تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803116320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل بانک ملی: جریان قدرت مانع کاهش نرخ سود است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مدیرعامل بانک ملی: جریان قدرت مانع کاهش نرخ سود است
مدير عامل بانک ملي گفت: فکر مي‌کنيم با توجه به نرخ تورم موجود و شرايط اقتصادي بايد نرخ سود در اوايل سال آينده به 16 درصد نيز کاهش پيدا کند، اما صداي ديرينگ‌ديرينگ پول براي برخي‌ها که قدرت دارند مانع از کاهش نرخ سود مي‌شود و بهانه افزايش تورم مي‌آورد.
نویسنده : مهران ابراهيميان 


به گزارش «جوان»، عبدالناصر همتي ديروز در نشستي خبري افزود: مطمئن باشيد که سوئيفت برقرار است، اما مشکل جاي ديگري است و ال‌سي دلاري الان انجام نمي‌شود يعني دلار کيلير نمي‌شود و تا مؤسسه اوفاک (OFAC) امريکايي اجازه ندهد کسي با بانک‌هاي ايراني کار نخواهد کرد.  وي با تأکيد بر اينکه بخشي از عدم ارتباط بانک‌ها با خارج به خود بانک‌هاي داخلي برمي‌گردد، گفت: در حال حاضر مقاومتي در مقابل سوئيفت وجود ندارد و اين شبکه کاملاً باز است و اگر کسي بگويد در اين رابطه مشکلي وجود دارد به دليل بي‌اطلاعي است. همتي تأکيد کرد: باز نشدن ال‌سي دلاري مشکلي نيست که با تحريم به وجود آمده باشد چراکه اين مشکل قبل از تحريم نيز وجود داشته و هم‌اکنون نيز پابرجاست. مديرعامل بانک ملي اضافه کرد: نمي‌توانيم با عالي‌ترين بانک‌هاي دنيا روابط گرم داشته باشيم چراکه بايد مقررات و ضوابط خود را اصلاح کنيم.
وي با اشاره به رد دو پيشنهاد بندهاي 19 و 20 لايحه بودجه سال آينده در جلسه روز گذشته کميسيون تلفيق اظهار داشت: قرار بود سرمايه بانک‌ها از طريق تسعير نرخ ارز که جزو دارايي خالص بانک مرکزي محسوب مي‌شود، 50 هزار ميليارد تومان افزايش يابد که با اين مورد موافقت نشد. وي افزود: همچنين کميسيون تلفيق با پيشنهاد لايحه بودجه سال 1395 مبني بر پرداخت بدهي دولت به بانک‌ها از طريق اوراق مشارکت نيز موافقت نکرد و آن را رد کرده است.
مديرعامل بانک ملي با بيان اينکه براي بهبود شرايط به افزايش سرمايه و دريافت طلب بانک از دولت نياز داريم، گفت: دولت حدود 20 هزار ميليارد تومان به بانک ملي بدهکار است که اميدواريم تسويه شود، اما با رد پيشنهادات در لايحه بودجه براي افزايش سرمايه بانک‌ها و پرداخت بدهي‌ها اين موضوع تا حدي با مشکل مواجه خواهد شد. وي با بيان اينکه رد اين دو بند در بودجه سال 1395 اتفاق خوبي نبود، تصريح کرد: به هر حال اميدواريم اين موضوع در صحن مجلس به تصويب برسد، زيرا در غير اين صورت مشخص نيست که بدهي دولت به بانک‌ها چگونه تسويه شود.
  
نرخ بالاي سود بانک‌ها را نابود مي‌کند
رئيس شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي با اشاره به برخي استدلال‌ها مبني بر اينکه چرا نرخ سود را دستوري کاهش مي‌دهيد، اظهار داشت: نرخ سود با فراهم شدن برخي زمينه‌هاي لازم کاهش يافت، اما بايد اين را هم مورد اشاره قرارداد که برخي از اين استدلال‌ها درست نيست، چراکه نمي‌توانيم اجازه دهيم با نرخ‌هاي بالاي موجود شبکه بانکي رو به نابودي برود. برخي دوست دارند نرخ‌هاي سود بالا باشد تا سودهاي بالاتري را دريافت کنند ولي اين به نفع بانک‌ها نيست.
  
وصول نقد 2 هزار و 800 ميليارد تومان از مطالبات معوق
مديرعامل بانک ملي همچنين مروري بر عملکرد اين بانک در سال‌جاري داشت و گفت: بانک ملي در اوايل دهه 90 به شدت با مشکل در ساختار مالي و نيروي انساني مواجه بود که به تدريج در حال حل و فصل بوده و جايگاه خوبي پيدا کرده است، ولي در حدود دو سال گذشته به شدت روزهاي سختي پشت سر گذاشت تا بتواند به بانکي نفوذناپذير و به ساختار مالي اصلاح شده تبديل شود.
وي افزود: 2 هزار و 800 ميليارد تومان از مطالبات معوق بانک ملي به صورت نقد وصول شده است.
همتي از کاهش معوقات بانک ملي به 8 درصد در سال جاري خبر داد و افزود: معوقات بانکي ما در سال 1390، 23 درصد بوده که اکنون به 8 درصد کاهش يافته است، البته اين معوقات عمدتاً ناشي از مشکلات ايجاد شده در توليد و برخي تخلفات بوده است. مديرعامل بانک ملي تسهيلات پرداختي بانک ملي در سال‌جاري را 43 هزار و 500 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: براي امسال هزار و 130 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخته‌ايم. همتي در ادامه با بيان اينكه «قبلاً گفته بودم سال 94 سال خشکسالي مالي است»، گفت: خيلي‌ها اعتراض کردند که چرا من اين صحبت را مطرح کردم اما يواش يواش همه متوجه شدند که امسال سال خشکسالي مالي است و همه اين را احساس کردند، به‌خصوص آنهايي که تشنه منابع مالي هستند.
مديرعامل بانک ملي با اظهار اينكه «نمي‌توانم بگويم در 2/5 سال گذشته در بانک ملي چقدر سختي کشيده‌ام»، افزود: خيلي اميدوارم سال 95 سال خوبي براي اقتصاد کشور و بانک ملي باشد. رئيس شوراي هماهنگي بانک‌ها در ادامه با تأکيد بر اينکه برجام به نتيجه رسيد و تا امروز مقدمات بعد از برجام با بانک‌هاي خارجي انجام شده است، تصريح کرد: بانک ملي با 17 واحد در خارج از کشور توانسته سوئيفت را نهايي کند و مبادله پيام نيز انجام شده است.
همتي گفت: طي دو، سه هفته اخير 650 پيام مبادله شده و بالاي 40 مورد روابط با بانک کارگزار برقرار شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن