تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803837095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط کشتیرانی تجاری و مسافری ایران و عمان حلقه اتصال روابط دو کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان: خط کشتیرانی تجاری و مسافری ایران و عمان حلقه اتصال روابط دو کشور است استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی خط کشترانی تجاری و مسافری بین ایران و عمان حلقه اتصال روابط بین دو کشور است.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ اسفند ساعت 10:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا علی اوسط هاشمی شنبه شب در نشست دو وزیر و هیات بلندپایه تجاری و اقتصادی عمان در چابهار ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت: حضور تجار و بازرگانان عمانی به ایران نوید دهنده توسعه روابط همه جانبه بین دو کشور دوست و همسایه است.
وی گفت: توسعه روابط در ایام پایانی سال می تواند تاثیرات زیادی بین مردم دو کشور عمان و ایران داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فاصله دریایی چابهار و عمان سه و نیم ساعت است، افزود: نقطه شمالی منطقه سیستان و نقطه جنوبی بلوچستان در زرآباد با هزار و 200 کیلومتر مسافت از مسیر چابهار به مسقط بیشتر است.
هاشمی بیان کرد: سلطنت نیم قرن سلطان قابوس، کشور عمان را در بحث صلح و امنیت در منطقه متمایز کرده است و حمایت های دولت عمان از ایران ستودنی است.
وی تصریح کرد: نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران به توسعه همه جانبه با کشورهایی مانند عمان است.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گرایشات دینی، مشترکات فرهنگی و همجواری با عمان توسعه روابط بین دو کشور را دو چندان کرده است.
هاشمی بیان کرد: قرار گرفتن ایران در سواحل و دریای عمان و اتصال به اقیانوس هند نقش این کشور در جهان برجسته کرده است و این امر می تواند با توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه منجر شود.
وی ادامه داد: جمعیت کثیری از مردم بلوچ ایران در کشور عمان زندگی می کنند و این خود نقطه مثبتی در جهت ارتباط بیشتر دو کشور است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان با 187 هزار کیلومتر مربع وسعت از بزرگترین استانهای کشور و دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پنج فرودگاه، هزار و 600 کیلومتر مرز آبی و خاکی و 500 کیلومتر ساحل این استان دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه فاقد ساحل و دریا هستند، خاطرنشان کرد: ایران در محاصره دریا است و بخوبی می شود کشورهای ساحلی را شریک هم ساخت.
وی گفت: ایران در زمینه های مختلف سدسازی، بندر، هتل، گردشگری، راه آهن، راهسازی، معادن پتروشیمی موفق است و می شود در مسیر توسعه دو کشور گام برداریم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نیروهای توانمند و متخصص و وجود ظرفیت های شیلاتی و محصولات کشاورزی ایران می تواند کمک شایانی به کشور عمان کند.
دکتر علی بن سعود السنیدی وزیر صنعت و تجارت و احمدبن محمد الفطیسی وزیر حمل و نقل عمان به همراه 50 نفر از فعالان اقتصادی این کشور ظهر روز گذشته با یک فروند کشتی هرمز وارد بندر چابهار شدند و مورد استقبال علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حامد علی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد و احمد علی موهبتی فرماندار چابهار قرار گرفتند.
این هیات تجاری و اقتصادی برای نخستین بار با هدف ارتقاء توسعه مناسبات تجاری دو کشور ایران و عمان به بندر چابهار سفر کرده است و از طرح توسعه بنادر، شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیت ها و توانمندی های بندر و منطقه آزاد این شهرستان دیدن کردند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده و تنها بندر اقیانوسی خارج از تنگه هرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن