تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802237570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد کاهش 70 درصدی حریق در منابع طبیعی جنوب کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان خبر دادکاهش 70 درصدی حریق در منابع طبیعی جنوب کرمان
خبرگزاری فارس: کاهش 70 درصدی حریق در منابع طبیعی جنوب کرمان
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: طی یک سال گذشته حریق به میزان 70 درصد در منطقه جنوب کرمان کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، غلام‎عباس قاسمی امشب در کارگروه جوامع محلی، پیشگیری و اطفا حریق اظهار داشت: جنگل‎ها و مراتع از سرمایه‎های ملی و خدادادی هر مملکتی است که به دلیل اهمیت زیست‎محیطی به هیچ مرز و بومی تعلق ندارد و نابودی آن‎‎ها موجب از بین رفتن عوامل پالایش آب و هوایی و اکولوژیکی می‎شود. وی بیان کرد: در چنین شرایطی وظیفه تمام آحاد ملت و دولت این است که در زمینه حفظ و حراست از این منابع دست به کار شده و با برنامه‎ریزی و اقدامات مناسب و همه‎جانبه موجب رفع عوامل بازدارنده مخرب شوند. فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: در غیر این صورت با ادامه روند فعلی تخریب به تدریج با از بین رفتن تمام منابع شرایط نامناسب شده و فعالیت‎های اجتماعی و اقتصادی بشر در بسیاری از موارد نابسامان می‎شود.

این مسئول تبیین کرد: در کنار عوامل مختلف مخرب جنگل‎ها و مراتع مانند آفات، سیل، زلزله و دخالت‎های بی‎رویه انسان که همواره جنگل‎ها و مراتع را مورد تجاوز و بهره‎برداری بی‎حد و حصر قرار داده است، آتش‎سوزی نیز یکی از خطرناک‎ترین عوامل تخریب محسوب می‎شود. قاسمی عنوان کرد: جلوگیری از حریق که هر ساله بخش وسیعی از عرصه‎های منابع طبیعی را نابود و خسارت‎های سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‎سازد، نیازمند برنامه‎ریزی صحیح و اصولی و به‎کارگیری بهترین و کارآمدترین کارکنان و پیشرفته‎ترین امکانات و ادوات است. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: این یگان در هفت شهرستان جنوبی دارای 50 اکیپ با 304 نفر است که آن‎ها را در دسته‎های چهار تا 10 نفره ساماندهی کرده است.

وی تأکید کرد: جنوب کرمان باید از نظر راهبرد و برنامه‎های جدید یگان مانند استان‎های غربی دیده شود، زیرا منطقه‎ای کوهستانی است که 95 درصد آن را منابع طبیعی تشکیل می‎دهند. این مسئول با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حریق به میزان 70 درصد در منطقه جنوب کرمان کاهش داشته است، اضافه کرد: بر همین اساس درخواست می‎شود تا پایگاه اطفا حریق در منطقه ساردوئیه راه‎اندازی شود، زیرا بدون افراد آموزش دیده و امکانات حراست از عرصه‎های منابع طبیعی به ویژه در آتش‎سوزی‎ها بسیار دشوار است. وی همچنین با تأکید بر ایجاد شبکه رادیویی منابع طبیعی در جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه این اداره کل در زمان تأسیس دارای سه شهرستان بود، تنها در آن‎ها ایستگاه‎های بی‎سیم راه‎اندازی شد و چهار شهرستانی که سپس مصوب شدند، فاقد این امکانات هستند.

قاسمی تشریح کرد: با توجه به اینکه این چهار شهرستان کوهستانی هستند و نقاط کور زیادی در آن‎ها وجود دارد در شرایط بحرانی در صورت عدم وجود شبکه بی‎سیم ارتباط بین نیروها با مشکل مواجه می‎شود. فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: در بحث ایجاد، تکمیل و مرمت ساختمان‎های حفاظتی در هفت شهرستان جنوبی در وضعیت مناسبی قرار دارند. وی، خواستار تجهیز یگان حفاظت و به‎کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی شد و چنین توضیح داد: ما با همکاری نیروی انتظامی شهرستان جیرفت توانستیم، این مشکل را تا حدی برطرف کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه پروژه گشت و مراقبت با تمام امکانات و نیروهای انسانی در سال 94 به میزان 34 هزار و160 ساعت انجام گرفته است، تصریح کرد: طی سال گذشته 22 فقره گشت، مراقبت، کشف، شناسایی و کنترل اطفا حریق به میزان 27.562 هکتار انجام شده است. وی از کشف 27 مترمکعب چوب جنگلی خبر داد و افزود: همچنین 397.5 کیلوگرم گیاهان دارویی، 700 کیلوگرم ذغال، 19 عدد کوره ذغال و 9 استر هیزم جنگلی کشف و ضبط شده است. این مسئول با بیان اینکه 109 فقره پرونده قضایی تخریب و تصرف اراضی ملی علیه متخلفان تشکیل شده است، عنوان کرد: آمار تبصره یک ماده 55 رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی بدون حکم قضایی نیز بیش از 602 هکتار است. فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان تعداد اخبار و گزارش‎های مردمی را 594 فقره خواند و گفت: بیش از 156 هکتار احکام قضایی خلع ید اراضی ملی در منطقه اجرا شده است. انتهای پیام/80001/ذ40

95/01/22 :: 22:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن