تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819688229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران موثرترین کشورمنطقه در فناوری هسته ای است/ نتایج برجام بر روند اقدامات پارک علم و فناوری البرز مثبت بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:دانا: بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای در زمینه های مختلف کاربردی و استفاده از آن در صنایع مختلف، علوم پزشکی، کشاورزی، دامپروری و … ایران را به یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه تبدیل نموده است .
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر محمد صادق سبط الشیخ انصاری معاون فنی پارک علم و فناوری استان البرز به تصویرالبرز گفت:با توجهبه گذشت بیش از سی سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و اراده ملی برای رشد و گسترش فناوری های نوین در سطح ملی و بین المللی در دهه های اخیر ، دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری های نوین هسته ای به عنوان گامی بزرگ در راستای رشد علمی و عملیاتی کشور تاثیر شگرفی در هویت کشور گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه بهره مندی از فناوری صلح آمیز هسته ای در زمینه های مختلف کاربردی و استفاده از آن در صنایع مختلف، علوم پزشکی، کشاورزی، دامپروری و … ایران را به یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه تبدیل نموده است گفت:از جمله موارد استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ، تولید برق از طریق نیروگاههای هسته ای است. با توجه به پایان پذیر بودن منابع فسیلی و آسیب محیط زیستی استفاده از این منابع، نیروگاه های هسته ای را می توان مهمترین کاربرد از فناوری هسته ای نامید .
معاون پارک علم و فناوری استان البرز در ادامه گفت:یکی دیگر از موارد مهم استفاده از فناوری های هسته ای مباحث پزشکی و درمانی است. تهیه و تولید کیتهای رادیو دارویی جهت مراکز پزشکی هسته ای، تهیه و تولید رادیو داروها جهت تشخیص بیماریهایی نظیر سرطان، تومورهای مغزی، ناراحتی های وریدی ، تیرویید ، تهیه و تولید کیتهای هورمونی، تصویر برداری بیماریهای قلبی ، تشخیص عفونتها و التهاب مفصلی و موارد دیگری چون تشخیص کم خونی ، کنترل رادیو داروهای خوراکی و تزریقی از جمله موارد مهم کاربرد این فناوری نوین در مباحث پزشکی است.
دکتر محمد صادق سبط الشیخ انصاری افزود:تکنیکهای هسته ای در حوزه دامپزشکی نظیر تشخیص و درمان بیماریهای دامی ، تولیدمثل دام ، اصلاح نژاد و دام ، بهداشت و ایمن سازی محصولات دامی و خوراک دام را می توان از انواع کاربرد این فناوری نام برد.
وی با اشارهبه شعار سال و رویکردپارک علم و فناوری گفت:دستیابی به فناوریهای هسته ای مانند غنی سازی، آب سنگین، روشهای ...
[ مشاهده متن کامل خبر ایران موثرترین کشورمنطقه در فناوری هسته ای است/ نتایج برجام بر روند اقدامات پارک علم و فناوری البرز مثبت بوده است در شبکه اطلاع رسانی دانا ]

ایران موثرترین کشورمنطقه در فناوری هسته ای است/ نتایج برجام بر روند اقدامات پارک علم و فناوری البرز مثبت بوده است






شنبه ، ۲۱فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دانا]
[مشاهده در: www.dana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن