تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805829401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقطه تاريك ليگ پانزدهم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نقطه تاريك ليگ پانزدهم
پرونده رقابت‌هاي ليگ پانزدهم فوتبال ايران در حالي بسته شد كه همچنان شاهد اتفاقات ريز و درشتي در سطح اول فوتبال كشور بوديم كه گاه باعث خرسندي و گاه باعث شرمندگي فوتبال ايران شد.
نویسنده : دنيا حيدري 
پرونده رقابت‌هاي ليگ پانزدهم فوتبال ايران در حالي بسته شد كه همچنان شاهد اتفاقات ريز و درشتي در سطح اول فوتبال كشور بوديم كه گاه باعث خرسندي و گاه باعث شرمندگي فوتبال ايران شد. در ميان تمام اتفاقاتي كه در اين فصل از رقابت‌هاي فوتبال ايران رخ داد، از مسائل اخلاقي و فرهنگي مي‌توان به عنوان نقطه تاريك ليگ پانزدهم نام برد، مسئله‌اي كه اميد مي‌رود در فصل جديد مورد توجه قرار گيرد.  پرونده فساد در فوتبال، بزرگ‌ترين معضل ليگ پانزدهم بود. پرونده‌اي كه البته مختص اين فصل از رقابت‌هاي فوتبال نبود و به ادوار گذشته بر‌مي‌گشت اما سكوت برابر اين پرونده قطور، آن هم وقتي كه حتي مجلسي‌ها نيز مهر تأييد پاي آن زدند، از كاستي‌هاي قابل توجه ليگ امسال بود. اما كاستي‌هاي اخلاقي اين فصل تنها به پرونده قطوري كه پاي مجلس را هم به دنياي فوتبال كشيد، بر‌نمي‌گردد. اتفاقات امسال، نشانگر بي‌توجهي محض مسئولان، ‌مديران و باشگاه‌ها به مسائل اخلاقي بود، اتفاقاتي كه بارها وجه فوتبال را زير سؤال برد اما كسي پاسخگوي آن نبود و درصدد جبرانش برنيامد.
بي‌اخلاقي‌ها تا جايي پيش رفت كه حتي پاي برخي بازيكنان را به بازداشت هم كشيد و بازتاب گسترده‌اي هم داشت اما خيلي زود و بعد از آزادي كه مشخص نبود به چه دليل و به چه شكل صورت گرفت، ‌به دست فراموشي سپرده شد تا نگراني‌ها همچنان از موج بي‌اخلاقي‌هايي كه در فوتبال به راه افتاده‌، به قوت خود باقي بماند. سكوت برابر بي‌اخلاقي‌هايي كه نه فقط فرهنگ فوتبال و يك باشگاه كه فرهنگ ملتي را زير سؤال مي‌برد در حالي با تعجب اذهان عمومي مواجه شد كه آقايان مسئول، ‌از كميته انضباطي گرفته تا باشگاه و... همگي به گونه‌اي با آن برخورد كردند كه گويي هيچ اتفاق خاصي نيفتاده و جامعه فوتبال تنها شاهد اتفاقي در حدي ترشرويي يك بازيكن در زمين مسابقه بوده است و قصد دارد با سكوت در برابر آن، ‌اين مسئله را از اذهان عمومي پاك كند. حال آنكه اين رويه‌اي كه پيش گرفته شد، باعث شد تا خاطيان وقيحانه‌تر به راهي كه پيشتر قدم گذاشتن در آن را برگزيده بودند ادامه دهند.  بي‌توجهي به اين مسائل تا جايي پيش رفت كه جو ورزشگاه‌ها نيز تحت تأثير قرار گرفت و شاهد رفتارهايي دور از شأن هوادار و تماشاگر فوتبال ايران روي سكو‌ها مانند اتفاقات تلخ بازي استقلال اهواز و پرسپوليس بوديم. اتفاقاتي كه جز شرمندگي و تأسف به جاي نگذاشت. آن هم در حالي كه سال‌هاي سال است آقايان با شعار فرهنگ‌سازي در فوتبال و ورزشگاه‌ها، قصد تلطيف جو موجود را دارند اما در پي اتفاقات ليگ پانزدهم بار ديگر ثابت شد كه اين تنها شعاري بيش نيست و همتي در پي آن براي عملي كردن اين قصد و نيت وجود ندارد. به طوري كه همين مسئله حتي دستاويز كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس هم شد كه دنبال بهانه‌تراشي بودند. آن هم در حالي كه اين ادعاي واهي بر كسي پوشيده نبود و‌ جز از روي كينه‌توزي نيست. بي‌توجهي به برخي مسائل، خصوصاً فرهنگ‌سازي اما در ورزشگاه‌ها آب به آسياب دشمن ريخت و براي گربه‌رقصاني بهانه دست آنها داد.  اما انتظار مي‌رود اتفاقات ناگوار ليگ پانزدهم كه بارها و بارها آبروي فوتبال ايران را خدشه‌دار كرد درسي باشد براي مسئولان كه در فصول بعدي در صدد مقابله با آن برآيند. در واقع اتفاقاتي كه امسال رخ داد و نتيجه ناخوشايند آن مي‌تواند چون تلنگري باشد براي بيدار شدن آقايان از خواب خرگوشي. براي آنكه دست از شعار دادن برداشته و براي يك بار هم كه شده كمر همت ببندند براي پاك كردن بي‌اخلاقي‌ها از صفحه فوتبال و گسترش فرهنگ پهلواني.
هرچند رسيدن به اين هدف نيازمند توجه به دو نكته بسيار مهم است. نخست، برنامه‌ريزي كامل و جامع براي فرهنگ‌سازي در فوتبال، چراكه فوتبال خود مي‌تواند عامل مهمي باشد براي مبارزه با بي‌اخلاقي‌ها و گامي بلند در پاك كردن اين ورزش از اين مقوله و دوم داشتن اراده مسئولان است و صرف فعل خواستن. آن چيزي كه در ليگ پانزدهم شاهد آن نبوديم. اما به شرط آنكه آقايان مسئول مثل هميشه در اين زمينه توپ را به زمين ديگري نيندازند و فرهنگ‌سازي براي آنها معنايي جز نصب چند پلاكارد يا شعارهاي تكراري داشته باشد. در واقع مبارزه با بي‌اخلاقي‌ها و فرهنگ‌سازي‌ها در وهله نخست اراده‌اي مصمم براي كنار گذاشتن عاملان اين مسئله مي‌خواهد. مسئله‌اي كه سال گذشته در پرونده اخلاقي برخي بازيكنان فوتبال ناديده گرفته و باعث شد نه تنها آنها از اشتباهات خود درس عبرت نگيرند، ‌بلكه وقيحانه‌تر از قبل به اشتباهات خود ادامه داده و ديگران را نيز در اين راه اشتباه تشويق و دخيل كنند، مسئله‌اي كه مي‌تواند به نابودي فوتبال بينجامد. در حالي كه با اندكي توجه مي‌توان مانع آن شد. فقط كافي است چشم روي هر اشتباهي نبست و از كنار آن به سادگي عبور نكرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن