تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819915314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط تجاری ایران و آلمان وارد مرحله اجرایی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
روابط تجاری ایران و آلمان وارد مرحله اجرایی می‌شود

ولی الله سیف


شناسهٔ خبر: 3573835 - یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
اقتصاد > بانک و بیمه وبورس

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی و دبیر دولتی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان، بر رفع هر چه سریعتر موانع گسترش روابط تجاری تاکید و راه های تسهیل آن بررسی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی ایران و آلمان و ملاقات‌های انجام شده طی ماه های گذشته میان مسئولان بانکی دو کشور گفت: به نظر ما موانع بزرگی در گسترش روابط وجود ندارد. در ملاقات با رئیس کل بانک مرکزی آلمان و همچنین مذاکره با گابریل وزیر اقتصاد آلمان،  نتایج مثبتی برای از سرگیری روابط بانکی حاصل شده است و با نگاه مثبت شما نیز این روابط هرچه سریعتر به شرایط مطلوب خواهد رسید.   «ماتیاس ماخنیگ» دبیر دولتی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان نیز با ابراز علاقه کشورش و اتحادیه اروپا برای احیای روابط گسترده سیاسی و اقتصادی با ایران عنوان کرد: پس از توافق هسته ای امیدواریم برای حل مشکلات گام برداریم و اقتصاد المان منتظر حصول نتایج مثبت برای از سرگیری همکاری تجاری با ایران است. وی، نقش بانک‌ها را در گسترش روابط اقتصادی کلیدی خواند و گفت: بدون تامین مالی پروژه ها از سوی بانک‌ها، ایده های همکاری در سطح نظری باقی خواهد ماند و لازمه آغاز و گسترش روابط تجاری، وجود روابط بانکی شفاف است و به همین دلیل، بر تعامل بانک‌های ایرانی و آلمانی و ایجاد چارچوب حقوقی روشن برای فعالیت مالی تاکید می کنیم.   در ادامه نشست، رئیس کل بانک مرکزی با استقبال از حرکت به سمت عملیاتی کردن گسترش روابط تجاری ایران و آلمان تصریح کرد: با از بین بردن ابهام‌ها در زمینه های اقتصادی و بانکی می توانیم شرایطی فراهم کنیم که بانک‌ها ارزیابی درستی از ریسک‌های احتمالی برای سرمایه گذاری داشته باشند، همچنین باید آگاهی کاملی از ابهام‌ها و نگرانی های بانک‌های آلمانی داشته باشیم و از طریق تعامل روابط را تقویت کنیم.   رئیس شورای پول و اعتبار در خصوص انطباق بانکداری ایران با استانداردهای بانکداری بین الملل نیز اظهار کرد: بانک مرکزی طی سال‌های اخیر استانداردهای بال ۲ و بال ۳ و اصول حاکمیت شرکتی را برای بانک‌های ایرانی مدنظر قرار داده است. همچنین مذاكراتي با بافين داشته ايم تا از تجربیات آنها برای استانداردسازی عملیات بانکی و نظارت مؤثر بر فعاليت بانك ها بهره ببریم.   در این جلسه مقرر شد بانک‌های ایرانی و آلمانی در فروردین ۱۳۹۴،  پیش از نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اردیبهشت ۱۳۹۴ نشستی داشته باشند و در خصوص رفع ابهام‌ها و شرایط استانداردهای بانک‌های ایرانی بحث کرده، بررسی های لازم را انجام دهند.  
همچنین در مورد موضوع بیمه هرمس و پرداخت بدهی آن، مقرر شد تا پیش از نشست وزرای اقتصاد دو کشور،  پیش نویس تفاهم آماده شود و به امضای طرفین برسد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن