تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1815249070
روایت صمدیان از کیارستمی
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
سیفالله صمدیان؛ کیارستمی را «کارگر بالفطره خلقت و طبیعت» خواند و گفت: «ایشان در طول شبانهروز حدود بیست ساعت کار میکند و در تمام این مدت به صورت پیوسته در حال بروز خلاقیت و پیدا کردن راههای تازه برای بیان هنری است.» به گزارش ایسنا، این هنرمند عکاس و فیلمساز که شامگاه 22 فروردین ماه در سالن سینما «حقیقت» سخن میگفت،افزود: «متاسفانه جوانان نسل فعلی، این تلاش و مداومت شبانهروزی را نادیده میگیرند و فکر میکنند با شرکت دادن فیلمهایشان در جشنوارهها و دریافت احتمالی جوایز میتوانند، شگردهای فیلمسازانی از قبیل کیارستمی را کشف کنند.» وی ساختههای کیارستمی را نقطه مقابل تولیدات سرگرمکننده اما بیروح هالیوودی دانست و افزود: «اهمیت این فیلمساز زمانی جلوه میکند که یک فیلمساز/کارشناس تاریخ سینمای جهان با ویژگیهای مارتین اسکورسیزی از کار او تعریف کرده و فیلم او را بهترین اثر سال معرفی میکند.» صمدیان سپس با انتقاد از بحثهایی که قصدشان محدود کردن هنرمند در بیان درونیات خود به نظر میرسد گفت: «هیچکس نمیتواند بگوید فلان فیلمساز اروپایی، آغازگر سینمای هنری بود و کیارستمی نقطه پایان آن. چرا که برای سینما نمیتوان حد و مرزی قائل شد. در حقیقت دنیای تصویر از امکانات و گذرگاههایی گذشته و خواهد گذشت که بسیاری از آنها حتی به ذهن هیچکدام از ما نمیرسد.» وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: «به تعبیر مارتین اسکورسیزی امتیاز کارهای کیارستمی این است که گاهی خودش و اعضای تولید فیلمهایش به بخشی از واقعیت روز و لحظه فیلمبرداری تبدیل میشوند. در حالی که در سینمای سراسر دنیا تمام تمهیدات به گونهای چیده میشود که زندگی در برابر چشم تماشاگر به صورت واقعی جلوه کند؛ آنهم به صورت مصنوعی و کمتاثیر.» بنا بر این گزارش، در نخستین جلسه از دورهی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ابتدا فیلمهای کوتاه «پرندهها»، «تخممرغها»، «فرش ایرانی» و «جادهها» از ساختههای مستند و تجربی «عباس کیارستمی» به نمایش درآمد و سپس این فیلمها توسط سیفالله صمدیان و شادمهر راستین مورد نقد و بررسی قرار گرفت. پیش از شروع نمایش این فیلمها که با استقبال علاقهمندان سینما و دوستداران سینمای کیارستمی مواجه شده بود، ناصر صفاریان مسئول برگزاری جلسات نمایش فیلم گفت: «اگرچه توضیح ابتدایی درباره این فیلمها شاید برای کسانی که به دیدن این مجموعه آمدهاند غیرضروری به نظر برسد اما با توجه به سابقهای که از نخستین نمایش برخی فیلمهای این مجموعه، از جمله «پرندهها» و «تخممرغها» وجود دارد، بهتر است فیلمهای این مجموعه در قالب «ویدئوآرت» دیده شود.» وی با تاکید بر این نکته اشاره کرد: «این موضوع شاید کمک کند تا فیلمهای مورد بحث بهتر دیده شوند و تماشاگران بهصورتی معقولتر بتوانند با این نوع فیلمها ارتباط برقرار کنند.» در ابتدای جلسه نقد و بررسی فیلمهای یاد شده که به دلیل ازدحام تماشاگران با نشستن تعدادی از آنها روی زمین و تماشای ایستاده تعدادی دیگر همراه بود، شادمهر راستین ضمن ابراز خوشحالی از روند رو به رشد درمان این هنرمند سرشناس کشورمان گفت: «مهمترین نکتهای که از عباس کیارستمی یاد گرفتهام مداومت در کار و زندگی بوده و هر زمان که مشکلی برایم پیش میآمد، ایشان مرا به کار کردن و رفع آن مشکل در قالب کاری تازه تشویق میکرد.» راستین که به گفته مسئول جلسات نمایش فیلم، در شکلگیری و تولید «فرش ایرانی» با کیارستمی همکاری داشته، در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اینکه علاقهای به اسطورهسازی از این فیلمساز سرشناس ایرانی ندارد گفت: «نکته اینجاست که وقتی ایشان چند روز پیش در بیمارستان به هوش آمده، اولین جملهای که به زبان آورده درباره پیگیری کارها بوده و خود این موضوع حکایت از تلاش شبانهروزی این فیلمساز پرتلاش و خستگیناپذیر دارد.» وی در ادامه جلسه با اشاره به تمایل مخاطب به دستهبندی فیلمهای به نمایش درآمده در قالبهای از پیش تعیینشده گفت: «بخش عمده این تعریفها به مخاطب برمیگردد، نه اثر هنری. در حقیقت اگر برای چنین فیلمهایی تماشاگر وجود داشته باشد میتوان گفت نمایش عمومی این آثار انجام شده و تفکیک آنها به ژانرها و گونههای مختلف دیگر اصالت چندانی نخواهد داشت.» راستین همچنین گفت: «اینگونه تفکیکها نباید باعث محدودیت فیلمساز شود و چنین تعریفهایی بیشتر میتواند به کار افرادی بیاید که دوست دارند آثار هنری را بهصورت کلاسیک و به روش آکادمیک طبقهبندی کنند.» وی افزود: «نکته اینجاست که عباس کیارستمی خودش تعریف ایجاد میکند. به این ترتیب نمیتوان بر اساس تعریفی که بهعنوان مثال از «ویدئو آرت» وجود دارد کار او را مورد بررسی قرار دهیم. البته میتوانیم آنها را دستهبندی کنیم اما نمیتوانیم به صورت دقیق آنها را تعریف کنیم.» عضو هیات مدیره خانه سینما در ادامه جلسه با اشاره به پیشرو بودن عباس کیارستمی در تصویرسازی و تصویرپردازی گفت: «امتیاز کیارستمی از بین بردن مرزهایی است که عمدتاً آثاری در گونههایی نظیر «اینستالیشن»، «ویدئو آرت»، «فیلم کوتاه» و «مستند» را به هم پیوند میدهند. این در حالی است که به دلیل استفاده از حجم بالایی از تصویرسازی کامپیوتری حتی میتوان گفت این آثار به نوعی شبیه انیمیشن هستند.» راستین افزود: «به عبارتی دیگر همه این فیلمها در قالب سینمای دیجیتال جا میگیرد و به بیان فردی شخص هنرمند کمک میکنند.» وی سپس با اشاره به این که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهمترین و اصلیترین محل برای نمایش اینگونه فیلمهاست گفت: «در نمایشهایی از این دست، منتقدان و کارشناسان بهتر میتوانند ویژگیهای چنین آثاری را کشف کرده و بر امتیازهای آنها انگشت بگذارند.» راستین همچنین با اشاره به این که در این فیلمها جهان پیرامونی فیلمساز شکلی دراماتیزه پیدا میکند،گفت: «اگر این آثار شبیه سینمای داستانی، شکلی روایی پیدا کرده به خاطر وجه آموزشی نهفته و درون این فیلمهاست. در حقیقت کیارستمی در این فیلمها کاری میکند تا تماشاگر از «رسانهای دیدن» آنها فاصله بگیرد، با تصویر بیرونی ارتباط برقرار کند و با پیوستن به ضلع سوم اثر دراماتیک، برای خودش یک داستان بسازد.» پایانبخش جلسه شب گذشته، نمایش مستندی از سیفالله صمدیان درباره نخستین نمایش «مثل یک عاشق» (عباس کیارستمی) در جشنواره فیلم کن بود. این فیلم شش دقیقهای که «مثل کسی در باران» نام داشت، مورد استقبال قرار گرفت. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]
صفحات پیشنهادی
روایت آیدین آغداشلو از حال کیارستمی
روایت آیدین آغداشلو از حال کیارستمی روز نو آیدین آغداشلو رفیق شصت ساله عبارس کیارستمی که در هفتههای اخیر مکرراً پیگیر وضعیت درمانی کیارستمی بوده دقیقترین جزئیات از آنچه بر این هنرمند گذشته و آخرین وضعیتش را تشریح کرده است جزئیاتی که نشان میدهد خطر سرطانی بودن توده کشف شدهآخرین وضعیت کیارستمی به روایت دکتر پایدار
مسئول تیم رسیدگی به درمان عباس کیارستمی از وضعیت این هنرمند ابراز رضایت کرد و گفت صبح امروز 22 فروردین ماه آقای کیارستمی را دیدم و خوشبختانه حال ایشان خوب است تدبیر24 دکتر رضا پایدار درباره آخرین وضعیت عباس کیارستمی با بیان این مطلب ادامه داد آقای کیارستمی از آی سی یو به بخشآخرین وضعیت «عباس کیارستمی»
آخرین وضعیت عباس کیارستمی مسوول تیم رسیدگی به درمان عباس کیارستمی آخرین وضعیت این هنرمند برجسته را تشریح کرد ایسنا دکتر پایدار درباره آخرین وضعیت کیارستمی گفت با تلاش مستمر تیم معالج در حال حاضر شرایط این کارگردان ارزنده کشورمان از نظر علایم حیاتی-تنفسی پایدار و وضعیت هوشیارروایتی از محسن رضایی درباره شهید صیادشیرازی
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸ ۴۰ به اداره عملیات سپاه رفتم و ایشان صیادشیرازی را در حالی دیدم که روی کالک نقشه عملیاتی نشسته و منطقه کردستان را با ماژیک مشخص میکنند قرار بود ایشان به عنوان فرمانده منطقه شمال غرب منصوب شود که البته با مخالفت بنیصدر روبرو شد او معتقد بود که اآخرین وضعیت کیارستمی از زبان میرکریمی
آخرین وضعیت کیارستمی از زبان میرکریمی فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت رضا میرکریمی که امروز 13 فروردین ماه به عیادت عباس کیارستمی رفته بود دربارهی آخرین وضعیت جسمی این کارگردان سخن گفت مدیرعامل خانه سینما دربارهی آخرین وضعیت جسمی عباس کیارستمی گفت آقای کیارستمعباس کیارستمی زیر تیغ رفت
عباس کیارستمی زیر تیغ رفت رضا میرکریمی که امروز 13 فروردین ماه به عیادت عباس کیارستمی رفته بود دربارهی آخرین وضعیت جسمی این کارگردان سخن گفت خبرگزاری ایسنا رضا میرکریمی که امروز 13 فروردین ماه به عیادت عباس کیارستمی رفته بود دربارهی آخرین وضعیت جسمی این کارگردان سخن گفت مدیروایتی دردناک از معبد آناهیتا + تصاویر
چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳ ۵۴ معبد آناهیتا دومین بنای سنگی ایران پس از تختجمشید است که حالا به انباری از تخته سنگهای ساسانی تبدیل شده است به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا معبد آناهیتا در کنگاور مشهورترین معبد منسوب به الهه آناهیتا در ایران است بنایی که به لحاظ ارزخانواده عباس کیارستمی از وضعیت وی می گویند!
خانواده کیارستمی اعلام کردند که دستگاه تنفسی را از این فیلمساز جدا و او را از خواب مصنوعی خارج کرده اند عباس کیارستمیامروز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در خبری که مورد تایید خانواده عباس کیارستمی است درباره آخرین وضعیت جسمانی وی اطلاع رسانی شد در این خبر آمده است صبح امروز تیم پزشکاروایت کیانو ریوز از یک داستان واقعی
کیانو ریوز با بازی در برای استخوان از ژانر اکشن فاصله گرفته و وارد دنیای واقع گرایی می شود این کمدی سیاه براساس یک داستان واقعی ساخته می شود به گزارش جام جم آنلاین خانم مارتی نوکسون تهیه کننده مطرح تلویزیونی با این فیلم اولین کار سینمایی خود در مقام کارگردان را ارائه می کندهیچ چیز پنهانی نداریم / کیارستمی پرچمدار است
هیچ چیز پنهانی نداریم کیارستمی پرچمدار است فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت رضا کیانیان از عباس کیارستمی بهعنوان پرچمدار سینمای مستقل ایران در جهان یاد کرد این هنرمند سینما و تئاتر که بهعنوان مدیر کاخ جشنواره جهانی فجر با این جشنواره همکاری دارد اضافه کرد سین-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها