تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805130352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوكر وزارت ورزش نيستم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نوكر وزارت ورزش نيستم!
رئيس كميته ملي المپيك ديروز سكوتش را شكست و با انتقاد از بي‌توجهي دولت به المپيكي‌ها، از برنامه‌هاي وزارت ورزش...
نویسنده : سعيد احمديان 
رئيس كميته ملي المپيك ديروز سكوتش را شكست و با انتقاد از بي‌توجهي دولت به المپيكي‌ها، از برنامه‌هاي وزارت ورزش براي دخالت در امور فدراسيون‌ها به شدت گلايه كرد.

شرايط سخت المپيكي‌ها و تلاش وزارت ورزش براي تغيير اساسنامه‌هاي فدراسيون‌ها جهت دخالت بيشتر دست به دست هم داد تا ديروز كيومرث هاشمي در يك نشست خبري روبه‌روي خبرنگاران بنشيند، نشست خبري‌اي كه با توجه به انتقادهاي صريح رئيس كميته ملي المپيك و انتقاد او از دولت و وزارت ورزش حسابي خبرساز شد و پر از تيتر از آب در آمد.

شايد با تيم كامل به المپيك نرويم

رئيس كميته المپيك در نشسته با بيان اينكه ورزش ايران پنج ماه سخت را پيش رو دارد، گفت: «پنج ماه حياتي براي ورزش كشور و حضور موفق در المپيك داريم. هر عاملي باعث شود فدراسيون‌ها و قهرمانان آسيب ببينند، در كسب مدال و رتبه نقش دارد و بايد پاسخگو باشد. با پول ندادن‌ها و كنار نگذاشتن‌هاي اختلافات شخصي فدراسيون‌ها در سخت‌ترين شرايط كار مي‌كنند و شهادت مي‌دهم كه فدراسيون‌ها به جهات مختلف مظلومانه كار مي‌كنند و بايد آنها را حمايت كنيم. اگر كمكي از دستمان بر نمي‌آيد نبايد اذيتشان كنيم و بايد احساس كنند مسئولان ورزش در كنارشان هستند و در كنارشان هستيم در غير اين صورت كار سخت مي‌شود.» هاشمي كه صريح‌تر از هميشه صحبت مي‌كرد نسبت به تكرار نتايج ضعيف المپيك پكن در ريو هشدار داد: «ورزش ايران در شرايط خوبي نيست و ما از دولت محترم خواهش مي‌كنيم مساعدت‌هاي لازم را بكند. اگر بودجه نرسد بازي‌هاي ساحلي حذف مي‌شود و شايد در رقابت‌هاي المپيك هم تجديد نظر كنيم. ما مجبوريم سياست هايمان را بر مبناي بودجه بگذاريم. شايد در كشتي يكي دو وزن را مثلاً به المپيك ببريم يا در وزنه‌برداري هم همين طور. البته فعلاً مبناي كاري اين نيست. اما در صورت ادامه اين وضعيت مي‌توان انتظار داشت كه نتايج ضعيف المپيك پكن اين بار در ريو تكرار شود.»

بد است جلوي فاجعه را گرفتم؟

رئيس كميته ملي المپيك در اين نشست خبري به سكوتش درباره نامه‌اش به جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور پايان داد و صريح‌تر از هميشه وزارت ورزش را به چالش كشيد: «چند سال پيش فوتبال ما تعليق شد و شرايط سختي بر ما گذشت. همه چيز از آنجا شروع شد و ديگر نمونه‌اي نداشتيم تا قبل از المپيك لندن كه تيراندازي و قايقراني هم تعليق شدند. پس از آن قرار شد هر فدراسيوني اساسنامه مخصوص خودش را داشته باشد. مشكلات زيادي به وجود آمد. قرار شد هر فدراسيوني اساسنامه تخصصي با در نظر گرفتن شرايط كشور داشته باشد. اما در ادامه دارند اساسنامه را يك شكل مي‌كنند كه اين برخلاف قوانين بين‌المللي است.»


هاشمي درباره گلايه وزير ورزش به خاطر رسانه‌اي كردن نامه‌اش به جهانگيري هم اين طور پاسخ داد: «به من خرده مي‌گيرند چرا اين كار را كردم. ما چند بار با وزارت ورزش مكاتبه كرديم. هفت بار نامه زديم. قبل از بازي‌هاي آسيايي هم بود ولي ديديم توجهي نمي‌كنند. گفتم ايرادي ندارد، بنده شخصاً بايد در جلسات باشم. گذشت و گذشت تا ديديم در اساساسنامه‌ها هفت تغيير ايجاد كرده‌اند؛ تغييراتي كه اصلا با سياست‌هاي فدراسيون‌هاي جهاني همخواني ندارد. من اگر نامه زدم به جهانگيري وظيفه ام را انجام دادم. ما بايد با سياست‌هاي دولت پيش برويم اما نه سياست‌هاي شخصي. شما جاي من باشيد چه كار مي‌كنيد؟ در دنيا خيلي از فدراسيون‌ها توسط دولت حمايت مي‌شوند اما چارچوب‌ها نيز رعايت مي‌شود. اگر من به عنوان كميته ملي المپيك نامحرمم چه كسي محرم است. من اشتباه كردم جلوي يك فاجعه بزرگ را گرفتم؟ من دولتي‌ام اما نوكر وزارت ورزش كه نيستم. اشتباه كردم جلوي يك فاجعه را گرفتم؟»


او در ادامه به استقلال فدراسيون‌ها اشاره كرد: «اگر مديران كل يك شبه رئيس مجمع مي‌شدند چه اتفاقي رخ مي‌داد؟ به ميز و صندلي خودم بچسبم خوب است؟ پس وظيفه مسلمان بودن ما چه مي‌شود؟ فدراسيون بايد استقلال داشته باشد، اين گونه نيست زير مجموعه ما باشد. برخي مي‌گويند دولت پول مي‌دهد خيلي جاها دولت پول مي‌دهد اما استانداردها بايد رعايت شود.» رئيس كميته ملي المپيك با اشاره به اينكه اميررضا خادم هم مخالف چنين اساسنامه‌اي است، گفت: «اولين بار اين اميررضا خادم بود كه به اساسنامه ايراد گرفت و نامه زد و آلارم‌ها را روشن كرد. او خواست بگويد من نگرانم تا بقيه هم نگران باشند. خادم آبرويش را گذاشته است. درباره اساسنامه، ما راه برگشت به عقب را نداريم. شرايط هر روز سخت‌تر مي‌شود. الان شيخ احمد خودش كويتي است اما ورزش كشورش در چه حالي است؟ نبايد عبارات خشن را در ورزش به كار برد.» هاشمي ادامه داد: « اگر حرف دل فدراسيون‌ها و ورزش را مي‌زنم كار بدي است؟ دوستان من بايد ناراحت شوند؟ اگر من مطلع نمي‌شدم و اين بند تصويب مي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد؟ آيين‌نامه هيئت‌هاي استاني را بخوانيد ببينيد چه وظايفي دارند. من دولتي هستم اما نوكر وزارت ورزش نيستم و معيارهايي كه مي‌گويند اين نهادها دولتي هستند را قبول ندارم. از طرفي اين تصميم به دولت آسيب مي‌زند. تدبير اين است كار جمعي كنيم و اين نيست كه هاشمي فكر كند فقط خودش مي‌فهمد.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن