تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819432347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكندري:توليد محصولات كشاورزي ايران 3 برابر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسكندري:توليد محصولات كشاورزي ايران 3 برابر مي شود
وزير جهادكشاورزي از برنامه 3 برابر شدن توليد محصولات كشاورزي ايران خبر داد و گفت: برهمين اساس، توليد محصولات كشاورزي ايران از 100 به 300 ميليون تن در سال افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد رضا اسكندري در ديدار وزير كشاورزي و غذا كشور آذربايجان پيرامون مهمترين زمينه هاي همكاري در كشور با اشاره به ديدار 6 هزار كشاورز و توليد كننده با رئيس جمهور در روز جاري، گفت: در اين مراسم از كشاورزان نمونه و نخبگانه كشاورزي ايران از طرف رئيس جمهور تقدير به عمل مي آيد.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه نخبگان كشاورزي ايران نشان دهنده توانايي بخش كشاورزي هستند ، افزود: اين كشاورزان عملكردهاي بسيار بالايي در زمينه توليد محصولات كشاورزي ارائه داده اند كه تحقق اين امر به واسطه به كارگيري دانش و تكنولوژي در مزارع بوده است.

وي با اشاره به وجود 4 ميليون 300 هزار نفر بهره بردار كشاورزي در ايران، عنوان كرد: هم اكنون حدود 100 ميليون تن در سال توليد محصولات كشاورزي در ايران صورت مي گيرد كه برنامه وزارت جهاد كشاورزي افزايش سه برابري اين رقم است و اين امر با انتقال دانش و تكنولوژي به مزارع امكان پذير خواهد بود.

اسكندري با بيان اينكه هم اكنون بيش از 5 هزار محقق كشاورزي در كشور وجود دارد، افزود: در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ميزان توليدات كشاورزي ايران بالغ بر 25 ميليون تن بوده كه در مدت 30 سال اخير 75 ميليون تن به توليدات كشاورزي افزوده شده اند.

وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: توليدات كشاورزي در ايران با استفاده از فاكتورهاي موثر در توليد نظير بهينه سازي مصرف آب در مزارع با استفاده از سيستم هاي آبياري تحت فشار و قطره اي رو به گسترش است.

وي استفاده بهينه از مصرف آب را يكي از راههاي مقابله با خشكسالي عنوان كرد و گفت: استفاده از بذر مناسب براي افزايش توليد محصول از ديگر اقداماتي است كه طي چند سال اخير در موسسات تحقيقاتي ايران مورد توجه قرار گرفته به نحوي كه در سال گذشته بيش از 18 رقم جديد در رابطه با محصولات مختلف به بخش كشاورزي معرفي شده است.

اسكندري اعلام كرد: بيش از 20 رقم بذر جديد محصولات كشاورزي در آينده نزديك به بخش كشاورزي معرفي مي شود.

وي با اشاره به توليدات مطلوب در زمينه شيلات ، دام و طيور، عنوان كرد: در ايران توليد گوشت مرغ حدود 5/1 ميليون تن و توليد تخم مرغ حدود 700 هزار تن در سال است كه اين ميزان توليد از حدود 20 هزار واحد مرغداري صنعتي حاصل مي شود.

وزير جهاد كشاورزي افزود: در زمينه شيلات حدود 600 تن توليدات شيلاتي اعم از صيد از دريا و پرورش آبزيان در حوضچه هاي پرورشي احداثي در كشور وجود دارد.

اسكندري با اشاره به وجود بيش از 8 هزار حوضچه پرورشي در ايران براي پرورش ماهيان گرممابي و سردآبي، بيان كرد: دو كشور مي توانند در زمينه حفظ ذخاير ماهيان درياي خزر فعاليت و همكاري داشته باشند ضمن اينكه با توجه به توليد 860 هزار تن گوشت قرمز و وجود 120 ميليون واحد دامي در ايران همكاري در اين زمينه نيز مي تواند ايجاد شود.

در اين مراسم "عصمت عباس اف" وزير كشاورزي و غذا كشور آذربايجان گفت: در آذربايجان بالغ بر 5/1 ميليون نفر اشتغال دارند كه 39 درصد آنان در زمينه اقتصادي فعالند و از سال 1996 تاكنون در زمينه توليد محصولات كشاورزي 5 تا 10 درصد رشد داشته ايم .

وي با اشاره به افزايش 2 برابري توليد فعالي محصولات كشاورزي در آذربايجان، بيان كرد: طبق اعلام فائو، آذربايجان در زمينه توليد كشاورزي با مشكلات عديده اي روبرو است كه به منظور رفع مشكلات و توسعه توليدات از سوي دولت قوانين مختلفي وضع شده است.

وزير جهاد كشاورزي آذربايجان از وزارت جهاد كشاورزي ايران خواستار توسعه همكاريهاي دو جانبه در زمينه توليد محصولات كشاورزي شد و گفت: آذربايجان تمايل دارد در زمينه تبادل تجارب و تكنولوژي در زمينه دامپروري ، مقابله با بيماريهاي دامي و طيور ، توليد غذاي دام ، توليد مركبات ، پنبه ، مقابله با خشكسالي و عواملي كه مانع از رشد محصولات كشاورزي مي شود با كشور ايران همكاري نمايد.

عصمت عباس خواستار همكاري موسسات تحقيقاتي كشاورزي ميان دو كشور شد و افزود: آذربايجان خواستار امضاي موافقتنامه همكاري ميان دو كشور در زمينه دامپزشكي است.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن