تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمید جبلی مدالیوم گرفت/ خاطرات معتمدآریا از یک عمر همکاری و دوستی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جشن انجمن عکاسان خانه تئاتر
حمید جبلی مدالیوم گرفت/ خاطرات معتمدآریا از یک عمر همکاری و دوستی

نکوداشت حمید جبلی در نهمین جشن شب عکس تئاتر


شناسهٔ خبر: 3615280 - سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
هنر > تئاتر

نهمین جشن انجمن عکاسان خانه تئاتر شامگاه دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد و مدالیوم ویژه خانه تئاتر با حضور چهره‌های عکاسی و بازیگری به حمید جبلی اهدا شد. به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این جشن که اجرای آن بر عهده علیرضا غفاری بود، بهزاد فراهانی عضو هیأت مدیره خانه تئاتر به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: شما عکاسان تئاتر ثبت کننده لحظات خوش و لحظات غصه‌مندی تئاتر هستید. شما ما را برای خود و تبارمان زنده نگه می‌دارید. امیدوارم هر عکاسی روزی آتلیه و تجهیزات خوبی داشته باشد.

وی درباره حواشی پیش آمده در خصوص جشن انجمن نمایشگران حرکت خانه تئاتر، اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد هر وقت پشت تریبون می‌آیم هم برای خود و هم برای دوستانم دردسر درست می‌کنم. از ریاست سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که بعد از ۵۵ سال کار در صدا و سیما دستمزدم را به دروغ به من دادند. از دوستان مطبوعاتی که در مخروبه‌های ما به دنبال سوژه می‌گردند، می‌خواهم که خوبی‌های ما را هم ببینند. دوستان مطبوعاتی در این چند روز دستمزد چند ماه تلاش ما را دادند.

سپس ابراهیم حسینی رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان خانه تئاتر نیز با بیان اینکه گویا هنوز به عکاسی تئاتر به شکل تزیینی نگاه می‌شود، افزود: متأسفانه بخش اطلاع رسانی عکاسی تئاتر که می‌تواند تئاتر را به مخاطب آن وصل کند، فراموش می‌شود. مدیران خود را ببخشند که بیش از ۲۰۰ عکاس حرفه‌ای با انجمن عکاسان خانه تئاتر همکاری دارند و عکس‌هایشان تنها در فضاهای مجازی دیده می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی سالن‌ تئاتر خالی می‌ماند به خاطر این است که اطلاع رسانی نمایش از طریق عکس برای مخاطب انجام نمی‌شود. عکس‌های تئاتر باید در کلان‌شهر تهران نمایش داده شوند. حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت کپی رایت عکس‌های تئاتر، گفت: کپی رایت عکس برای زمانی بود که قیمت نان بربری، ۵ تومان بود و این حق نسبت به تورم تغییری نکرده است. در ادامه این مراسم با حضور مسعود زنده‌روح، سیامک زمردی مطلق، امیر عابدی، جمشید بایرامی، تورج اصلانی و محمد فرنود از حسین مسلمی نایینی، حسین اسماعیلی، سید ضیاءالدین صفویان، کیارش مصیبی، طیبه نصرالهی، محبوبه فرج‌الهی، عماد دولتی، مسعود میرمیری و صنم توکلی به عنوان عکاسان فعال انجمن عکاسان خانه تئاتر طی یک سال گذشته قدردانی شد.

اجرای قطعه نمایشی «هدیه مرموز» توسط یاسر خاسب و گروه «بدن دیوانه» یکی دیگر از برنامه‌های نهمین جشن عکاسان خانه تئاتر بود و پس از آن با پخش تصاویر و صحبت هایی از آتیلا پسیانی، سیامک زمردی مطلق، مهدی آشنا و ابراهیم حقیقی در خصوص شخصیت و فعالیت حمید جبلی، از این هنرمند با سابقه عرصه عکاسی، بازیگری و صداپیشگی قدردانی شد.

در این بخش رضا کیانیان با بیان اینکه از حمید جبلی هر چه بگوییم کم گفته ایم، اظهار کرد: هیچ کسی در ایران نیست که از حمید جبلی خاطره‌ای نداشته باشد. ولی اینجا می‌خواهم از او بپرسم که حمید جبلی چرا سال‌هاست که بازی نمی‌کنی و ما را از خودت محروم کرده‌ای؟ ما همه دوست داریم که تو بازی کنی. سینما و تئاتر ما به تو احتیاج دارد و کمبودت حس می‌شود.

کیانیان در ادامه از حاضران در مراسم خواست تا بایستند و خطاب به حمید جبلی گفت: همه به احترام تو ایستاده‌اند و تو هم قول بده که بار دیگر بازی کنی. جبلی هم در میان تشویق حاضران در پاسخ به این خواسته رضا کیانیان، با صدای بلند گفت: چشم.

سپس سیف‌اله صمدیان نیز درباره حمید جبلی به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: ما فکر می‌کنیم که هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند اما حمید جبلی چندین وجوه زیبا و مشخص دارد. این امر به این دلیل است که حمید جبلی هنوز متولد نشده است. او هر روز از نو زاده می‌شود زیرا مانند کودک همه چیز را تازه و بکر می‌بیند.

تورج اصلانی دیگر هنرمندی بود که به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت و یادآور شد: من ۱۸ سال است که به دنبال این میکروفن هستم تا از کسی تشکر کنم که زندگی حرفه‌ای من را شکل داد. زمانی که حمید جبلی به من اعتماد کرد در سینمای ایران به هیچ جوانی اعتماد نمی‌شد. امیدوارم آقای جبلی قولی که برای بازی دادید فقط برای همکاری با دوستان «صحرافیلم» نباشد بلکه به سینمای ایران باشد.

فاطمه معتمدآریا نیز در ادامه این مراسم به ذکر خاطرات خود با حمید جبلی پرداخت و اظهار کرد: ما با هم قد کشیدیم و سایز کفش‌هایمان با هم بزرگ شد و همزمان ازدواج کردیم. با هم در تئاتر، تئاتر عروسکی و سینما بزرگ شدیم. با هم آشپزی و خیاطی یاد گرفتیم و با هم یاد گرفتیم که چطور بچه را به مهدکودک ببریم. با هم یاد گرفتیم که چگونه هندوانه را برش بزنیم که زیباتر دیده شود و ...

وی ادامه داد: هر کدام از ما در یک مسیر جلو رفتیم که پر از عشق بود. از حمید جبلی خواهش می‌کنم که بازی و مهربانی‌اش را با مردم و سینمای ایران شریک شود.

این بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه در این مراسم به حمید جبلی پیشنهاد دادم که در یک کار سینمایی با من همبازی شود، یادآور شد: حمید جبلی چینی نازک تنهایی دارد. می‌دانم جبلی در تنهایی خود از جهان زیبا و پرمهرش پاسداری می‌کند. اگر خود را این همه سال از بازیگری کنار کشیده و تنها با ایرج طهماسب کار می‌کند به این دلیل است که در کنار آن گروه احساس امنیت می‌کند زیرا در آنجا کسی با صدای بلند با دیگری صحبت نمی‌کند.

معتمد آریا خطاب به حمید جبلی گفت: اگر ما هم قول بدهیم که با صدای بلند با دیگران صحبت نکنیم، درباره دیگران بدگویی نکنیم و دیگران را دوست داشته باشیم، شما هم قول می‌دهید که بار دیگر بازی کنید؟

در این بخش از مراسم با حضور رضا کیانیان، سیف‌اله صمدیان، مسعود زنده‌روح، ابراهیم حسینی، فاطمه معتمدآریا، خسرو احمدی، تورج اصلانی، امیر عابدی و سیامک زمردی مطلق، مدالیوم ویژه خانه تئاتر به حمید جبلی اهدا شد.

جبلی نیز بعد از دریافت این مدالیوم، اظهار کرد: فکر نمی‌کردم روزی عکاسان تئاتر من را در جمع خودشان به عنوان عکاس قبول کنند. من در خانه سینما عضو هستم تا بیمه‌ام قطع نشود و علاوه بر آن تنها در ۲ انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان خانه تئاتر عضو هستم. این یعنی من خودم را عکاس می‌دانم.

وی در ادامه یادی از اصغر بیچاره از اولین عکاسان تئاتر ایران و همچنین محمد ژیان از عکاسان کارگاه نمایش کرد.

جبلی درباره دلایل حضور نداشتن خود در عرصه بازیگری طی چندین سال گذشته، یادآور شد: معتمدآریا و طهماسب هم چند سالی کار نکردند و من هم بیست و چند سال کار نکردم که دلیل‌مان مشترک است و بعدها برای شما توضیح می‌دهیم.

این هنرمند با سابقه سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی و عکاسی در پایان سخنان خود، تأکید کرد: من با هر کاری که می‌کنم، عکس و تصویری که می‌گیرم، زندگی می‌کنم. امیدوارم از هم زندگی کردن را یاد بگیریم. زندگی خودش تمام می‌شود پس ما عجله نکنیم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن