تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819309665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تثبيت پيشتازي ترامپ و كلينتون در ايالات شرقي امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تثبيت پيشتازي ترامپ و كلينتون در ايالات شرقي امريكا
براساس نتايج اوليه انتخابات مقدماتي در پنج ايالت شرقي امريكا، دونالد ترامپ، نامزد جنجالي جمهوريخواهان در هر پنج ايالت پيروز شده است. از حزب دموكرات‌، كلينتون در چهار ايالت و سندرز در يك ايالت برنده شده‌اند.
ايالات شرقي امريكا شامگاه سه‌شنبه شاهد انتخابات مقدماتي براي تعيين نامزدهاي نهايي دو حزب دموكرات و جمهوريخواه امريكا بود. براساس گزارش شبكه‌هاي تلويزيوني امريكا در انتخابات مقدماتي پنج ايالت شرقي امريكا، پنسيلوانيا، مريلند، دلوور، رودآيلند و كنتيكت، دونالد ترامپ و هيلاري كلينتون از رقباي خود پيش افتاده‌اند. ترامپ برنده هر پنج ايالت اعلام شده است. كلينتون در چهار ايالت و سندرز در ايالت رودآيلند بيشترين آرا را به دست آورده‌اند. در اين پنج ايالت، حزب دموكرات ۳۸۴ رأي و جمهوريخواهان ۱۱۸ رأي انتخابگر داشتند. شمار نمايندگان انتخابگر دو ايالت پنسيلوانيا و مريلند قابل‌توجه بود و تأثير زيادي در سرنوشت رقابت‌ها داشت. آخرين برآوردها نشان مي‌دهد كه دونالد ترامپ، ميلياردر جنجالي ۱۱۸ رأي الكترال يا «انتخابگر» از اين پنج ايالت به دست آورده و شمار آراي الكترال خود را به ۹۵۱ رسانده است.

او براي كسب نامزدي نهايي حزب جمهوريخواه به هزار و  ۲۳۷ رأي الكترال احتياج دارد. مجموع آراي هيلاري كلينتون با احتساب «انتخابگرهاي ويژه» حزب دموكرات، به2هزار و ۱۵۶ رسيده است و براي رسيدن به حد نصاب 2هزار و ۳۸۳ تنها به ۲۲۷ رأي الكترال ديگر نياز دارد. شمار آراي انتخابگر برني سندرز، ديگر نامزد دموكرات‌ها هزار و ۳۷۴ اعلام شده است. به گزارش دويچه وله، نتايج انتخابات مقدماني سه‌شنبه پيشتازي ترامپ و كلينتون را تثبيت كرد و تقريباً ديگر غيرممكن است كه رقباي اين دو داوطلب بتوانند موقعيت آنها را به خطر بيندازند. با اين‌حال برني سندرز اعلام كرده كه با وجود شكست‌هايش در چهار ايالت شرقي، همچنان به مبارزه خود براي كسب مقام نامزدي انتخابات رياست جمهوري از حزب دموكرات ادامه خواهد داد. او در سخنراني خود در هانتينگتون ويرجينيا ادعا كرد كه در ميان رأي‌دهندگان امريكا از حمايت وسيعي برخوردار است. در ميان جمهوريخواهان، تد كروز و جان كيسيك اعلام كرده‌اند كه از اين‌ پس در رقابت‌ها با يكديگر همكاري خواهند كرد تا جلوي انتخاب ترامپ را بگيرند. كروز و كيسيك درصددند از دستيابي ترامپ به «حد نصاب» آراي الكترال جلوگيري كنند.




تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن