تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803918648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه ما کاتبان شعر هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همه ما کاتبان شعر هستیم
سراینده شعر «باغ لاله» معتقد است همه شاعران کاتبان شعر هستند و مدعیان شاعری هیچ گاه نمیتوانند پیشرفت کنند.


حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی بهمنی، شاعری است که از 9 سالگی گام در مسیر سرایش گذاشته و خود را در این عرصه اثبات کرده است. وی که در 27 فروردین سال 1321 در بندرعباس متولد شده تا به امروز با تکیه بر توانایی‌اش در سرودن شعر، آثاری با عناوین «باغ لاله»، «در بیوزنی»، «عامیانه‌ها»، «گیسو، کلاه،کفتر»، «گاهی دلم برای خودم تنگ میشود»، «غزل»، «شاعر شنیدنی است»، «عشق است»، «نیستان»، «کاسه آب دیوژن، امانم بده»، «این خانه واژه های نسوزی دارد»، «من زنده ام هنوز و غزل فکر میکنم» و «غزل زندگی کنیم» را به مخاطبانش ارائه کرده و آنها را بیش از پیش با شعر آشنا کرده است.

حالا ما به بهانه فرا رسیدن زادروز بهمنی به سراغ وی رفتیم تا مروری بر آنچه وی در طول سالهای فعالیت ادبی‌اش تجربه کرده داشته باشیم و بدانیم که برترین غزل سرای ایران در سال 1378 چه پیشنهادی برای شاعران جوان دارد.

محمدعلی بهمنی،شاعر و غزل سرا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به عقیده من شاعر هیچ وقت نباید نام شاعر را روی خودش بگذارد زیرا به عقیده من همه ما کاتبان شعر هستیم و هر شاعری که به این باور برسد میتواند برای همیشه موفق باشد و انسانی که مدعی باشد هیچ گاه نمی‌تواند در عرصه هنر پیشرفت کند.

وی افزود: به نظر من هیچ شاعری بر شعر دیگر ارجحیت ندارد. اگر از زاویه‌ای مثبت به مشکلات و پنجره‌هایی که به رویمان بسته و باز می‌شوند نگاه کنیم متوجه می‌شویم که همه آنها ضرورت‌هایی هستند که انسان باید تجربه کند.
 
بهمنی ادامه داد: به باور من انسان نباید از مشکلات بنالد زیرا بیشتر مشکلات به دست خودمان ایجاد می‌شوند و با کمی هوشمندی متوجه خواهیم شد که پنجره‌های بسته شده و پنجره‌های باز شده با هم همراهی می‌کنند و اگر با دیدی مثبت درباره آنها صحبت کنیم شاید بتوانیم این نوع نگاه را به دیگران هم منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: هنر همواره دو وضعیت را برای خودش تعریف کرده و اگر گاهی با ایستایی آن مواجه می‌شویم باید بدانیم که نمیتوان گفت هیچ شرایطی توان ایستا کردن هنر و نگه داشتن آن در این وضعیت را دارد زیرا هنر موجودی است که در هر شرایطی به زندگیش ادامه می‌دهد و گاهی درست در همان زمانی که از حرکتش ناامید می‌شویم نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهد.

این شاعر ادبیات را هم بخشی از هنر دانست و افزود: اگر چه در بخش‌هایی از تاریخ هنر جهان نیز دیده شده که گاهی هنر ایستا می‌شود اما در حقیقت در همین مواقع نیز شاهد حرکت هنر بوده و هستیم البته چگونه دیدن این ایستایی و حرکت به باور ما بستگی دارد. من نگاه خوشایندی به ادبیات و هر آنچه که در زندگیم دیده‌ام و تجربه کرده‌ام دارم.

وی خاطرنشان کرد: ساعت 18 روز جمعه مصادف با بیست و هفتم فروردین ماه از مجموعه  72 گانه‌ای از اشعار من با عنوان «چشمه صبح» که به قلم گروهی از خوشنویسان نوشته شده در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود و من امیدوارم که همه افراد علاقمند به شعر و خوشنویسی نه به خاطر من بلکه به خاطر ارج گذاشتن به هنر خوشنویسان کشورمان در این مراسم شرکت کنند.





۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن