تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803076193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره جهاني هنر مقاومت و لزوم تعامل با جمعيت دانش‌آموزي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جشنواره جهاني هنر مقاومت و لزوم تعامل با جمعيت دانش‌آموزي
جشنواره هنر مقاومت متشكل از رشته‌هاي نقاشي، پوستر، كارتون، كاريكاتور و هنرهاي حجمي است؛ رشته‌هايي كه هنرهايي مردمي محسوب مي‌شوند و كودكان، نوجوانان و جوانان ما در رده‌هاي مختلف سني با آنها عجين هستند و حتي بعضاً به عنوان دروس در مدارس تدريس مي‌شوند.
نویسنده : محمد ديندار 
نقاشي، هنري است كه كودكان ما حتي قبل از دبستان با كشيدن نقوشي هر چند ابتدايي، نسبت به آن علاقه نشان مي‌دهند و در سنين كودكي در خانه و مدرسه به كمك معلمان، پدر، مادر و ديگر اعضاي خانواده با شور و شوق به آن مي‌پردازند.

به همين دليل چنين ظرفيتي در جامعه و كشور مي‌طلبد تا جشنواره جهاني مقاومت كه يكي از شاخه‌هاي آن نقاشي است، بخش اعظمي از سرمايه‌گذاري خود را معطوف به كودكان و نوجوانان كند و اين جشنواره، مضامين هنر مقاومت را در مدارس و نهاد خانواده گسترش دهد.

هنر مردمي نقاشي، وقتي با مضمون مردمي مقاومت، به ميان متن مردم و پايه‌هاي جامعه يعني نسل كودك و نوجوان برده شود، خواهد توانست معجزه كند و به بالندگي قابل‌توجهي نائل شود و صرفاً به محافل خاص و گالري‌ها خود را محدود نكند، بلكه به متن جامعه و به ميان كودكان و نوجوانان، يعني آينده‌سازان كشور راه يابد.

البته در كنار نقاشي، رشته‌هاي ديگري مانند كارتون، كاريكاتور و هنرهاي حجمي نيز از رشته‌هایي هستند كه كودكان و نوجوانان معمولاً نسبت به آنها علاقه خاصي دارند و همه اينها مي‌طلبد كه توجه به اين قشر به طور جدي‌تري در دستور كار مديران جشنواره هنر مقاومت قرار بگيرد و با برگزاري مسابقه‌هاي فراگير ميان كودكان و نوجوانان كشور و همچنين منطقه و جهان، نهضتي اساسي براي ترويج هنر مقاومت در كشور و جهان شكل داده شود.

امروزه اصلي‌ترين و مهم‌ترين مسابقه‌هاي نقاشي توسط مجامع مهم فرهنگي و هنري جهان از جمله يونسكو و غيره به كودكان و نوجوانان اختصاص دارد و بسياري از موضوعات مهم و مختلف مانند محيط‌زيست، خانواده، جمعيت و غيره با كودكان و نوجوانان در ميان گذاشته شده تا با ورود به اين موضوعات و كشيدن نقش‌هايي بر آمده از ذات زلال آنها، آن موضوع و مفهوم به طرزي ريشه‌اي، در جهان ريشه دوانده و مهم شمرده شود.

كشور ژاپن سال‌هاي مديدي است كه جنايت بمباران اتمي هيروشيما را از طريق مسابقات مختلف نقاشي در ميان كودكان و نوجوانان كشور خود و ساير ملل زنده نگه داشته است.
در اين ميان بي شك موضوع مقاومت نيز موضوع و مفهومي عظيم و جهاني است كه با مشاركت كودكان و نوجوانان در آن، ابعاد اين مفهوم به خصوص از نگاه پاك اين عزيزان، در گستره وسيع‌تري مطرح شده و نسل به نسل گسترش و استمرار خواهد يافت.

در هر حال مديريت جشنواره هنر مقاومت از طريق تعامل با آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزي، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مساجد و نيز دستگاه‌هاي مرتبط با نهاد خانواده مي‌تواند ارتباط گسترده‌اي را با كودكان و نوجوانان كشور در فصل طلايي تابستان برقرار كند و از طريق مسابقات نقاشي با موضوع مقاومت، نه‌تنها گنجينه‌اي طلايي براي اين جشنواره كه در پاييز برگزار مي‌شود، تدارك ببيند، بلكه بذرهايي را كاشته كه سال‌ها بعد در اقصي نقاط كشور، نقش هنر مقاومت را در جامعه نگاشته و آواي مقاومت را در سراسر ايران اسلامي سر دهند.
 
تأكيد اخير مقام معظم رهبري به سازمان صدا و سيما مبني بر لزوم پرداختن بيشتر و فراگير به كودكان و نوجوانان، نشانگر ديد كلان‌نگر ايشان نسبت به نسلي است كه بدون تعارف يا شعار و بلكه بر اساس تمامي ديدگاه‌ها و نگره‌هاي مذهبي، علمي، دانشگاهي و جامعه‌شناسي، آينده‌سازان هر كشور محسوب مي‌شوند و هر حركت فرهنگي و هنري اگر از آنها غفلت كند، ضرر كرده و راه به جايي نخواهد برد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن