تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816016838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حواس نعمت‌زاده به ظريف هست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حواس نعمت‌زاده به ظريف هست!
نویسنده : اولاد آدم 
اصولاً تغيير خوب است، حتي اگر در وزارت صنعت باشد! البته به شما گفته باشم كه اصولاً تغييرات در اين مملكت با تغيير اسامي همراه بوده و بعد تغيير افراد و بعد باز تغيير اسامي و.... مثلاً ما يك سامانه چكاوك راه انداخته بوديم كه مردم به چك‌ها اعتماد كنند، اما نكردند يا نمي‌دانم چك‌ها در همان چكچك اول چكاوك گير كردند و ما بالاخره كشف كرديم كه مشكل از ركود اقتصادي و ناچاري مردم نيست كه چك‌ها برگشت مي‌خورند، بلكه مشكل از اسم است! حالا براي اينكه دوباره باز مردم به چك‌ها (منظور نوعي حواله بانكي است نه يك كشور خاص!) اعتماد كنند، نامگذاري را از آنورش شروع مي‌كنيم؛ يعني يك سامانه راه مي‌اندازيم كه «چكاوك»‌ها را «صيد» كند و اسمش را مي‌گذاريم سامانه «صياد»! اين را شايد يك تغيير ندانيد. حتي تبديل هم ندانيد. شايد به آن بگوييد تكميل! اما اولاد آدم اسمش را مي‌گذارد تغيير! (هرچند، هر سه بر وزن تدبير هستند. مانند آن سه معاون تدبيري كه حالا مي‌خواهند تغيير كنند!)
بله! داشتم مي‌گفتم كه بعضي وقت‌ها كه تغيير اسم‌ها كارگشا نمي‌شود، بايد برويم سراغ تغيير آدم‌ها!يعني صندلي‌ها را جابجا كنيم يا ميزها را يا اتاق‌ها را! يعني به «اين» بگوييم تو برو كار «آن» را انجام بده و به «آن» بگوييم بيا روي صندلي «اين» بنشين و از اين جور كارها تا زندگي‌مان گذران كند! البته براي اين كار بايد اول هدفگذاري كنيم! يعني درست همان كاري كه ربيعي در اول هر سال انجام مي‌دهد و ديگر تا آخر سال كاري انجام نمي‌دهد! (مثلاً اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه علي ربيعي همين الان، هدف‌گذاري ايجاد ۱۲۰ هزار شغل در ۲۰ رسته شغلي با دو اولويت گسترش «آي‌سي‌تي» در مناطق روستايي و گردشگري را انجام داده و بنابراين تا آخر سال ديگر كاري انجام نمي‌دهد!)
حالا لابد مي‌پرسيد هدفگذاري با تغيير معاون، آن هم سه تا سه تا، جور در‌نمي‌آيد كه! اين چه جور ديپلماسي اقتصادي است؟ اصلاً كدام وزارتخانه است؟ قصه چيست؟ سه نفر جابجا مي‌شوند يا مي‌روند جاي ديگر؟ اگر خوب كار كرده‌اند، صادرشان كنيم! اصلاً بدهيم دستگاه ديپلماسي را هم متحول كنند تا اين روزها ظريف تنها نماند!
اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه شنيده است كه معاونت آموزش و معاونت برنامه‌ريزي وزير صنعت و همچنين رئيس سازمان توسعه تجارت مي‌روند سير آفاق و انفس! و حالا باز تا كي زمانش برسد كه برگردند! براي اينكه دل اولاد آدم را هم نشكنند و اولاد آدم مكدر نشود، همين افخمي رئيس سازمان توسعه تجارت را هم مي‌دهند دست ظريف، تا يك سفارتي چيزي بدهد به او تا بعد! (مي‌بينيد! حواس نعمت‌زاده به همه چيز هست، حتي ظريف! به اين مي‌گويند كوله‌بار سن و تجربه!)
اولاد آدم به شما بشارت بدهد كه براي ساير تغييرات هم لازم نيست دنبال آدم جديدي بگرديد! معاونت و قائم مقامي و مشاورت در اين وزارتخانه از ميزي به ميز ديگر قابل تبديل است (حالا مي‌خواهيد اسمش را بگذاريد تغيير يا تدبير يا تكميل يا...)! نمونه‌اش همين خسروتاج خودمان. هم خسرو است و هم تاج دارد. حيف است كه برويم سراغ يكي ديگر! مي‌گوييم از قائم‌مقامي، يك چند روزي دست بردارد و بيايد بنشيند جاي افخمي! هم فال است و هم تماشا! آن‌وقت اگر تغيير آدم‌ها جواب نداد، باز مي‌رويم سراغ تغيير اسامي! شايد اصلاً قائم‌مقامي و معاونت را هم يكي كرديم.
سه نكته حكمت‌آميز از سه تغيير نعمت‌زاده كه فرصت نمي‌شود اولاد آدم امروز به آنها بپردازد:
1- بايد ياد بگيريم استاد تغيير باشيم نه قرباني تدبير. در بازي دولت اگر عوض نشويم تعويض مي‌شويم …
2- تنها چيزي كه در كابينه مي‌تواني تغييرش دهي، خودت هستي و با اين كار دولت را متحول مي‌كني. . . .
3- فقط به خاطر حرف مجلس تغيير نكن، اين نمايندگان دور بعدي، تو را جور ديگري مي‌خواهند. . .


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن