود كه براي بهترين نمايش به ژاپن آمده‌ايم و شاگردان او در نخستين بازي، يكي از آن بهترين‌ها را به نمايش گذاشتند. آن هم برابر استراليايي كه چهار سال قبل ايران را شكست داده و خاطره تلخي را براي واليباليست‌هاي ايراني از خود به جاي گذاشته بود، اما در نخستين بازي‌هاي انتخابي، شاگردان لوزانو با يك برد مقتدرانه، خاطره تلخ چهار سال گذشته را پاك كرده و همگان را به تحسين واداشتند، اما شايد مهم‌تر از همه رضايت شخص لوزانو از شاگردانش بود: «پيروزي در نخستين بازي يك تورنمنت بسيار خوب است و خوشحالم كم‌اشتباه بوديم و يك بازي خاص را برديم. ما سال گذشته به استراليا باخته بوديم و توانستيم جبران كنيم. آن هم با پياده كردن برنامه‌هايي كه داشتيم. ازجمله كنترل خطا، خصوصاً در حمله. ما روي کاهش خطا و اشتباه‌ها برنامه داشتيم كه به خوبي پياده شد.»
 
تمجيد‌هاي جهاني
 سايت فدراسيون جهاني واليبال در پي پيروزي ايران، معروف را جادوگري خطاب کرد که با سحر خود استراليا را در اولين بازي ناکام گذاشت: «معروف با مديريت خوب پشت خط‌زن‌هاي ايران توانست برد ايران را به خوبي مهندسي کند. موقعيت‌سازي او موجب شد تا غفور 19 امتياز را براي ايران کسب کند و عنوان امتياز‌آورترين بازيکن ميدان را از آن خود کند.» سايت برگزاري مسابقات واليبال انتخابي المپيک نيز در گزارش خود از ديدار دو تيم عملکرد سعيد معروف را در اين مسابقه جادويي دانست و عنوان کرد پاسور و کاپيتان تيم ملي واليبال ايران با پاس‌هاي خود به خصوص براي امير غفور در منطقه دو زمينه‌هاي برتري ايران را فراهم کرد.
 
واكنش استراليايي‌ها
سرمربي استراليا هم سعي كرد اين شكست را نتيجه شروع بد تيمش توصيف كند و گفت: «انتظار چنين شروع بدي را نداشتيم. ما در ريتم بازي خودمان مشکل داشتيم، اما خوش‌شانس هستيم که بازي‌هاي ديگر باقي مانده و تلاش مي‌کنيم نگرش خود را تغيير دهيم تا بر اين وضعيت غلبه کنيم.» اما توماس ادگار، كاپيتان كانگوروها با تمجيد از عملكرد ايران گفت: «انتظارات از ما زياد بود، البته آمادگي خوبي هم براي اين بازي داشتيم. اما برخلاف انتظار شروعي نااميدكننده داشتيم. تيم ما ريتم خوبي در واکنش‌هاي فوري نداشت. در حالي‌كه ايران در سرويس و حمله خوب ظاهر شد و اين کار ما را دشوار کرد. با وجود اين از اين بازي چيزهاي خوبي يادگرفتيم.»
 
معروف: پيروزي بزرگي کسب کرديم
معروف، ‌كاپيتان تيم ملي نيز كه نقشي پررنگ در موفقيت ايران داشت، اين برد را پيروزي بزرگ براي روز نخست اين مسابقات خواند: «پيش از اين ما شروع خوبي در آغاز مسابقات نداشتيم. اما اين بار تيم بزرگي را در نخستين گام شكست داديم كه پيروزي قابل توجه و خوبي است. لوزانو روي ذهنيت و برنامه تمريني ما بيشترين تأثير را داشت. او تجربه کار در سه المپيک را دارد و در اين مسابقات کمک زيادي به ما مي‌کند.»
 
ساير بازي‌ها
در ساير بازي‌هاي شنبه، فرانسه، ‌‌قهرمان ليگ جهاني واليبال در نخستين بازي خود در رقابت‌هاي انتخابي المپيک 3 بر يك از سد چين گذشت. ضمن اينكه لهستان نيز به سختي با حساب 3 بر 2 از سد كانادا گذشت.  تيم ملي ايران صبح امروز در دومين ديدار خود  از سري رقابت‌هاي انتخابي المپيك، به مصاف كانادا رفت.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن