تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806844489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نمایشی بر فیلم Suicide Squad


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

حماسه ی خرابکارترین ناجیان دنیا "به قلم یاسین رئوفی" در این بلبشوی ابرقهرما‌ن‌ ها که بعضی اوقات از فرط خوب بودن بیش ازحد، حسابی روی مخ هستند، نیاز شدیدی به جایگزین کردنشان با چند ضدقهرمان درست‌و حسابی حس می شد تا هم عرض اندامی کنند و هم نشان دهند که فقط در ایجاد آشوب‌‌ و ‌رعب و وحشت استعداد ندارند . از طرفی هم گاهی تنها چیزی که باعث نابودی شرارت می شود، شرارت بیشتر است. به همین خاطر چه خوشتان بیایید و چه نیاید ابرقهرمان‌های دوست داشتنی قرار است مدتی به تعطیلات بروند؛ چون این‌بار نوبت جوخه‌ی انتحار (Suicide Squad) است تا دنیا را به روش خودشان نجات دهد.  .......................................................................................

در این چند مدت که کمپانی مارول مشغول ساخت و بازسازی انواع و اقسام فیلم‌ها از روی قهرمان‌هایش بوده و طبق معمول چرخه‌ی اقتصادش به خوبی درحال گردش است کمپانی دنیای‌سینمایی دی‌سی که درسال 2013 تاسیس شد هم بیکار ننشسته و برنامه‌های زیادی برای ساخت فیلم هایش در درازمدت دارد. از یک طرف بتمن و سوپر‌من : طلوع عدالت Batman v Superman) Dawn ofJustice) که به همراه تعدادی از شخصیت‌های منفی‌ و مثبت همین امسال اکران می شود و از طرفی دیگر هم فیلم لیگ عدالت (Justice League) که قرار است در دو قسمت (قسمت اول در سال 2017 و قسمت دوم درسال 2019) اکران شود .این وسط هم شخصیت‌های آکومن (Aquaman) و  واندروومن (wonder woman) موردتوجه قرار گرفته‌اند که آنها هم در دو فیلم جداگانه،علاوه بر فیلم هایی که نامبرده شد، در کنار فیلم‌های مستقل بتمن و سوپرمن و همینطور فلش (The Flash) در نوبت ساخت هستند. پس با این حساب به شما اطمینان می دهم مادامی که این فیلم ها خوب فروش کنند کمپانی دی‌سی به هرقیمتی که شده به ساختشان ادامه می دهد و کاری به این ندارد که چه کسی در چه نقشی قرار بگیرد. مثلا اصلا برای دی‌سی مهم نیست که بازیگر ناشی ای مثل بن افلک (Ben Affleck) نقش بتمن ( بتمن علیه سوپر من و لیگ عدالت) را ایفا کند و کارگردان ناشی تری مثل زک اسنایدر (Zack Snyder) کارگردانی آن ها را بر عهده بگیرد، چون همانطور که اشاره شد در وهله‌ی اول پول مهم است؛ اما با همه‌ی این حرف ها مدیران دی سی به تازگی تصمیم جالب و هوشمندانه‌ای گرفته اند، آن ها این بار مسئولیت نجات دنیا را به یکی از خوفناک و خفن ترین گروه‌های جنایتکار یعنی جوخه‌ی انتحار داده اند. با توجه به دوتریلری که تا کنون از فیلم منتشر شده،ما شاهد فضایی به شدت دیوانه وار به همراه بعضی از شخصیت‌های شوخ طبع هستیم. جوخه ی انتحار برخلاف اکثر فیلم های دی سی که همیشه درآن ها اتمسفری تاریک و خشن حکمفراست، حاوی جلوه‌های بصری چشم نواز و با طراوت است. دیالوگ های سرخوشانه، رنگ های نئونی‌ که بیشتر از هرچیزی در فیلم به چشم می آیند و همینطور طراحی شخصیت‌های اصلی و حتی هیولاهای درون فیلم، همه و همه باعث شده اند تا جوخه ی انتحار از آن فضای تکراری که در بقیه ی فیلم های دی سی وجود دارد فاصله بگیرد. داستان فیلم از این قرار است که تعدادی از مجرمان خطرناک که در حال سپری کردن دوران حبس ابد در زندان به سر می برند از طرف دولت انتخاب شده اند تا درعوض انجام دادن ماموریتی مرگبار، درمجازات آن ها تجدید نظری شود و برایشان تخفیف درنظر بگیرند. اما از آنجایی که محکوم شدن آنها به حبس ابد بی دلیل نبوده و هیچکدامشان هم عادت به (خوب) بودن ندارند، پس انتظار این را نداشته باشید که طی مراسمی محترمانه از آنها درخواست به همکاری شود. این افراد با زور و کتک از زندان خارج شده و تحت نظارت شدید نیروی ویژه‌ی دولت و به همراه آنها ماموریتشان را انجام خواهند داد.

(جوخه‌ی انتحار در دنیای کمیک) با اینکه ما در فیلم جوخه‌ی انتحار با چیزی حدود 10 ابرشرور طرف هستیم‌ که عدد قابل توجهی هم برای تعداد شخصیت های کم و بیش اصلی یک فیلم سینمایی محسوب می شود، اما قضیه‌ی شمار اعضای این گروه در نسخه ها‌ی‌کمیک آن پیچیده تر از این حرف هاست. در مجموع دو نسخه از جوخه‌ی انتحار در دنیای کمیک خلق شده است که در هرکدام از آنها تعداد زیادی شخصیت وجود دارد. جوخه‌ی انتحار نخستین بار در سال 1959 و در شماره‌ی 25 کمیک شجاع و جسور (The Brave And The Bold) حضور پیدا کرد. 28 سال بعد یعنی در سال 1987 افراد این گروه با سروشکلی تازه که به جوخه‌ی انتحار مدرن معروف بودند در شماره‌ی 3 کمیک افسانه ها (Legends) پیدایشان شد. فلسفه‌ی حرفه‌ی این دو نسخه از جوخه‌ی انتحار تفاوتی با یک دیگر ندارد، آن ها متخصص به سرانجام رساندن عملیات با ریسک بالا به هرقیمتی هستند. هم چنین در سال 2014  کمیک تازه‌ای با نام جوخه‌ی انتحار جدید (New Suicide Squad) معرفی شد که آن هم در مورد ماموریت های این گروه بود.  یکی از بحث های جالبی که در مورد این فیلم شده این است که بسیاری از عشاق کمیک بوکی پیش‌بینی می کنند که نسخه‌ی سینمایی جوخه‌ی انتحار و شخصیت هایش، بسیار محبوب تر از نسخه ی اصلیشان در کمیک خواهد شد،که البته خیلی هم به دور از انتظار نیست. چون با توجه به واکنش های بسیار مثبت مردم ( چه طرفداران و چه مخالفان دی سی) نسبت به دو تریلری که تاکنون منتشر شده باید شاهد فیلمی بی نظیر از یک تیم جوان و تقریبا باتجربه باشیم. و ببینیم که آیا جوخه‌ی انتحار می تواند همزمان هم گیشه های سینما را قبضه کند و هم امتیازات بالایی را از منتقدین بگیرد. میرسیم به معرفی کارگردان و بازیگران که دست کمی از شخصیت های فیلم ندارند !

دیوید آیر (David Ayer) نویسنده - کارگردان از آنجایی که کنترل و هدایت یک تیم بازیگر نسبتا پرتعداد کار مشکلی است، انتخاب دیوید آیر به عنوان کارگردان معقولانه به نظر می رسید. او کارنامه‌ای نه چندان بلندبالا اما درخشان دارد . آیر درهمان سال‌های ابتدایی فعالیتش با نگارش فیلمنامه‌ی روز تعلیم (Training Day 2001) که با نقدهای بسیار مثبتی هم روبه‌رو شد توانست اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند. او درکنار فیلمنامه نویسی، مشغول به کارگردانی هم شد و تا به امروز با حساب کردن فیلم جوخه‌ی انتحار 6 فیلم ساخته است. آیر که چم و خم چگونگی ایجاد نظم و تحت کنترل داشتن یک گروه را در فیلم پایان شیفت (End Of Watch 2012) و همینطور خشم (Fury 2014) به خوبی یاد گرفت، حالا پرانرژی‌تر از همیشه آمده تا به همه ثابت کند که می توان روی او به عنوان کسی که ناب ترین لحظه های اکشن را خلق می کند حساب کرد.  البته این را هم نباید فراموش کرد که او نویسندگی فیلمنامه جوخه‌ی انتحار را نیز برعهده دارد که با این حساب شانس موفقیت فیلم چندبرابر خواهد شد.

جرد لتو (Jared Leto) در نقش : جوکر (The Joker) نوشتن در مورد جوکر یکی از سخت ترین و درعین حال لذت بخش ترین کارهای دنیاست. پیچیده بودن و درهم تنیدگی این شخصیت به قدری استادانه از آب در آمده است که خالقین او (باب کین «Bob Kane» ، جری رابینسون « Jerry Robinson»  و بیل فینگر«Bill Finger») شاید در رویاهایشان هم نمی دیدند که روزی برسد تا محبویت جوکر درمیان مردم هزاران برابر بیشتر از بتمن شود . جوکر نخستین بار در سال 1940 در اولین شماره‌ی کمیک بوک بتمن به تصویر کشیده شد . جوکر(ها) در دنیای کمیک و همینطور سینما طرفداران منحصر به فرد خودشان را دارند اما بعد از بیگ بنگی که در شخصیت جوکر در فیلم شوالیه‌ی تاریکی به وجود آمد، توانست نسبت به دیگر جوکرها محبوبیت بیشتری درمیان عموم مردم پیدا کند . تا به امروز فقط سه نفر در (سینما) نقش این شخصیت را بازی کرده اند، جک نیکلسون (Jack Nicholson) ، هیث لجر (Heath Ledger) فقید و جرد لتو. گذشته‌ی جوکر هم مانند شخصیتش کاملا مبهم است. به قدری داستان درمورد گذشته اش وجود دارد که احتمالا حتی سازنده های لعنتی اش هم نمی دانند که کدام یک از آن ها درست است! همچنین او در بیشتر کمیک های بتمن اسمش مشخص نیست.

خوشبختانه طراحان جوکر در مورد این که چگونه به ذهنشان رسیده تا این شخصیت را خلق کنند توضیحاتی داده اند.آن ها با الهام گرفتن از کارت جوکر ( در بازی ورق) و عکسی از بازیگر فیلم مردی که می خندد (The Man Who Laughs 1928)  که داستان آن درمورد فردی بود که در زمان کودکی توسط پدرش در دوطرف دهانش زخمی که شبیه به یک لبخند بود ایجاد شد و به همین خاطر او همیشه خندان به نظر می رسید، تواستند یک مرد روان پریش و جنایت کار (جوکر) را طراحی و معرفی کنند . یکی از روایت ها در مورد چگونگی تبدیل شدن این شخصیت به جوکر این گونه است که او در ابتدا مهندس یک کارخانه‌ی مواد شیمیایی بوده که از شغلش استعفا می دهد و تصمیم می گیرد که مجری برنامه های استند آپ کمدی شود، اما او در این حرفه شکست می خورد و به سراغ دزدی از کارخانه‌ای که در آن کار می کرد می رود، اما در هنگام سرقت ناگهان بتمن سر می رسد و او از ترس خودش را به درون مواد شیمیایی کارخانه می اندازد. طبق این داستان علت چهره‌ی سفید و موهای سبز رنگ او مواد شیمیایی هستند اما در بعضی از کمیک ها علت این ظاهر را گریم کردن خودش ذکر کرده اند. برای هیث لجر ... جوکر هنرمندترین جنایتکار دنیاست. هیچ چیزی نمی تواند به افکار و عقاید او نفوذ کند. نقشه هایش را با بهترین نظم ممکن پیش می برد و اکثر آنهارا هم با موفقیت اجرا می کند، تنها خواسته‌ی او این است که مردم هیولای درونشان را آزاد کنند. جوکر نیمه‌ی تاریک مردم متمدنی است که در اوضاع نابسامان حاضرند یک دیگر را به قتل برسانند. درمیان میلیون ها فرد پست و رذل که نقاب انسانیت به صورت زده اند، او فقط برآمدگی یک ورم چرک است. فکر می کنید قرار گرفتن در نقش او کار آسانی است؟ اگر هیث لجر زنده بود شاید. اما او در اواسط فیلم به این حقیقت پی برده بود که بهای جاودانه کردن این نقش بسیار سنگین است، ذهن جوکر هیث لجر را به یک شرط می پذیرفت، او باید جانش را درعوض این کار می داد. حالا دیگر لجر هدف بزرگ تری از گرفتن جایزه ی اسکار و غیره داشت، دغدغه های او مهم و حیاتی تر هرچیزی که فکرش را بشود کرد شده بودند. هنگامی که بسیاری از بازیگران برای جلب توجه و یا هرچیز دیگری که اصلا مهم نیست سخنرانی هایشان را برای اعتراضات همیشگی به بی توجهی مراسم های مختلف اهدای جوایز به سیاهپوستان و هزاران مسائل حل نشدنی و خسته کننده‌ی دیگر آماده می کردند، او درحال معامله با جوکر بود. و البته سرانجام  به خواسته اش رسید ، دیگر هیث لجری در این دنیا نبود که  برای دریافت جوایز از جایش بلند شود و پشت میکروفون برود.

انتظار ندارم کسی که هیث لجر را به شدت قبول دارد از دیدن جرد لتو در نقش جوکر هیجان زده شود و احتمالا بسیاری از افراد فقط به دنبال فرصتی می گردند که این دو  را با یک دیگر مقایسه کنند. اما مسئله‌ی اصلی این است که جرد لتو به هیچ وجه قصد این را ندارد تا شخصیتی که هیث لجر از جوکر به نمایش گذاشت را بار دیگر تکرار کند. جوکرِ جوخه‌ی انتحار  زمین تا آسمان با جوکرِ شوالیه‌ی تاریکی فرق می کند. دیگر خبری از آن جنایتکار متشخص و منطقی نیست،  اکنون ما با جوکری طرفیم که مستقیما از دل شخصیت های کمیک بوکی اش بیرون آمده و به آن وفادار مانده است، هم از نظر ظاهر و هم از نظر ویژگی های اخلاقی که اورا از همیشه عوضی‌تر و خشن‌تر نسبت به جوکرهای قبلی نشان می دهد. او در جوخه ی انتحار افراد را بالذت شکنجه می کند، باند خلافکار خودش را تشکیل می دهد،درمیان انبوهی از سلاح هایش قهقهه می زند و از همه مهم تر روانپزشک معلاج خود ( هارلی کویین«Harley Quinn» ) را در دام عشق می اندازد ! از آنجایی که او عضو جوخه ی انتحاری نیست، پس باید شاهد خرابکاری های زیادی از جانب او در همه جا باشیم . جرد لتو، کارگردان، بازیگر و خواننده‌ی گروه بی نظیر آلترناتیو راک به نام 30 ثانیه تا مریخ (30Seconds To Mars) پیش از جوخه‌ی انتحار هم در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرده و به خوبی توانسته خودش را در سینما اثبات کند. او در سال 2013 با بازی در نقش یک تراجنسی در فیلم باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) موفق به کسب جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب و اسکار شد. به گفته ی لتو در مصاحبه با مجله ی امپایر او همیشه علاقه داشته تا نقش جوکر را بازی کند و این فیلم برایش  فرصت خوبی محسوب می شود. لتو در بیشتر فیلم هایی که بازی کرده همیشه با تعدادی حاشیه های عجیب و غریب همراه بوده است. از اضافه وزن 28 کیلوگرمی او برای بازی در فیلم مرحله ی 27  (Chapter 27 – 2007) گرفته تا کاهش وزن شدید و گریم سنگینش برای فیلم باشگاه خریداران دالاس. این حاشیه ها در فیلم جوخه ی انتحار هم به همراه او بوده اند، لتو برای بازی در این فیلم باید ریش و موهای بلندش را که حسابی اورا درمیان طرفدارانش محبوب کرده بود کوتاه کند، این اتفاق ( و البته خبر انتخاب او به عنوان بازیگر در نقش جوکر) مدت طولانی‌ای تبدیل به خبر دسته اول  شکبه های مجازی و خبرگزاری ها شده بود.  همچنین واکنش های منفی ای هم منبی بر ظاهر عجیب جوکر که بر روی بدنش خالکوبی های زیادی داشت شکل گرفت، اما پس از اینکه تریلرهایی از فیلم به نمایش درآمد و مردم جوکر را دیدند، از شخصیت جالب او هم تعریف های زیادی شد .

فیلمبرداری جوخه‌ی انتحار 6 ماه به طول انجامید و در این مدت تنها کسی که نمی توانست و یا نمی خواست  که از قالب نقشش بیرون بیایید جرد لتو بود. او در این مدت به قدری کارهای عجیب و غریب انجام داد که بسیاری گمان می کردند که او هم قرار است به سرنوشت هیث لجر دچار شود! لتو برای اینکه جوکر درونش را فراموش نکند هدیه های عجیب و غریبی مانند موش و گلوله و گل های رزی را که با اسپری سیاه شده بودند برای هم بازی هایش می فرستاد و حتی بعد از اتمام فیلمبرداری هم در کنسرت هایش بعضی اوقات صدایش را شبیه جوکر می کرد و حرف های دیوانه وار می زد. او در مورد تجربه‌ی هیجان انگیزش در این دوران می گوید که همه‌ی آن رفتارهایی که سر فیلمبرداری ( حرف نزدنش با هیچکدام از عوامل فیلم در پشت صحنه  به مدت 6ماه) با هم بازی هایش از خود نشان داده، با وجود هیجان انگیز و سرگرم کننده بودن بسیار رنج آور و سخت بود. او در ادامه می گوید به نظرش جوکر فردی بسیار قدیمی پسند و گوشه گیر است و به همین دلیل لتو برای برقراری بیشتر ارتباط با شخصیت جوکر، همیشه درحال گوش دادن به آهنگ های دهه‌ی 20 میلادی بود! لتو می گوید هنوز هم رگه هایی از شخصیت جوکر دراو وجود دارد و به احتمال زیاد او باید تا آخر عمرش در سعی و تلاش این باشد که از قالب نقشش خارج شود. با همه‌ی این تفاسیر و اتفاقات جالبی که برای جرد لتو افتاده و سختی هایی که کشیده است، به احتمال زیاد باید شاهد جوکری جذاب و به یاد ماندنی باشیم که بیننده را برسرجایش میخکوب کند. ...................... بزودی با قسمت دوم مقاله و مرور ابعاد و حواشی دیگر این اثر همراه شما خواهیم بود! موفق باشید ....



17 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن