تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806910565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهامداران حقیقی به اظهار نظر سیاسی واکنش نشان دادند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سهامداران حقیقی به اظهار نظر سیاسی واکنش نشان دادند
بازار سهام امروز شاهد فشار عرضه از سوی اغلب سهامداران حقیقی در برابر تقاضای ضعیف معامله‌گران اغلب حقوقی بازار بود. بورس تهران امروز در شرایطی شاهد تقویت تدریجی حجم و ارزش معاملات روزانه بود که به نظر می‌رسید هنوز برای شروع معاملاتی پرحرارت در سال جدید، در انتظار خبرهای مثبت در حوزه‌های اقتصادی است. اظهار نظر دیشب معاون وزیر امور خارجه ایران پیرامون آخرین تحولات توافق برجام و لغو تحریم‌ها، اصلی‌ترین خبر تأثیرگذار بر بازار سهام امروز بود.
کد خبر: ۵۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ - 03 April 2016


بازار سهام امروز شاهد فشار عرضه از سوی اغلب سهامداران حقیقی در برابر تقاضای ضعیف معامله‌گران اغلب حقوقی بازار بود. بورس تهران امروز در شرایطی شاهد تقویت تدریجی حجم و ارزش معاملات روزانه بود که به نظر می‌رسید هنوز برای شروع معاملاتی پرحرارت در سال جدید، در انتظار خبرهای مثبت در حوزه‌های اقتصادی است. اظهار نظر دیشب معاون وزیر امور خارجه ایران پیرامون آخرین تحولات توافق برجام و لغو تحریم‌ها، اصلی‌ترین خبر تأثیرگذار بر بازار سهام امروز بود.
به گزارش تابناک اقتصادی درعین‌حال انتظار برای پایان بررسی کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس و قرائت آن در صحن علنی در کنار باقی ماندن پاره‌ای از ابهامات در برخی از صنایع تأثیرگذار بازار، باعث شده تا معامله‌گران بورس برای حفظ اندک بازدهی به‌دست‌آمده در ماه‌های گذشته، با چشم‌های باز و دست‌به‌عصا در تالار شیشه‌ای گام بردارند.
بازار سهام امروز اگرچه با غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی سهامداران اغلب حقیقی مواجه بود که برای خریداران اغلب حقوقی بازار، فرصتی برای جمع‌آوری سهام در قیمت پایین بود. این درحالی بود که در گروه خودرویی‌ها جمع‌آوری سهام تا تعدیل قیمت‌ها در حول‌وحوش صفر تابلو نیز ادامه یافت.
امروز در گروه فلزات اساسی و تجهیزاتی نیز همزمان با انتشار آمار بیکاری آمریکا در بازارهای جهانی و انتظار برای تأثیر منفی بر بازار کالاهای اساسی در روز آینده، قیمت سهام با فروشندگان نوسان‌گیر مواجه بود.
امروز بازار سهام، بازاری متعادل و اغلب عرضه‌کننده سهام بود که با بازارگردانی و حمایت سهامداران اغلب حقوقی به سمت جمع‌آوری سهام حرکت می‌کرد. بازاری که به نظر می‌رسد فردا آخرین روز استراحت مقطعی نماگرهای خود را شاهد باشد.
بازار سهام امروز شاهد عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی به‌ویژه در گروه خودرویی‌ها و نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز این بازار بود، در این میان واگذاری سهام در دامنه منفی قیمت‌ها فرصتی برای معامله‌گران اغلب حقوقی خریدار سهام بود.
بازار در بلندمدت مثبت است  
یک تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است: متغیرهای اثر گذار بر بازار سرمایه نشان می‌دهد که امسال روند صعودی بر این بازار حاکم باشد. اگر شاهدیم در روزهای اخیر از شتاب رشد بورس کاهش یافته است و حتی بازار منفی شده، این امر موقتی است.
احسان حاجی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: درحال حاضر نوسانات معاملات خودرویی‌ها باعث شده تا بازار وارد فاز منفی شود.  در اواخر سال گذشته، گروه خودرو به دلیل اثرپذیری بالا از اجرای برجام لیدر بازار شد و در حال حاضر این روند را ادامه می دهد. بهرشکل شرایط حاکم  بر خودرویی‌ها به کلیت بازار تعمیم داده می‌شود.  
او با تاکید براینکه خودرویی‌ها به شدت ریسک بالایی دارند و شایعات بسیاری پیرامون معاملات آنها و رشد عجیب‌شان در این مدت کوتاه مطرح است،گفت: بنابراین  نمی‌‌توان پیش‌بینی دقیقی از روند غالب و آینده  گروه خودرویی ارائه کرد. اما اگر به لحاظ تکنیکالی به این گروه نگاهی داشته باشیم  تنها از روی نمودار این گروه را بررسی کنیم، انتظار می‌رود در اکثر نمادهای این گروه، که لیدرهای آن ایران خودرو و سایپا هستند اصلاح قابل توجهی داشته باشیم.
این تحلیلگر بازار سهام معتقد است که قیمت سهام خودرویی به ویژه برای نماد خودرو و خساپا باید کاهش  قابل توجهی داشته باشد که جذابیت خرید ایجاد کند و دوباره بتواند روند خوبی را شروع کند. اما در مجموع خودرویی‌ها در وضعیت اصلاح قرار دارند.  
حاجی  گفت: اگرچه در روز گذشته شاخص مثبت بود و در ابتدا کلیت مثبتی داشت، اما به هنگام جریان معاملات، خیلی سهم‌ها به دلیل عرضه‌های بسیار گروه خودرو منفی شدند وکلیت بازار هم برگشت و منفی شد.
او افزود: نکته‌ای که در این میان وجود دارد و فعالان بازار باید به آن توجه کنند این است که شاید بازار هنوز پتانسیل رشد را داشته باشد ولی در حال حاضر وارد فاز اصلاح شده است و فشار تقاضاها و اندیکاتورها کم‌کم به اشباع خرید می‌رسند. فشار خرید هنوز وجود دارد اما شاید این فشار در یک‌چهارم و یک‌‌پنجم پایانی خودش باشد.
این تحلیلگر بازار سهام معتقد است: قاعدتا باید بعد از یک مقدار مثبت شدن بازار یک اصلاح در شاخص داشته باشد و یک نفسی تازه کند تا انگیزه‌ای برای افرادی که تاکنون از این بازار جا مانده‌اند به وجود آورد.
او گفت: در حال حاضر با توجه به رشدهای خیره‌کننده که در سه ماه گذشته در بازار سرمایه وجود داشته، افراد بسیاری هستند که علاقمندند تا شناسایی سود کنند؛ به خصوص حقوقی‌های بازار که وقتی که یک مقدار عرضه‌ها در بازار بیشتر شود این باعث می‌شود که از ترس آنها کاسته شود و آنها شناسایی سود کنند.
حاجی افزود: پس لازم است که به صورت تناوبی عرضه را زیاد کنند و بازار یک اصلاح چندهزار واحدی را شروع کند ولی به نظر من این اصلاح شاخص نمی‌تواند نگران‌کننده باشد و ترسی در بازار ایجاد کند.
این تحلیلگر بازار سهام گفت: به نظر می رسد که  بازار فاز اصلاحی را شروع کرده است ، نه یک اصلاح چندصد واحدی ، بلکه یک اصلاح چند هزار واحدی پیش رو خواهد داشت، اما در مجموع روند بلندمدت این بازار صعودی خواهد بود.
او معتقد است: زمانی که این بازار چندهزار واحد اصلاح داشته باشد، جذاب‌تر خواهد شد و به دنبال آن نقدینگی جدید وارد بازار می‌شود و آن رشد خیره‌کننده که همگان منتظر آن بودند در بازار ایجاد می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: به زودی این اصلاح آغاز می‌شود اما کماکان معتقدم که این بازار، بازار مثبتی است و اگر اصلاحی هم باشد اصلاح موقتی است و این عمل تنها انگیزه‌ای برای نفس تازه‌ کردن و ورود پول‌های جدید است.
علت ریزش امروز بورس  
یک کارگزار بورس با اعلام علت کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها و ریزش امروز شاخص ، این جریان را طبیعی، مقطعی و فرصتی برای جاماندگان روزهای مثبت بازار دانست.
فردین آقابزرگی درباره وضعیت امروز بازار سهام که تا ساعت 11 قبل از ظهر با ریزش 903 واحدی شاخص و کاهش قیمت اکثر شرکت ها و نگرانی سرمایه گذاران توامان شده ، اظهار داشت: به دلیل در هم تنیدگی مسائل سیاسی در اقتصاد و بازار سرمایه ایران، وضعیت امروز بورس ناشی از مواضع اعلامی سیاسی در حوزه مذاکرات هسته ایی و کنش و واکنش ها است.
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: طی روزهای اخیر طرح مسائلی مانند عدم اتصال بانک ها به سویفیت و نامعلوم بودن زمان اتصال، تهدید به تحریم دوباره و... مطرح شده اما واقعیت این است این مسائل قبلا" هم به عنوان مواردی طبیعی بیان شده بود و با توجه به تلاش دو ساله طرف های غربی و ایرانی ، مشکلی در رفع و روشن شدن موارد وجود ندارد و به زمان بیشتری نیاز است.
بنابر گزارش بورس پرس؛ این کارگزار افزود: با این اوصاف بعید است اراده 5 قدرت جهانی و ایران برای اجرای برجام به سادگی تغییر شکل دهد. این درحالی است که در حین انجام مذاکرات هسته ای، مسئولان ایرانی در مورد طرح مسائل و ابهاماتی از سوی دول غربی اعلام کرده بودند که مصرف داخلی آن کشورها را دارد. از سوی دیگر با توجه به ابعاد مهم مذاکره ایی به این اهمیتی ، طبیعی است مانند هر مقوله دیگری انحراف معیار و اما و اگرهایی هم مطرح شود که قابل حل است.
آقابزرگی با بیان اینکه طرح چنین مواردی نمی تواند موجب ایجاد اختلال در نتیجه مذاکرات باشد، خاطر نشان کرد: با این اوصاف شرایط روزهای اخیر بازار سهام فرصت بسیار مناسبی در اختیار گروهی از سرمایه گذاران گذاشته که طی هفته های گذشته از شرایط مثبت بازار دور و جا مانده بودند.
وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به حل ابهامات مربوط به مذاکرات و پابرجا بودن آثار رویدادهای بنیادی مانند کاهش نرخ سود و تسهیلات و حضور سرمایه گذاران خارجی، انتظار می رود بازار سرمایه در روزهای آینده بتواند به تعادل برسد و همچنان از ورود سرمایه گذاران جدید میزبانی کند.
ساختمان لیدر بازار می‌شود؟  
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اعتقاد شخصى من بر اين است كه از لحاظ عددى، افت زیادی متوجه شاخص كل نيست و بيشتر اصلاح زماني است. در هر صورت بازار در سال جديد باز هم در برخى گروه ها حركت هاى شارپى خواهد داشت.
وحید شریف پور در ادامه گفت: همانطور كه در مصاحبه هاى متوالى سال ٩٤ تاكيد بر گروه خودرو پس از برجام داشتم، هم اكنون نگاه فعالان خاص و پيشرو بازار را در سال ٩٥ به صنعت ساختمان جلب مي كنم.
بنابر گزارش بورس نیوز؛ وی افزود: متأسفانه هميشه نگاه عامه بازار، گذشته نگر است. همانطور كه در سال ٩٣ و ٩٤ به دنبال تكرار مكررات در نمادهايى مثل "شبندر" ، "سمگا" و "حسينا" بودند و كور سوى اميد را در صنعت پالايش گاهی، دارو و ديگر صنايعى كه خاطره خوش صعودشان در ذهن كوتاه مدت سرمايه گذاران باقى مانده بود، جستجو مي كردند، رويش از جاى ديگرى از بازار سرمايه جوانه زد و هيچ گاه اين مهم در اينگونه نمادها و صنايع در سال ٩٤ رخ نداد. هم اكنون هم نگاه فعالان به گروه خودرو به همين شكل و شمايل شده است، البته گروه خودرو در آينده به پاى كليت بازار و ظرفيت هاى واقعى خود رشد خواهد كرد، ولى مسلماً گروه پيشرو نخواهد بود.
وی تاکید کرد: اين قانون نانوشته بازار است، اگر اعتقاد به ادامه رشد بازار در سال ٩٥ داريم اين مهم در صنايعى كه سرمايه گذار عام و تفكر عامه مطلق در بازار نگاهش آنجاست ديگر به صورت شارپى به وقوع نخواهد پيوست، بلكه اين رشد در گروه ساختمان استارت خواهد خورد و به گروه سيمان،كاشى و صنايع وابسته منتقل خواهد شد.
شریف پور گفت: مسلماً هر گونه رشدى در ٤ گوشه بازار سرمايه باعث جذب نقدينگى و پويايى اين بازار خواهد شد و از خروج سرمايه هاى قبلى از بازار جلوگيرى خواهد كرد، پس اين را مسلم بدانيد وجود يك چنين حركاتى در بازار باعث ايجاد شور و نشاط در سطح كلى جامعه براى سرمايه گذارى و انتقال سرمايه از بازارهاى موازى به بورس و فوايد آن نصيب گروه هاى ديگر هم خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطر نشان کرد: همانطور كه رشد گروه خودرو و برخى تك سهم ها در زمستان ٩٤ باعث تغيير نگاه جامعه به بازار سرمايه گرديد، وجود حركات شارپى هر چند به صورت تناوبى در گروه هاى مختلف اين جو مثبت را حفظ خواهد كرد و تضمين ادامه رشد كليت بازار و شاخص كل خواهد بود. فراموش نكنيد تمام اين تحليل هاى بلند مدت، محتاج آرامش سياسى امنيتى كشور است و هر گونه ناملايمتى در اين زمينه تحليل را شكست خواهد داد.
نگاه گروهی به بازار
براین اساس شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه، 15 فروردین‌ماه سال 95 با کاهش 684 واحدی به رقم 80 هزار و 852 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت 61 واحدی، عدد 13 هزار و 538 واحد را تجربه کرد.امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور، با 1237 واحد افت، به عدد 92 هزار و 670 رسید. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 734 واحدی عدد 57 هزار و 15 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 22 واحد افزایش به رقم 174 هزار و 218 واحد رسید.
بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه هر یک تا 97 واحد و گروه مپنا با 76 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
معاملات گره ها و صنایع مختلف در بورس روندهای اکثرا منفی و در برخی از ان ها جذاب برای سرمایه گذاری داشتند که درگروه خودرویی: فشار فروش حاصل از نمادهای این گروه رنگ کل بازار را به استثناء برخی تک سهما قرمز کرده است .. در نیمه اول بازار فزونی عرضه به تقاضا نمادهای گروه را با صف فروش همراه کرده بود ولی در نیمه دوم شاهد جمع شدن صف های فروش نمادهای خودرویی بودیم . خساپا با 168 میلیون سهم معامله شده بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داد . ودر قیمت 1531 ریال ومنفی 4.5 تابلو به کار خود پایان داد . نماد خودرو نیز با حجم معاملاتی 88 میلوین سهم در صفر تابلو بازار امروز را به انتها رساند . نمادهای قطعه ساز که به تبع جو منفی حاصل از خودرو و خساپا با صفهای فروش همراه بودند در انتهای بازار با روند رو به بالا کار خود را به اتمام رساندن با قرار گرفتن اکثر نمادهای قطعه ساز در محدوده ی حمایتی  انتظار بازگشت در روزآتی برای این نمادها دور از ذهن نیست .
گروه فرآورده های نفتی: نماد شبندر پس از تعدیل مثبت 850% روز دوم کاری خود را با صف فروش همراه بود و اخرین معامله خود را در 5237 ریال به ثبت رساند به نظر میرسد در محدوده ی 5000 ریالی این سهم مورد حمایت قرار گیرد حد ضرر برای نماد شبندر 4860 ریال میباشد . سایر نمادهای گروه نیز به پیروی از لیدر گروه منفی معامله شدند با برگشت قیمت جهانی نفت به کانال 30 دلاری و مواجه شدن با مقاومت 40 دلار روند روز آتی قیمتهای جهانی نفت میتواند تعیین کننده جهت حرکت  برای پالایشی ها باشد .  
گروه بانکی: با کاهش حجم معاملاتی در نمادهای بانکی 2 نماد مثبت و 14 نماد منفی نتیجه ای که این گروه  بر روی تابلوی معاملات به ثبت رساندند . نماد ونوین در صفر تابلو و نماد وکار در صف خرید معامله شدند . نماد وبصادر در حمایت 1075 ریال و منفی 4 تابلو معامله شد . نماد وبملت در انتهای بازار به جهت تعیین هیات مدیره متوقف گردید .  
گروه کانه های فلزی : درپی صحبتهایی در خصوص بحث سنگ اهن و بهره مالکانه مواردی  مطرح شده که در این میان باید منتظر شفاف سازی هایی از سوی  نمادهای کچاد و کگل باشیم اگرچه تاثیر موارد مطروحه تقریبا خنثی میباشد ولی تا حدودی از ابهامات این گروه کاسته میشود . نماد کگل در معاملات روز جاری بازه ی نوسانی 10درصدی را تجربه کرد و نهایتا در 2750 ریال و مثبت 1.5 تابلو به کار خود پایان داد. . با افزایش قیمت جهانی روی در روزهای گذشته انتظار میرفت نمادهای مربوطه روند صعودی بگیرند کروی از کم ریسکهای این گروه امروزدر منفی 1 و قیمت 1420 ریال معامله شد محدوده ی حمایتی نخست برای این نماد 1300 ریال میباشد و برای ادامه صعود نیاز به عبور از مقاومت 1450 ریال دارد نماد کاما نیزبا عبور از مقاومت 3787ریال  در استانه صف خرید و قیمت 3890 ریال به کار خود پایان داد این نماد در صورت عبور از محدوده ی مقاومتی 4000/4200 ریال میتواند به هدف خود در 5000 ریال برسد نماد فاسمین نیز از گروه فلزات اساسی که وابسته به قیمت جهانی روی میباشد امروز در محدوده ی مثبت و قیمت 2130 ریال معامله شد .  
گروه سیمان : با قرار گرفتن شاخص سیمان در موقعیت مناسب نموداری نمادهای این گروه یکپارچه رنگ سبز به خود گرفتند و با صف خرید همراه شدند . بیشترین حجم معاملات در سشرق و سدور با حجم معاملاتی 5 میلیون سهم به ثبت رسید .
 
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن