تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818885004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملاً در مساله هسته ای خنثی شدیم/ برجام منطقه ای و موشکی بازی جدید و خطرناک آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری دانشجو: پیروز مجتهدزاده گفت: ایالات متحده آمریکا تلاش می کند نقش ژئوپلوتیکی، ژئواستراتژیکی و نقش سیاسی ایران در منطقه خاورمیانه را با استفاده از توافق هسته ای خنثی کند.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، پیروز مجتهدزاده استاد جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک است. او سالهاست در جایگاه مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل متحد فعالیت می کند و همچنین مدیرعاملی بنیاد پژوهشی یوروسویک (Urosevic Research Foundation) لندن را نیز برعهده دارد. مجتهدزاده باوجود اینکه از موافقان تحقق توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 به حساب می آید، همواره به روش تحقق این توافق و مدل اجرای آن انتقاداتی داشته است ( اینجا را ببینید) و معتقد بوده که ایالات متحده آمریکا به هیچ عنوان کشوری نیست که از مسیر حل مساله بخواهد با ایران وارد گفتگو و تعامل شود. مجتهدزاده این روزها با تحلیل دیگر رفتارهای آمریکا به منتقدان ورود آمریکا به مسائلی چون مسائل منطقه ای و مساله موشکی ایران نیز بدل شده است. او هوشیاری جدی ایران در این برهه زمانی را حیاتی تلقی می کند و به صورت مکرر از دولت یازدهم می خواهد که نسبت به توطئه هایی که از سوی آمریکا در عرصه دیپلماتیک در حال رقم خوردن است هوشیار باشد و آنها را شناسایی کند و خنثی کند.
مجتهد زاده در گفتگوی خود تحلیلی از شرایط سیاست خارجی کشور در دوران پسا برجام بیان کرده و برخی از مناسبات جدید در این عرصه را بررسی می کند. آنچه در ادامه می خوانید مشروح این گفتگو است:
* آمریکا می خواهد با استفاده از توافق هسته ای، مسائل منطقه را هم حل کند
چه میزان از اهداف دستگاه سیاست خارجی کشور بعد از توافق هسته ای به تحقق رسیده و آیا نقش آن تعامل مستقیم با آمریکا در جریان توافق هسته ای توانسته امروز اثر خود را بگذارد و راه گشا باشد؟
پیروز مجتهدزاده: تغییر رفتار آمریکا دقیقاً بعد از نهایی و رسمی شدن برجام کاملا محسوس است. من احساس می کنم ایالات متحده آمریکا می خواهد این تفاهم حاصل شده با ایران را فراتر از خود تفاهم به کار ببرد، البته وزیر خارجه ما هم چند وقت پیش اشاره ای به همین مسئله داشت که به این تردید من دامن زد.
چند وقت پیش گفته بودند ما با ایالات متحده آمریکا و با آقای جان کری در "تفاهم گسترده" هستیم ...
[ مشاهده متن کامل خبر عملاً در مساله هسته ای خنثی شدیم/ برجام منطقه ای و موشکی بازی جدید و خطرناک آمریکا در خبرگزاری دانشجو ]

عملاً در مساله هسته ای خنثی شدیم/ برجام منطقه ای و موشکی بازی جدید و خطرناک آمریکا






یکشنبه ، ۲۹فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن