تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802995932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسانی که رای نیاورند هم، نظام را تقویت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کسانی که رای نیاورند هم، نظام را تقویت کردند


امام جمعه موقت تهران گفت: کار کسانی که در انتخابات رای کافی نیاوردند هم ارزشمند است، چراکه با عث تقویت نظام اسلامی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛  آیت الله سید احمد خاتمی با توصیه نمازگزاران تهرانی به رعایت تقوی و تقویت سبک زندگی دینی گفت: یکی از ابعاد مهم تقوای الهی دوره پس از انتخابات است و امیدواریم همه مردم و همه داوطلبان و تلاش گران عرصه انتخابات برای تقویت نظام تلاش کنند و اجازه ندهند که دشمن با تفرقه افکنی به اهداف سوء خود برسند.

وی با تبیین پنج محور از تقوای سیاسی و انتخاباتی گفت: هرگز نباید تقوی را به محدوده فردی و بریده از اجتماع خلاصه کنیم بلکه همه رفتارهای ما اعم از فردی و اجتماعی باید تابع آموزه های الهی، دینی و قرآنی و سیره اهل بیت (ع) باشد.

خطیب نماز جمعه تهران درباره یکی از محورهای تقوای سیاسی گفت: بخش مهم این است که پس از انتخابات باید همه کدورت ها و کینه ها را کنار بگذاریم و کدورت های جزئی را باید فراموش کنیم و در موارد کلی هم اگر حرفی برای گفتن وجود دارد و شکایتی داریم باید از مسیر قانونی حرکت کنیم و تا زمانیکه رسیدگی قانونی نشده است نباید دعوا کنیم.

وی افزود: اینکه بعد از انتخابات چه رفتاری داشته باشیم بسیار مهم است و همه باید بدانیم که به فرموده حضرت علی (ع) در حلال دنیا حساب و کتاب است و در مسائل حرام دنیا عقاب و کیفر و مجازات حاکم است و متدین کسی است که حدود الهی را رعایت و سبک زندگی دینی را به ویژگی مهم زندگی خود تبدیل می کند.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ این انتخابات از نعمت های ارزشمند الهی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که مردم به صورت واقعی در صحنه حضور دارند نه مانند 57 سال حکومت دوره پهلوی که لیست انتخابات را ابتدا ساواک به نخست وزیر می داد و در ادامه به شاه ارائه می شد و هر کسی را که شاه خط می زد هرگز انتخاب نمی شد و کسانی را که تایید می کرد باید همان افراد انتخاب می شدند و مردم و آرای آنها هیچ تاثیری در سرنوشت انتخابات نداشت.

آیت الله سید احمد خاتمی گفت:‌ حماسه هفتم اسفند سی و ششمین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران است و جشن بزرگ سیاسی محسوب می شود و نباید آن را با کدورت ها تلخ کنیم و یکی از ویژگی های اهل بهشت این است که دلهایشان خالی از کینه است و ما هم با رعایت تقوای سیاسی هم می توانیم جامعه را بهشتی کنیم.

وی درباره محور دوم تقوای سیاسی و انتخاباتی گفت: بیایید دلها را به هم نزدیکتر کنیم و از فضای مخصوص انتخابات خارج شویم.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به حضور خود در عرصه های انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی های جامعه ایمانی اصلاح امور بین افراد است و باید همه برای رفع کدورت ها و آشتی ها تلاش کنیم که در قرآن هم به آنها تاکید شده و اصلاح میان مردم مورد توجه است و به جای جشن پیروزی تلاش کنیم دلها را به هم نزدیکتر کنیم و در این عرصه بزرگان و افراد صاحب منزلت نقش مهمی دارند.

وی افزود: حتی کسانی که در انتخابات به عنوان داوطلب حضور یافتند اما موفق به حضور در مجلس نشدند باید بدانند که کارشان ارزشمند است چون به تقویت نظام کمک کردند.

امام جمعه موقت تهران محور سوم تقوای سیاسی را تقویت نظام اسلامی دانست و گفت: باید از تضعیف نظام و نهادهای قانونی مانند شورای نگهبان و وزارت کشور و همه نهادی مسئول پرهیز کنیم.

وی افزود: در نظام اسلامی و حکومت دینی که افتخار استقرار آن را داریم هر تلاشی که حکومت دینی را تقویت کند به تقویت فرهنگ اطاعت از خدا کمک می کند و اگر کسی هم رای نیاورد و تخلفی مشاهد کرد باید اعتراض خود را از مسیر قانونی و از طریق نهادهای قانونی پیگیری کند اما نباید این نهادها را تضعیف کند.

آیت الله سید احمد خاتمی تصریح کرد:‌ هرگونه تلاش برای تضعیف نهاهای قانونی با تقوای الهی و سیاسی در تعارض است.

وی درباره محور چهارم تقوای سیاسی و انتخاباتی گفت: به فرموده قرآن کریم باید همه در کارهای نیک و الهی همکاری کنیم و از هرگونه دشمنی و گناه پرهیز شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم عزیز ایران در این انتخابات جشن بزرگ سیاسی برپا کردند و رعایت این محور از تقوای سیاسی ایجاب می کند که ضمن تبریک به داوطلبان پیروز، برنامه ها و طرح های خود را در اختیار وی قرار دهیم تا در صورت نیاز از آنها هم در نهادهای قانونگذاری استفاده شود و هر کسی که در آتش اختلاف دشمنی و ایجاد اختلاف بدمد از مسیرتقوی دور خواهد بود.

آیت الله سید احمد خاتمی محور پنجم تقوای سیاسی و انتخاباتی را پرهیز از شایعات دانست و گفت: برای دروغگویی فرد این موضوع کافی است که هر چیزی را که می شنود بازگو و تکرار می کند بویژه در فضای مجازی که نقل این شایعات نیز حرام است.

وی تصریح کرد: پخش شایعات همیشه گناه است بویژه پس از انتخابات که دشمن هم تلاش می کند شیرینی این جشن بزرگ سیاسی را با اختلاف افکنی در کام مردم تلخ کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خطبه نخست گفت: امیدواریم این پنج محور رعایت و این انتخابات به افزایش انسجام و استحکام و تقویت بیشتر نظام منجر شود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد: مجلس پنجم خبرگان هم عامل تقویت رهبری است.

 آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه انتخابات هفته گذشته مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در کانون توجه دنیا قرار گرفت، گفت:‌ برنده واقعی انتخابات هفتم اسفند نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردمی هستند که در انتخابات حضور داشتند.

وی افزود:‌ همیشه بعد از انتخابات صحبت از برد و باخت می شود اما حقیقت آن است که پیروز واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شما مردم هستید و هر رایی که به صندوق آرا انداخته شد آری مجدد به نظام اسلامی بود که مظلومانه آماج حملات رسانه ای ناجوانمردانه دنیای غرب است.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضور باشکوه مردم معنای خاصی داشت چراکه طبق آمار 34 میلیون نفر پای صندوق آمدند و حضوری 62 درصدی داشتند در حالی که در انتخابات پارلمانی کشورهای غربی که دم از دموکراسی می زنند حضور بین 50-30 درصد است و شما مردم ایران با حضور خود آنها را مات و مبهوت کردید و این مصداق گام خدا پسندانه‌ای است که به فرموده قرآن خداوند به شما اجر می دهد.

آیت الله سید احمد خاتمی افزود:‌ پیام صریح حضور مردم به مسئولان این است که ما کارمان را صادقانه انجام دادیم و باید از این حضور باید تشکر کرد و این تشکر خدمت صادقانه، پاکدستی، ساده زیستی و ایستادگی شجاعانه مقابل مداخلات بیگانگان و منش جهادی است و تشکر واقعی آن است که نظام باید تمام امکاناتش را در مقابله با رژیم صهیونیستی و برای تقویت مقاومت بکار گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد تفرقه بین مردم و قوا خیانت به انقلاب اسلامی است وهمه باید در چارچوب ولایت عمل کنند و حرف هایی را که سازمان منافقین درابتدای انقلاب می گفت، تکرار نکنند چرا که شکر این نعمت اهانت به مردم نیست و میدان سیاست مثل میدان فوتبال است که گاهی گل می زنی که نباید مغرور شوی و گاهی گل می خوری که نباید مایوس شوی.

امام جمعه موقت تهران افزود: نظام ما براساس قانون اساسی که میثاق ملت ماست اداره می شود و 4 اصل کلیدی دارد که کسی حق تغییر آن را ندارد: اسلام، ولایت فقیه، جمهوریت نظام و مذهب رسمی.

وی اظهار داشت : هر کس در دولت یا مجلس یا دیگر نهادها باشد باید در این چارچوب عمل کند و بیگانگان و بازی خوردگان داخلی و خارجی آنها بدانند با تغییر افراد راهبرد کلی نظام اسلامی تغییر نخواهد کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی تاکید کرد:‌ انتخابات میدان امتحان و به تعبیر رهبری آزمونی بزرگ برای مردم،‌مجریان، ناظران و برای رای آوردگان و رای نیاوردگان است و اگر کسی مغرور شود و بخواهد مخالفان خود را قلع و قمع کند چنین کسی رفوزه است و اگر رای نیاورد و بخواهد نظام را تضعیف کند رفوزه مضاعف است.

وی تاکید کرد: هم اکنون باید از حاشیه ها بپرهیزیم که کشور نیاز به کار مضاعف دارد ،مسئولان دارند کار می کنند اما باید به مشکلات مردم هم پرداخته شود و مجلس و دولت باید برای حل مشکلات گرانی، بیکاری و اعتیاد راه حلی پیدا کنند. این مجلس نه وکیل الدوله است و نه ضد دولت، نمایندگان ، وکیل ملت هستند باید حل مشکلات مردم را وظیفه خود بدانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری افزود:‌ مجلس پنجم مجلسی کاملا ولایی است و نیروهایی که با رای مردم به این مجلس آمدند اگر از 4 دوره گذشته ولایی‌تر نباشند کمتر نیستند و به مردم اطمینان می دهم که مجلس پنجم خبرگان هم عامل تقویت رهبری است.

وی همچنین با اشاره به درگذشت آیت الله عباس واعظ طبرسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایشان فقیهی وارسته و مجاهد بود که با عمر 80 ساله خود کوله‌باری از خدمات ارزشمند را نزد خدا برد و من در طول 40 سال آشنایی ایشان را فقیهی زندان کشیده و مبارز، ولایی و خدمتگزار می دانم که آخرین عملش انداختن رای به صندوق انتخابات هفتم اسفند بود و بعد از آن به دیدار خدا رفت.

آیت الل سید احمد خاتمی با اشاره به درگذشت هنرمند متعهد فرج الله سلحشور او را هنرمندی دینی و با اخلاق دانست که فیلمنامه های خود را از دولت سحرخیزی وام می گرفت و با عشق آثار ماندگاری چون یوسف پیامبر را به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه روز 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است ،‌ گفت: برپایی این جشن معنایش آن است که دیگران و محرومان و مستمندان و ایتام را هم باید ببینیم و در احادیث آمده است که نیکوکاران اولین کسانی هستند که به بهشت خواهند رفت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تروریستی خواندن گروه مجاهدو مقاوم حزب الله لبنان در شورای همکاری خلیج فارس گفت: خبر داریم که این کشورها در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و این اقدامشان گامی در اجرای دستور صهیونیست هاست اما به آنها می گویم که با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه رفتید و به سرنوشت آنها مبتلا می شوید.

وی در پایان افزود: حزب الله، خار در چشم و استخوان در گلوی اسرائیل است و امنیت لبنان و منطقه در گروی حزب الله است و من این عمل را حتی در حد محکوم کردن هم نمی بینم چراکه عمل آنها عمل نوکران بسیار حقیر آمریکا و اسرائیل است که انشاءالله سزای این همکاری را هم خواهند دید.


جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن