تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814756995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ریاضیات از دریچه دوربین


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: - اکران یک فیلم تازه با موضوع ریاضیات و نوابغ علم ریاضی بار دیگر این موضوع را در میان سینمادوستان مطرح کرده که چرا تعداد فیلم های مهم درباره ریاضیات در بهترین حالت از عدد انگشتان ۲ دست فراتر نمی رود و هالیوود به ندرت سراغ این موضوع مهم می رود.
به گزارش همشهری، «مردی که بی نهایت را شناخت» به کارگردانی متیو براون داستان زندگی واقعی ریاضیدانی به نام سرینیواسا رامانوجان است که از زندگی فقیرانه در مدرس هند تا پذیرفته شدن در دانشگاه کمبریج راهی سخت را پشت سر گذاشت و در نهایت تحت هدایت و حمایت پروفسور جی. اچ. هاردی به یکی از برترین نظریه پردازان علم ریاضی تبدیل شد. نقش اصلی فیلم را دیو پاتل بازی می کند که بیش از همه با نقش جمال مالک در «میلیونر زاغه نشین» شناخته می شود.
شاید قدیمی ترین صحنه مربوط به ریاضی در تاریخ هالیوود به 1941 و کمدی «در نیروی دریایی» با بازی بود ابوت و لو کاستلو باشد. در سال های اخیر توجه فیلمسازان و تهیه کنندگان به جذابیت های علم ریاضی بیشتر در قالب فیلم روایت شد و البته «راشمور» وس اندرسن(1998) از نمونه های نه چندان جذاب آن است؛ جایی که معلم روی تخته سخت ترین معادله هندسه دنیا را نوشته و قهرمان داستان مشغول خواندن روزنامه است!
اگر از این نمونه بامزه بگذریم، قطعا باید از «ویل هانتینگ خوب» گاس ون سنت یاد کنیم که علاوه بر موفقیت خیره کننده هنری و تجاری، 2 اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را برای رابین ویلیامز فقید و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برای زوج مت دیمن و بن افلک به ارمغان آورد. فیلم داستان کارگری به نام ویل هانتینگ است که خیلی زود نبوغ خود را در ریاضیات کشف می کند و صحنه های حل مسائل سخت ریاضی در آن نقشی کلیدی در پیشبرد داستان دارد.
«یک ذهن زیبا» به کارگردانی ران هوارد و بازی راسل کرو در نقش جان فوربس نش جونیر ریاضیدان نامدار مبتلا به اسکیزوفرنی، «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر با موضوع داستان زندگی خالقان فیس بوک و «بی اهمیتی» نیکولاس روگ با حضور آلبرت اینشتین در میان شخصیت های اصلی از دیگر تلاش های هالیوود برای ورود به دنیای جذاب ریاضیات از دریچه دوربین بوده است.
[ مشاهده متن کامل خبر ریاضیات از دریچه دوربین در همشهری آنلاین ]

ریاضیات از دریچه دوربین






دوشنبه ، ۲۳فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن