تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کمبود واکسن تب برفکی تا تلف شدن 350 راس دام در لاریجان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رئیس اداره دامپزشکی لاریجان گفت: تب برفکی در بخش لاریجان سبب تلف شدن 350 راس دام شده است که خسارت زیادی را از لحاظ مالی و اقتصادی به دامداران وارد کرد.
به گزارش تابناک مازندران، بیماری تب برفکی یا بیماری دهان و پا در احشام و چهارپایان از بیماری های عفونی و گاهی کشنده ویروسی است.
این بیماری، بیماری واگیر بوده و تلفات و خسارت اقتصادی زیادی را در چهارپایان و دام های سبک و سنگین ایجاد می کند که به این دلیل از موانع اصلی در تامین بهداشت، تولید دام و فرآورده های دامی لحاظ می شود.
با تب برفکی شاهد از بین رفتن دام ها بوده و کاهش شدیدی در تولید فرآورده های گوشتی و مواد خام دامی را شاهد خواهیم بود.
این بیماری در حیوانات زوج سم همانند گاو، گوسفند، بره و خانواده گاوسانان ایجاد شده و با تب شدید و تاول هایی در داخل دهان و روی پا همراه است.
ترکیدن تاول پا های حیوانات سبب لنگش آنها شده و از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی گسترش می یابد.
تب برفی طاعونی برای صنعت دامداری محسوب می شود که با واکسیناسیون، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات، معدوم کردن دام ها و لاشه های آلوده، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات و قرنطینه کردن کنترل می شود.
بخش لاریجان مازندران از بخش های مهم در پرورش دام ...
[ مشاهده متن کامل خبر از کمبود واکسن تب برفکی تا تلف شدن 350 راس دام در لاریجان در تابناک ]

یکشنبه ، ۲۳اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.ostanha.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن