تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806645000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنر ایران و جهان دوباره پایتخت را دیدنی می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هنر ایران و جهان دوباره پایتخت را دیدنی می‌کند
کیفیت چاپ این آثار نیز جزو مواردی بود که در طرح سال پیشین منتقدانی داشت و تصور می‌شود بتوانیم منتظر نصب آثاری با چاپ با کیفیت‌تر بر بیلبوردهای تبلیغاتی سراسر شهر باشیم تا لذت بیشتری نصیب تماشاگران هنردوست پایتخت شود و در مجموع توجه به ریزه‌کارهای اینچنینی، این طرح را به نقطه کمال نزدیک می‌کند و امکان تداوم‌اش را بیش از پیش فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۵۸۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ - 16 May 2016



هنر ایران و جهان دوباره پایتخت را دیدنی می‌کند
با تجربه موفق نقش بستن هنر بر بستر پایتخت، رویداد «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» برای دومین سال در بیش از دو هزار سازه تبلیغاتی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و شهر حال و هوای دیدنی می‌یابد اما این رویداد ظرفیتی بیش از ده روز دارد و می‌توان بخشی از این طرح را در طول سال حفظ نمود و مظاهر هنر را در مدت زمان و تنوع بیشتری در برابر دیدگان شتابزده مخاطبان قرار داد.

به گزارش «تابناک»؛ وقتی در هفته‌های ابتدایی سال 94، عبارت «نگارخانه‌ای به وسعت یک پایتخت» بر یک صفحه سفید نقش بسته بود، هیچ شهروند تهرانی تصور نمی‌کرد، به زودی پایتخت با تصاویری هیجان برانگیز آمیخته شود و شهر برای یک دهه جلوه‌ای از هنر ایران و جهان باشد اما این اتفاق رخ داد و بیش از ۱۵۰۰ سازه تبلیغاتی میزبان ۷۰۰ اثر فاخر فرهنگی و هنری شد و حال پایتخت‌نشینان خسته از درودیوار این شهر را دگرگون ساخت.

در این طرح وسیع، شهرداری تهران با صرف نظر از میلیارد تومان درآمدهای تبلیغاتی، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین آثار را در ابعاد بزرگ چاپ و به نمایش گذاشت که در میان این آثار، بیش از ۵۰۰ طرح از آثار فاخر نگارگری، خوشنویسی، فرش، کتیبه نویسی و بناهای تاریخی ایرانی بود و مابقی طرح‌ها نیز از میان نقاشی‌های برجسته از هنرمندان جهان دستچین شده بود و با ترکیب 70 درصد آثار ایرانی و 30 درصد آثار خارجی، فضایی متفاوت بر این پایتخت ایران حاکم کرده بود.

رویداد «نگارخانه ای به وسعت یک شهر - گام دوم» که تکرار همان رویداد سال گذشته در ابعادی وسیع‌تر است، در سال 1395 از یکم تا دهم خردادماه با در اختیار گرفتن بیش از دو هزار سازه تبلیغاتی در سطح شهر تهران برگزار می شود تا بار دیگر مردم تابلوهای کمال الملک و ون‌گوگ را کنار هم و در ابعاد بزرگ تماشا کنند؛ رویکردی که معمولاً با کارکرد تامل گرایانه در این آثار همخوانی ندارد اما ظاهراً در شهر شتابزده تهران، خریداران بسیاری یافته است.

هنر ایران و جهان دوباره پایتخت را دیدنی می‌کند


در سال جدید نیز با همان فرمول سال گذشته اما با اصلاحاتی، آثار به نمایش در می‌آید که تغییر فونت نوشته شده بر روی تابلوها، به گونه‌ای که سرنشینان خودروها در یک نگاه بتوانند با صاحب اثر آشنا شوند، جزو تغییرات مثبتی است که انتظار وقوعش می‌رفت و آن گونه که مسئولان این طرح اظهار داشته‌اند، این تصحیح صورت پذیرفته است.

نقد دیگری که درباره این طرح در سال گذشته مطرح بود و انتظار می‌رود امسال در این زمینه نیز دقت نظر لازم به خرج داده شده باشد، کیفیت و ابعاد آثار است. بدون تردید نباید برای پر شدن فضای یک بیلبورد تبلیغاتی با نقاشی، یک تابلو نقاشی مشهور را حتی چند سانت کشید و دفرمه کرد و در عین حال انتظار می‌رود تابلوهای دارای جزئیات بیشتری در بیلبوردهای با ابعاد بزرگ‌تر قرار گیرد و تابلوهای با جزئیات کمتر، در بیلبوردهای کوچک‌تر تا جزئیات در همان نگاه اول مشاهده شود.

کیفیت چاپ این آثار نیز جزو مواردی بود که در طرح سال پیشین منتقدانی داشت و تصور می‌شود بتوانیم منتظر نصب آثاری با چاپ با کیفیت‌تر بر بیلبوردهای تبلیغاتی سراسر شهر باشیم تا لذت بیشتری نصیب تماشاگران هنردوست پایتخت شود و در مجموع توجه به ریزه‌کارهای اینچنینی، این طرح را به نقطه کمال نزدیک می‌کند و امکان تداوم‌اش را بیش از پیش فراهم می‌سازد.

سال پیش همزمان با این طرح، «تابناک» پیشنهاد داد که این طرح در طول سال استمرار داشته باشد و علاوه بر این ده روز زیبا در هر سال، در چند نقطه مشخص از پایتخت، بیلبوردهای بسیار بزرگ با همین منظور نصب شده و در طول سال مکرراً با تغییر نقاشی‌ها، این گالری عمومی پایتخت در معرض دید مردم و بهره برداری عمومی قرار گیرد. امسال نیز همزمان با دومین دوره برگزاری این طرح، همین پیشنهاد توسط «تابناک» تکرار می‌شود.





مطالب مرتبط
نقش هنر بر پوست تهران با نگارخانه‌ای به وسعت یک پایتخت




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن