محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804111841
![نمایش مجدد: همایون اسعدیان :تفاوت کارگردان خوب با بقیه در خلاقیت و شیوه اجرای فیلمنامه است refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
همایون اسعدیان :تفاوت کارگردان خوب با بقیه در خلاقیت و شیوه اجرای فیلمنامه است
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
![](http://images.khabaronline.ir/images/2016/4/position50/image634853166201487875.jpg)
همایون اسعدیان :تفاوت کارگردان خوب با بقیه در خلاقیت و شیوه اجرای فیلمنامه است فرهنگ > سینما -
همایون اسعدیان کارگردان سینما تاکید کرد تفاوت یک کارگردان خوب با یک کارگردان متوسط در آگاهی به ابزار و تکنیک نیست. بلکه تفاوت در خلاقیت، شیوه اجرا و درک درست از فیلمنامه است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون اسعدیان با بیان این مطلب در سومین نشست سمینار کارگردانی در سینمای ایران که عصر روز گذشته 24 فروردین ماه، با حضور جمعی از فیلمسازان در سالن اصلی سینما فلسطین برگزار شد، گفت: یکی از نکات مهم در امر فیلمسازی این است فیلمساز اگر فکر می کند با یک ایده جهانی می خواهد وارد عرصه سینما شود و دنیا را متحول کند سخت در اشتباه است و باید این ایده را کنار بگذارد. اما اگر فیلمسازی یک حس خوب از یک ایده دارد که فکر می کند تاثیرگذار است باید برود سراغ ایده خود و روی پرده آورد. وی ادامه داد: تفاوت یک کارگردان خوب با یک کارگردان متوسط در آگاهی به ابزار و تکنیک نیست. بلکه تفاوت در خلاقیت، شیوه اجرا و درک درست از فیلمنامه است.از همین رو فکر می کنم کارگردانی تخصص پنهان در سینمای ایران است. البته نا گفته نماند وقتی یک کارگردان برای گرفتن تصاویر مورد نیاز سر صحنه می رود همه فکر می کنند کارگردان حق آنها را خورده و فکر می کنند هر کاری که فیلمساز می کند آنها نیز می توانند انجام دهند. بنابراین کارگردان های جوان اگر با برخوردهای غیر متعارف همکاران خود مواجه شوند شوکه نشوند. کارگردان فیلم «بوسیدن روی ماه» در ادامه صحبت های خود خطاب به فیلمسازان جوان حاضر در سومین سمینار جشنواره فیلم «سما» گفت: مهمترین کار کارگردان در سینما درک درست از فیلمنامه و حفظ تداوم بازی است و در این راستا بهتر است کارگردان پیشنهادی را که از سوی عوامل فیلم می شود به خوبی گوش دهد و در صورتی که با آنچه در ذهن برای اجرا دارد هماهنگ بود، در کار مورد استفاده قرار دهد. البته تجربه نشان داده خیلی وقت ها پیشنهادهای جذابی ارائه می شود که این پیشنهادها به طور مستقل جذاب است اما به کاربردن آنها ایجاد آشفتگی می کند و باید پرهیز کرد. وی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده کارگردان های جوان در عرصه سینما این است که در نوع اجرا سعی دارند که خود را به رخ بکشند. به همین دلیل است که برخی از کارگردان ها تمایل دارند بعضی از صحنه ها را بی دلیل سیاه و سفید فیلمبرداری کنند و یا در قاب بندی و استفاده از لنزهای دوربین کارهای عجیب بکنند و معلوم نیست منشا این همه علاقه مندی برای به رخ کشیدن چیست. این در حالی است که اگر یک مخاطب عادی سینما که کیارستمی را نمی شناسد سر صحنه فیلم این فیلمساز وارد شود حتما خواهد پرسید که کارگردان چه کسی است؟ چون کیارستمی کارگردانی است که اساسا اهل به رخ کشیدن نیست. اسعدیان یادآور شد: درک درست از فیلمنامه، انتخاب دقیق لوکیشن فیلمبرداری براساس شخصیت پردازی هایی که در فیلمنامه شده است، موقعیت زمانی که برای تعریف کاراکتر و بازی بازیگر تعریف می شود از مهمترین فاکتورهای یک کارگردانی هوشمندانه است. بنابراین یک کارگردان هوشیار کسی است که ابزار کار او، پیرامون و جهان اطراف اش باشند. اما هر زمان که یک کارگردان صرفا به تکنیک متوسل شد راه به اشتباه رفته است. البته در یک دوره ای از سینما به رخ کشیدن تکنیک از ابزارهای سینما بوده است و به عنوان نمونه می توان به فیلم «همشهری کین» اورسون ولز اشاره کرد. اما در حال حاضر چنین نیست و کارگردان نباید توجه و حواس تماشاگر را به تکنیک به کار برده شده در فیلم جلب کند. وی با بیان این مطلب که سینمای ایران شیوه کار در اجرای یک فیلمنامه متفاوت است گفت: یکی از نکات مهم در سینما این است که شیوه فیلمسازی کارگردان های مختلف متفاوت است و نباید از دو ذهن صاحب ایده یک نوع شیوه فیلمسازی را خواست و نکته مهمتر اینکه کارگردان های جوان باید به یاد داشته باشند که همه چیز لزوما تحت کنترل کارگردان نیست. یادم هست وقتی می خواستم فیلم «طلا و مس» را بسازم با یکی از بازیگران زن تماس گرفتم که دفتر آید تا درباره فیلم صحبت کنیم. این خانم بازیگر گفت که اول باید فیلمنامه را بخواند. جواب این خانم به من خیلی برخورد و هرگز تماسی با او نگرفتم و درنهایت خانم جواهریان شانس فیلم من شد و اگر غیر از این بازیگر فرد دیگری انتخاب می شد، قطعا به مشکل برمی خوردم. به همین دلیل است که می گویم همه جریان یک فیلم دست کارگردان نیست. اسعدیان با اشاره به شیوه فیلم سازی عباس کیارستمی گفت: خاصیت دوربین در سینمای کیارستمی این است که مانند یک ناظر گوشه ای می نشیند و داستان را تماشا می کند. کارگردان فیلم «طلا و مس» با اشاره به تعریف و جایگاه فیلم کوتاه در سینمای ایران گفت: نگاه به فیلم کوتاه در سینمای ایران اشتباه است و فیلم کوتاه را به عنوان سکوی پرتاب می شناسند. در حالی که چنین نیست. در دنیا کارگردان هایی هستند که همه عمر خود فیلم کوتاه ساخته اند و اساسا دوست ندارند فیلم بلند بسازند و عدم تمایل به ورود به سینمای داستانی بلند به معنای نابلدی آنها نیست. وی بیان کرد: تفاوت فیلم کوتاه با فیلم بلند مانند داستان کوتاه و رمان است. بنابراین باید تعریف از فیلم کوتاه تغییر کند. به اعتقاد من نگاه غالب جامعه سینمای ایران این است که فکر می کنند فیلم کوتاه به معنای فیلم آماتوری است. در حالی که چنین نیست و فیلم کوتاه یک تخصص ویژه و به مراتب سخت تر از سینمای بلند است. در این جلسه، یکی از سئوالات مطرح شده چگونگی بازی گرفتن از بازیگر بود و اسعدیان گفت که شیوه بازی گرفتن هر کارگردان متفاوت است. اسعدیان کارگردان سینمای ایران در توضیح این مبحث گفت: یکی از نکات مهم در بازیگری این است که بزرگترین بازیگران دنیا بدون حضور کارگردان نمی توانند بازی کند. در واقع هیچ بازیگری نمی تواند در ذهن اش تداوم را حفظ کند و حفظ تداوم بازی کار در اختیار و وظیفه کارگردان است. به همین دلیل است که روش بازی گرفتن در کارگردان های مختلف متفاوت است. روش بازی گرفتن کیارستمی از کودک با روش محمدعلی طالبی متفاوت است. این کارگردان در پایان صحبت های خود با اشاره به چگونگی بازی گرفتن کیارستمی از بازیگر کودک فیلم «خانه دوست کجاست» گفت: کیارستمی وقتی می خواست گریه پسربچه فیلم «خانه دوست کجاست» را در آورد از یک ماه پیش برنامه ریزی کرد. اول یک عکس با کودک گرفت عکس را چاپ کرد و به کودک داد. پسربچه از خوشحالی داشتن این عکس یادگاری سر از پا نمی شناخت و یک ماه این عکس را کنار خود داشت، تا اینکه روز فیلمبرداری فرا رسید و کیارستمی برای اینکه بهترین تصویر را از گریه کردن پسر جلوی دوربین ببرد، در حالی که دوربین روشن بود عکس یادگاری را جلوی چشم پسر پاره می کند و پسربچه از شدت ناراحتی فقط گریه می کند و در نهایت تصویری که کیارستمی می خواهد از آب در می آید. ۵۷245
کلید واژه ها: سینمای ایران -
چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 16:46:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]
صفحات پیشنهادی
کارگردان «۲۱ اینچ» فیلمنامه جدیدش را نوشت
کارگردان ۲۱ اینچ فیلمنامه جدیدش را نوشت شناسهٔ خبر 3595213 - یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷ ۴۴ هنر > سینمای ایران ابوذر صفاریان از نگارش فیلمنامه جدیدش خبر داد که از مدتها پیش مشغول کار تحقیقاتی روی آن بوده است به گزارش خبرگزاری مهر کارگردان ۲۱ اینچ که با ساخت اولین فیلمروایت بازیگر «مضحکه غول چراغ جادو» از شیوه اجرایی نمایش
روایت بازیگر مضحکه غول چراغ جادو از شیوه اجرایی نمایش از لحاظ ظاهری بر اساس متدهای آیینی سنتی ارباب را پیرمردی در نظر گرفتیم که رئال نباشد سالار کریمخانی بازیگر تئاتر و تلویزیون در رابطه با نمایش مضحکه غول چراغ جادو به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاماجرای تذکر تلویزیون به مدیری،زمان پخش قسمت تازه شهرزاد،و بقیه اخبار محبوب کاربران در15 فروردین
ماجرای تذکر تلویزیون به مدیری زمان پخش قسمت تازه شهرزاد و بقیه اخبار محبوب کاربران در15 فروردین فرهنگ > رسانه - ارز مبادلهای در حال پیوستن به تاریخ است این ارز که مخلوق دولت احمدینژاد بود حالا به دست دولت روحانی در حال پیوستن به تاریخ است در دولت دوم محمود احمدیمدت ها بود فیلمنامه خوبی نخوانده بودم/ رضایت از «بیمار استاندارد»
افشین سنگچاپ مدت ها بود فیلمنامه خوبی نخوانده بودم رضایت از بیمار استاندارد شناسهٔ خبر 3591751 - پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹ ۰۷ هنر > رادیو و تلویزیون بازیگر سریال بیمار استاندارد با اشاره به همکاری خود با مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی بیان کرد که در چند سال اخیپاسخ مشاور روحانی به کیهان،ماجرای اسناد پاناما وبقیه اخبار محبوب کاربران خبرآنلاین در17 فروردین
پاسخ مشاور روحانی به کیهان ماجرای اسناد پاناما وبقیه اخبار محبوب کاربران خبرآنلاین در17 فروردین فرهنگ > رسانه - شرکت خودروسازی رنو چهارمین نسل از اتومبیل مگان را با پیشرفتهترین فناوریها معرفی کرد اما شاید به دلیل طراحی نزدیک به مرسدس بنز کلاس A مورد سرزنش قرار گیرشیوهی متفاوت «حساب پرداخت نمیشه»
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴ ۴۰ حساب پرداخت نمیشه با تلفیق سه شیوهی اجرایی ایرانی کمدی ایتالیایی و فاصلهگذاری برشت در تالار سایه به صحنه رفته است کاوه مهدوی کارگردان نمایش حساب پرداخت نمیشه در توضیح شیوهی اجرایی این نمایش به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت این نمایش در شیابلاغ آئین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تامین قضایی
ابلاغ آئین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تامین قضایی قوه قضائیه آئین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تامین قضایی را ابلاغ کرد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر متن کامل این آئین نامه به شرح ذیل است دراجـرای ماده 252 قانون آئین داد رسی کیفری مصوب 1392 و اصلاکارگردانی خوب، نویسنده را هم سر ذوق می آورد
نوشین تبریزی کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نگارش نمایشنامه اندر حکایت ناکامی ببری خان گفت سینا ییلاق بیگی کارگردان اثر با شناختی که ازفضای ذهنی من داشت پیشنهاد نگارش اثری با رویکرد فانتزی در برهه ای ازآیین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تامین قضایی ابلاغ شد
آیین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تامین قضایی ابلاغ شد کد خبر ۵۸۰۳۱۸ تاریخ انتشار ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱ ۰۳ - 12 April 2016 آآیت الله آملی لاریجانی آیین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تامین قضایی را ابلاغ کرد به گزارش مهر متن کامل این آیین نامه به شرح ذیل است در اجرآئین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تأمین قضایی ابلاغ شد
از سوی رئیس قوه قضائیه آئین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تأمین قضایی ابلاغ شد آیت الله آملی لاریجانی آئین نامه شیوه اجرای قرارهای نظارت و تأمین قضایی را ابلاغ کرد ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ فروردين ساعت 13 37 به گزارش خبرگزاری پانا متن کامل این آئین نامه به شرح ذیل است آئین نامه شیوه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها