تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820427293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه گران شدنی‌ها و قطع‌شدنی‌های امسال/ از بنزین تا اقلام اولیه+ جدول


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همه گران شدنی‌ها و قطع‌شدنی‌های امسال/ از بنزین تا اقلام اولیه+ جدول
در روزهای نخست سالجاری قیمت برخی از اقلام با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده به طوری که شاهد افزایش قیمت در بخشهای مختلف بودیم.

همه گران شدنی‌ها تا قطع‌شدنی‌های امسال/ از بنزین تا اقلام اولیه..
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای نخست سالجاری قیمت برخی از اقلام با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده به طوری که دامن بسیاری از کالاها از جمله بنزین تا بیمه شخص ثالث را گرفت. جزئیات افزایش قیمت‌ 30 گروه کالاییبر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران قیمت 30 قلم کالا و خدمات با افزایش همراه بوده و هیچ یک از گروه ها کاهش را تجربه نکرده است.به عبارت دیگر، هر یک گروه های کالایی و خدماتی در کشور در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل روندی افزایشی را طی کرده و قیمت تمامی کالا و خدمات افزایش یافته است؛ به طوریکه قیمت گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات با افزایش ۱۰.۸ درصدی، خوراکی ها و آشامیدنی ها به تنهایی ۹.۴ درصد، خوراکی ها به تنهایی با ۹.۵ درصد، نان و غلات هم ۹.۵ درصد افزایش قیمت را در این مدت تجربه کرده اند.در عین حال نرخ گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آنها ۴.۵ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۲.۹ درصد، ماهی ها و صدف داران ۱۲.۹ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۸.۷ درصد، روغن ها و چربی ها ۳.۵ درصد، میوه و خشکبار ۱۱.۷ درصد، سبزیجات ۱۳.۱ درصد و شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی، (قندو شکر و شیرینی ها) ۹.۷ درصد در یکسال اخیر بالا رفته است.همچنین قیمت چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه در این مدت ۸.۰ درصد، دخانیات ۳.۱ درصد، کالای غیرخوراکی و خدمات ۱۱.۴ درصد، پوشاک و کفش ۸.۲ درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوختها ۱۳.۹ درصد، مسکن به تنهایی ۱۰.۸ رصد، اجاره مسکن به تنهایی ۱۰.۸ درصد و خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی ۱۱.۴ درصد افزایش قیمت داشتند.شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در فروردین ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۱۱.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. گرانی به اینجا ختم نشد به طوری که نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع دونرخی شدن قیمت بنزین را مانند سالهای گذشته به تصویب رساند تا قیمت نهایی را دولتمردان اعلام کنند. در کنار این موضوع سهمیه سوخت گازوئیل حمل و نقل عمومی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند حذف شد و این طرح از اول خرداد سالجاری اجرایی می شود. تعرفه بیمه شخص ثالث خودروها افزایش یافت در سال جدید تعرفه بیمه شخص ثالث خودروها افزایش یافته و به دنبال آن برخی خودروسازان نیز قیمت محصولات خود را افزایش دادند. در این زمینه قیمت محصولاتی چون پراید حدود 130 هزار تومان و محصولاتی چون تندر 90 حدود 150 هزار تومان افزایش یافته است. افزایش 15 درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۵ طبق این گزارش چند روز پیش قوه قضائیه در اطلاعیه ای میزان دیه در سال 95 را 190 میلیون تومان برای ماههای غیرحرام اعلام کرد. بر این اساس، از ابتدای سال 1395 مبلغ ریالی دیه از 165میلیون تومان به 190 میلیون تومان برای ماههای غیرحرام و از220 میلیون تومان به 253.3 میلیون تومان برای ماههای حرام افزایش می یابد. بر این اساس، بیمه گذاران باید برای تهیه الحاقیه مربوط به مابه التفاوت افزایش دیه اقدام و تعهدات بیمه نامه وسیله نقلیه خود را افزایش دهند.
همه گران شدنی‌ها تا قطع‌شدنی‌های امسال/ از بنزین تا اقلام اولیه..
افزایش شدید قیمت مواد اولیه صنایع لوله و پروفیل فولادی افزایش شدید قیمت های فولاد خصوصا قیمت ورق های فولادی همزمان با افزایش تعرفه ها در داخل ایران، سبب شوک قیمتی بیشتر به مواد اولیه صدها کارخانه پایین دستی از جمله لوله و پروفیل فولادی در کشورمان شده است.
افزایش قیمت حبوبات و برنج در اوایل ماه گذشته قیمت انواع حبوبات روند صعودی را به خود گرفته بود به طوری که فروشندگان دلیل آن را کمبود کالا می داند. قیمت هر کیلو لپه 800 تومان، لوبیا قرمز و چیتی هزار تومان ،لوبیا سبزو چشم بلبلی و عدس ایرانی 500 تومان  بوده که افزایش قیمت را در روزهای اخیر تجربه کردند. همچنین قیمت انواع برنج ایرانی با روند افزایشی در بازار همراه بوده است و در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم برنج دم سیاه 10 هزار و 500 تومان، طارم هاشمی 10 هزار و 300 تومان، صدری آستانه 10 هزار و 300 تومان، طارم محلی فریدون کنار 10 هزار و 500 تومان، شیرودی 8 هزارتومان، دودی آستانه 11 هزار تومان و طارم ندا رمضانی 7 هزار و 500 تومان به فروش می رسد. در کنار این موضوعات قیمت روغن و سایر محصولات تغییر چندانی نداشته اما لازم به ذکر است که زمزمه هایی در خصوص افزایش قیمت روغن در بازار به گوش می رسد.
همه گران شدنی‌ها تا قطع‌شدنی‌های امسال/ از بنزین تا اقلام اولیه..


همه گران شدنی‌ها تا قطع‌شدنی‌های امسال/ از بنزین تا اقلام اولیه..



۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن