تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820522608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسخیر نماد آبی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تسخیر نماد آبی




دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک روز قبل از بازی حساس‌شان تهدید کردند در هشتادودومین دابی شهر تهران شرکت نخواهند کرد، تهدیدی که البته عملی نشد.





روزنامه شرق: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک روز قبل از بازی حساس‌شان تهدید کردند در هشتادودومین دابی شهر تهران شرکت نخواهند کرد، تهدیدی که البته عملی نشد. ماجرا از این قرار بود مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، پنجشنبه سازمان لیگ را تهدید کردند به‌دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان از سوی اسپانسر این سازمان، حاضر به شرکت در دیدار عصر جمعه نیستند. آنها با ارسال نامه‌ای تأکید کردند که هر یک سه میلیارد می‌خواهند تا در این بازی شرکت کنند. این تهدید با واکنش تند رئیس فدراسیون همراه شد.علی کفاشیان پنجشنبه موضع سختی نسبت به این نامه اتخاذ و اعلام کرد تبلیغات محیطی ربطی به پرسپولیس و استقلال ندارد و اگر جمعه بازی نکنند محروم می‌شوند.

پس از این اظهارنظر کفاشیان، بهرام افشارزاده سرپرست باشگاه استقلال ابتدا از موضع خود کوتاه نیامد و عنوان کرد: «بازی برای ما و پرسپولیس است ولی فرد دیگری تبلیغ می‌کند. ما می‌خواهیم اسپانسر پول را مستقیم به ما بدهد یا درغیر‌این‌صورت چک بدهد». همان‌طور که انتظار می‌رفت این تهدیدها عملی نشد و ساعتی بعد سرپرست استقلال از موضعش عقب‌نشینی کرد و گفت: «ما صحبتی با تاج کردیم و مشکلات برطرف شده است». در نهایت علی‌اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس هم با سایت این باشگاه مصاحبه کرده و ضمن اشاره به مشکلات موجود در راه درآمدزایی باشگاه‌ها اعلام کرد در داربی با قدرت ظاهر خواهند شد.

هشتادودومین داربی پایتخت در شرایطی روز گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد که پرسپولیس موفق شد با ارائه یک بازی هجومی ٤ بر٢ استقلال، رقیب سنتی‌اش را شکست دهد و به صدر جدول برسد. در این بازی که از هفته بیست‌وششم لیگ برتر برگزار شد، ابتدا سرخ‌های پایتخت با دو گل مهدی طارمی پیش افتادند؛ نتیجه‌ای که خیلی‌زود می‌توانست مهدی طارمی و پرسپولیس را در همان نیمه اول سه‌گله کند ولی پنالتی‌ای که آماده‌ترین مهاجم این فصل پرسپولیس به هدر داد، مانع از این شد که نام طارمی در کنار همایون بهزادی و ایمون زاید، -بازیکنانی که توانسته‌‌اند در داربی هت‌تریک کنند- قرار بگیرد. بااین‌حال سرخ‌های پایتخت به همین دو گل هم بسنده نکردند و در نیمه دوم با دو گل رامین رضاییان و محسن مسلمان، رقیب را چهارتایی کردند تا دو گلی که جابر انصاری و امید ابراهیمی (پنالتی) زدند، فقط از غم شکست سنگین آبی‌ها کاسته باشد. «این داربی یک بازی بسیار عالی بود. همه‌چیز عالی بود. خوشحالم که این همه هوادار را شاد و خوشحال کردیم. من فکر نمی‌کنم مردم چنین بازی خوبی را از پرسپولیس و استقلال در داربی به خاطر داشته باشند». برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس بعد از بازی با به‌زبان‌آوردن جمله بالا به چند مورد ضمنی هم اشاره کرد؛ او که پیش از داربی گفته بود «سیاسی کار نمی‌کند» و زیر بار توصیه برای راضی‌نگه‌داشتن هواداران دو تیم نمی‌رود، به نکته خوبی اشاره کرد.

 درواقع داربی روز گذشته از لحاظ خلق موقعیت گل و تعداد گل در یک بازی، بهترین داربی یک دهه گذشته لیگ برتر بود. البته این برد شیرین در شرایطی برای شاگردان برانکو به دست آمد که این تیم بعد از ماه‌ها ناکامی، بالاخره دوباره توانست به صدر جدول لیگ برتر برسد. آخرین باری که سرخ‌های پایتخت طعم حضور در صدر جدول لیگ برتر را چشیده بودند، به ٥٨ هفته قبل و بازی در لیگ سیزدهم برمی‌گشت. با این حال آنها این‌بار با شرایط امتیاز مساوی (٤٥) با استقلال، پا به داربی گذاشتند و توانستند یک برد «٦امتیازی» به دست آورند؛ اول اینکه یکی از جدی‌ترین رقبایشان در راه قهرمانی را به زیر کشیدند و مورد دوم هم اینکه توانستند ٤٨امتیازی شوند و با توجه به متوقف‌شدن استقلال خوزستان، حالا با یک امتیاز بیشتر به‌تنهایی در صدر جدول لیگ قرار بگیرند. از همه مهم‌تر اینکه حالا سرنوشت قهرمانی در دست خود پرسپولیس است و اگر چهار بازی باقی‌مانده تا پایان فصل را ببرد، بدون هیچ اما و اگری می‌تواند بر جام قهرمانی بوسه بزند. البته برانکو هم با اشاره‌کردن به همین موضوع گفت: «با این پیروزی به رده‌ای رسیدیم که استحقاق آن را داشتیم؛ صدرنشینی حق ما بود که بالاخره به آن رسیدیم؛ با این حال اگر قهرمانی را به هواداران هدیه نکنیم، باید بگویم که کاری نکرده‌ایم. به‌همین‌خاطر حداکثر تمرکز ما باید روی چهار بازی باقی‌مانده باشد و نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم».

«سمبل آبی در تسخیر قرمز»

با بردی که سرخ‌ها روز گذشته به دست آوردند، چهارمین برد پی‌درپی‌شان در لیگ را هم به دست آوردند ولی از این «٤» مهم‌تر «٤» دیگری بود که به تسخیر شاگردان برانکو درآمد؛ «آبی‌های تهران» که پیش‌تر اعتقاد داشتند در چهار داربی پی‌در‌پی توانسته‌‌اند پرسپولیس را ببرند، برای مقابله با «٦» پرسپولیسی‌ها همیشه به این عدد افتخار می‌کردند؛ با این حال با چهار گلی که تیمشان روز گذشته خورد، این عدد هم به تسخیر هواداران پرسپولیس درآمد تا آبی‌های پایتخت حسابی ناامید شوند؛ هم از نتیجه‌ای که تیمشان گرفت و هم از عملکرد کادر فنی تیمشان به‌ویژه پرویز مظلومی، سرمربی این تیم. مظلومی که پیش از بازی روز گذشته، دو بار ترکیب تیمش را عوض کرد، در جریان بازی هم با تعویض‌های اشتباه به روند ناکامی بیشتر تیمش کمک کرد. همین موضوع هم باعث شد او و بهرام افشارزاده بعد از بازی مورد‌انتقاد هواداران استقلال قرار بگیرند. البته مظلومی که پیش‌تر توانسته بود چهار بار پرسپولیس را شکست دهد، این‌بار دلیل شکست، آن‌هم با چهار گل در داربی، را این‌طور بیان کرد: «وقتی پرسپولیس گل اول را زد، ما شیخی را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. دو موقعیت گل هم داشتیم که می‌توانستیم گل خورده را جبران کنیم اما این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد.

بعد از گل دوم پرسپولیس، شیرازه تیم ما از هم پاشید و اشتباهات زیادی هم انجام دادیم. حریف هم از اشتباهات ما استفاده کرد و ما روی اشتباهاتمان تنبیه شدیم؛ به طوری که حریف با دروازه‌بان ما ٢ به تک شد. فقط می‌توانم به تیم حریف تبریک بگویم و از هوادارانمان عذرخواهی کنم اما بچه‌های ما زحمت کشیدند و نشد پاسخ محبت هواداران را بدهیم». نکته‌ای که غم این شکست را برای هواداران استقلال سنگین‌تر می‌کند، این است که استقلال در بازه‌ای زمانی در لیگ، ١٢ امتیاز از پرسپولیس جلو بود ولی حالا نتایج بدی که این تیم گرفته، از جمله سه تساوی و یک شکست در چهار بازی اخیرشان، باعث شده پرسپولیس سه امتیاز هم بیشتر از استقلال بگیرد. سرمربی استقلال با اشاره‌ به مشکلات تیمش به این مورد هم اشاره کرد و گفت: «حتما مشکل داریم که به این شکل امتیاز از دست دادیم، ما امروز دو بازیکن وسط خودمان را در اختیار نداشتیم. روزبه چشمی و محسن کریمی را از دست دادیم و اگر آنها در این بازی بودند، مطمئنا به ما کمک می‌کردند و این خودش مشکل است. ما برنامه‌ داشتیم که توانستیم ١٧، ١٨ هفته در صدر جدول باشیم و مطمئنا تیم ما بدون برنامه نبوده است. پرسپولیس هم در نیم‌فصل دوم با تلاش خودش را بالا کشیده و اکنون در صدر جدول است. ما ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم به هدفی که داریم برسیم». با این نتیجه، داربی‌های پیاپی‌ای که استقلال نتوانسته در آن برنده شود، به عدد ٩ رسید.

ابتکاری عجیب

در پی آسیب‌دیدن پرچم کرنر سمت راست دروازه استقلال، محسن ترکی در دقیقه ٦٦ با قطع بازی از ناظرین بازی درخواست کرد پرچم را به حالت اولیه برگردانند. در این لحظه برگزارکنندگان بازی با ابتکاری عجیب کاور یکی از عکاس‌ها را با چسب به میله چسباندند تا پرچم کرنر به صورت موقتی درست بشود؛ البته بعد از دقایقی پرچم کرنر را به جای کاوری که نصب شده بود، روی چوب پرچم نصب کردند.

پخش ضعیف تلویزیونی

تصویربرداری بازی روز گذشته دو تیم استقلال تهران و پرسپولیس بسیار ضعیف بود. مسئولان پخش هشتادودومین داربی پایتخت نتوانستند صحنه گل اول پرسپولیس را که مشکوک به آفساید بود، از زاویه مناسب نشان بدهند؛ همچنین در بازی روز گذشته پخش صحنه‌های آهسته با مشکل روبه‌رو شده بود و بینندگان نمی‌توانستند صحنه‌های آهسته را از زاویه خوب نگاه کنند.

عذرخواهی

بعد از اینکه پرسپولیس توانست دومین گلش را به استقلال بزند، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده بازهم به‌مانند شادی‌شان در انزلی در ورزشگاه آزادی شادی کردند که البته مسلمان و احمدزاده بعد از این شادی با واکنش استقلالی‌ها، به‌خصوص سیدمهدی رحمتی مواجه شدند. بعد از این اتفاق، محسن مسلمان در ابتدای نیمه دوم به سمت سیدمهدی رحمتی، کاپیتان استقلال، رفت و از او عذرخواهی کرد.






تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن