تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820497257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیات 300 نفره تجاری در راه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هیات 300 نفره تجاری در راه ایران مسئولان و دست اندركاران امور تجاری كره جنوبی با تاكید بر اهمیت سفر پیش روی «پارك گئون هی» رئیس جمهور این كشور به ایران، انجام آن در شرایط كنونی را گامی با ارزش در راستای توسعه تبادلات اقتصادی دو كشور ارزیابی می كنند.
۱۳۹۵ جمعه ۳ ارديبهشت ساعت 08:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، مسئولان مسائل اقتصادی و بازرگانی كره جنوبی كه از روز گذشته همایشی بزرگ به منظور بررسی فرصت های تجاری با ایران را در شهر سئول آغاز كرده اند، امروز جمعه و در ادامه این نشست، بار دیگر از اهمیت این سفر و شرایطی كه انجام آن می تواند در گسترش همكاریهای تهران و سئول سودمند باشد، سخن به میان آوردند.
آنان در همین رابطه از عزیمت یك هیات 300 نفره از بازرگان و مسئولان اقتصادی كشور خود خبر دادند كه هفته آینده و در جریان رئیس جمهوری این كشور به تهران او را همراهی خواهند كرد.
آنان در كنار این همایش كه دیروز با حضور بیش از 600 نفر از بازرگانان و صاحبان شركت های تجاری آغاز بكار كرد، تاكید كردند كه این سفر می تواند سهم كره از بازار ایران و فرصت های تجاری در آن كشور را افزایش دهد.
موسسات كره ای در روزهای اخیر بارها دولت خود را به دلیل تعلل در انجام سفرهای مقام های ارشد به ایران مورد انتقاد قرار داده اند.
آنها می گویند كه طرح های مرتبط با توسعه ساختارهای زیربنایی ایران كه بر اثر تحریم ها ضعیف شده و بعضا كارایی خود را از دست داده است، میلیاردها دلار ارزش دارد و كره می تواند در این بخش با ایران همكاری نزدیكتری داشته باشد.
مسئولان تجاری كره افزوده اند كه ایران یك بازار بزرگ ساخت و ساز و مصرف است و با توجه به ركود اقتصادی حاكم بر دنیا، لازم است دو كشور همكاری های گسترده تری در بخش های تجاری و اقتصادی داشته باشند.
آنان سفر اول تا سوم ماه می (12 الی 14 اردیبهشت) «پارك گئون هی» رئیس جمهور كره به ایران را رویداد بسیار مهم تلقی كردند كه طبیعتا راه گسترش همكاری های مذكور با تهران را هموارتر از قبل خواهد كرد.
مسئولان شركت مهندسی هیوندا در كره در این همایش بزرگ اعلام كردند كه به دنبال پیشبرد قرارداد ساخت بیمارستانی بسیار مدرن در ایران با ارزشی در حدود 500 میلیون دلار است.
این شركت خاطرنشان كرد كه با مسئولان ایرانی در این ارتباط گفت و گوهایی صورت گرفته و نمایندگانی برای بررسی مقدمات اجرای طرح به ایران رفته اند.
شركت شبكه «ای اس كی» كره هم اعلام كرده كه برای حضور قوی تر در ایران شمار نیروهایش را از 9 نفر به 13 نفر افزایش داده است.
شركت كشتی سازی و صنایع سنگین هیوندا كره نیز می گوید در حال مذاكره با شركت كشتیرانی «آی آر آی اس ال» برای ساخت سه كشتی كانتینربر به ارزش 350 میلیون دلار است.
خبرگزاری یونهاپ گزارش كرده است كه «پارك» قرار است با هیاتی مركب از مسئولان و صاحبان شركت های بزرگ ساخت و ساز، انرژی، امور مالی و بانكی، ‌كشتیرانی و فولاد به ایران برود.
این اولین سفر یك رئیس جمهور كره به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیك میان‌ آنها در سال 1962 میلادی است و او در تهران با حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو خواهد كرد.
دولت كره اعلام كرده كه در حال برنامه ریزی های مقدماتی است كه اطمینان حاصل كند این سفر فرصت های تجاری و صادراتی فراوانی برای كره به همراه خواهد داشت و سئول می تواند قراردادهایی با ایران امضا كند.
كره ای ها می گویند تا قبل از سال 2009 میلادی قراردادهای ساخت و ساز به ارزش 12 میلیارد دلار با ایران داشته اند اما پس از تشدید تحریم ها فرصت های آنها هر روز كمتر شده است.
«كوریا هرالد» نشریه كره ای می نویسد كه بانك جهانی رشد اقتصادی ایران را برای سال آینده بین 5.1 تا 5.5 درصد ارزیابی كرده كه رقم قابل توجهی است.
«جو هیونگ هوان» وزیر تجارت كره می گوید كه ما در باره 300 قرارداد با ایران گفت وگو كرده ایم كه طیف وسیعی از همكاری ها از صنعت و ساختار زیربنایی گرفته تا انرژی و فولاد را شامل می شود.
وی افزود كه برگزاری كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی در ماه فوریه (اسفند 94) در تهران اقدامی بسیار مهم برای پیشرفت روابط اقتصادی و تجاری كره و ایران بوده است.
«هونگ جو پیوم» محقق موسسه مطالعاتی هیوندا در كره هم در سخنانی اظهار داشت كه سفر «پارك» باید حلال بسیاری از مشكلات باشد. ما باید هر نگرانی را از بابت چرخش سرمایه و سرمایه گذاری و تبادلات بانكی از بین ببریم تا بازرگانان با آسایش كار را دنبال كنند.
وی افزود: رئیس جمهور باید در ایران به مسائل و طرح هایی چون ساخت بندر، سد سازی، احداث بیمارستان، طرح های زیربنایی و قراردادهای انرژی توجه فراوانی داشته باشد.
وزارت تجارت كره هم اعلام كرده كه فهرست بازرگانانی كه با رئیس جمهور به ایران می روند نهایی نشده و ممكن است شمار آنها از 300 نفر هم فراتر رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن