تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819180319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چینی ها دست از صادرات برمی دارند!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چینی ها دست از صادرات برمی دارند!


کریستین لاگارد،مدیر کل صندوق بین المللی پول، از سیزدهمین برنامه پنج ساله اقتصادی چین حمایت کرد. برنامه اقتصادی پنج ساله پیش رو چین با هدف اصلاح ساختار اقتصادی این کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چین برای آنکه به رشد اقتصادی پایداری دست یابد اصلاحاتی را در ساختار اقتصاد خود به اجرا گذاشته است که بر اساس آن ، رشد اقتصادی کشور از این به بعد به جای آنکه بیشتر مبتنی بر صادرات و سرمایه گذاری های خارجی باشد، باید بر اساس خدمات دهی ،نوآوری و ترویج مصرف داخلی باشد. با اجرای این اصلاحات، اقتصاد این کشور از حالت صرفا صادرات محور، به اقتصادی مبتنی بر ارائه خدمات و ترویج مصرف داخلی گذر خواهد کرد. به همین علت ، از شتاب رشد اقتصادی آن اکنون مقداری کاسته شده است. به طوری که میزان تولید ناخالص داخلی چین که در برگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که طی یک دوران معین، در یک کشور تولید می‌شود، در سال 2015 به شش ممیز نه دهم درصد رسید که کمترین میزان رشد اقتصادی این کشور از 25 سال پیش تاکنون بوده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا از پکن، لاگارد که برای شرکت در همایش توسعه چین به این کشور شرکت کرده است گفت سیزدهمین برنامه پنج ساله اقتصادی چین به این کشور کمک خواهد کرد تا رشد اقتصادی همه جانبه و پایدار خود را محقق سازد.
مدیر کل صندوق بین المللی پول ‏ در همین باره خاطر نشان کرد چین از نظر اقتصادی درحال گذار تاریخی است و این امر هم برای چین،هم برای جهان خوب است.
این اقتصاددان فرانسوی در بخش دیگر از سخنان خود گفت:« چین باید میان رشد اقتصادی کندتر اما پایدارتر وانجام اصلاحات ساختاری،(انجام برخی تغییرات نهادی برای دگرگونی ساختار اقتصاد، از طریق حذف مقررات دست و ‏پا گیر اقتصادی، افزایش قدرت ‏رقابت پذیری شرکتها،گشایش فضای کشور به روی سرمایه ‏گذاران خارجی، آزاد سازی نرخ ارز، رفع محدودیت های تجاری و خصوصی سازی)، که خیلی هم برای این کشور لازم است توازن حساسی برقرار کند.
چین تلاش می کند به رشد اقتصادی برسد که بیشتر بر اساس بازار داخلی و در هم تنیدگی بیشتر اقتصاد این کشور در اقتصاد جهانی باشد.
لاگارد تصریح کرد گنجانده شدن یوآن،واحد پول ملی چین، در سبد حق برداشت ویژه صندوق بین المللی پول ،تعهد چین برای در هم تنیده کردن اقتصاد خود در اقتصاد جهانی نشان می دهد.
162/153


یک شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن