تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گورهای زنان عصر مفرغ غنی تر از مردان


واضح آرشیو وب فارسی:هنر نیوز: علی اکبر وحدتی سرپرست هیات باستان شناسی استقرارگاه باستانی چلو با اشاره به غنی تربودن گورهای زنان عصر مفرغ ازگورهای مردان از کشف دانه های سوخته و همچنین گورهای میانی و متاخر این عصر خبرداد.
به گزارش هنرنیوز؛ وحدتی گفت:چهارمین فصل کاوش در تپه چلو شهرستان جاجرم توسط باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی با هدف بررسی روابط و اشتراکات فرهنگی ایران و آسیای میانه در اواخر هزاره سوم و اوایل هزاره دوم پیش از میلاد انجام شد.
این باستان شناس اظهار داشت :محدوده های کاوش شده در این فصل در غرب محوطه باستانی قرار داشت که بر اساس نتایج بررسی های ژئوفیزیک پیش بینی شده بود داده های مورد نیاز برای پاسخ گویی به پرسش های پژوهشی در این بخش ها کشف شود.
وی افزود:بر اساس نتایج حاصل از کاوش، بخش غربی تپه چلو در اواخر هزاره چهارم و اوایل هزاره سوم پیش از میلاد در حاشیه استقرار اصلی قرار داشته و محدوده انبار محصولات کشاورزی بوده است.
وحدتی تصریح کرد:در دوره مفرغ با گسترش ابعاد استقرار، این منطقه بعنوان گورستان مورد استفاده قرار گرفته و گورهای معروف به نوع بلخی-مروی در آن پیدا شده است. این گورها از نظر زمانی مربوط به دوره مفرغ میانی و جدید هستند که از نظر شیوه های تدفین، نوع هدایای تدفینی و آداب خاکسپاری به «مجموعه باستان شناختی بلخی-مروی» در آسیای میانه شباهت زیادی دارند.
وحدتی با اشاره به ...
[ مشاهده متن کامل خبر گورهای زنان عصر مفرغ غنی تر از مردان در پایگاه خبری هنر ]

یکشنبه ، ۹اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هنر نیوز]
[مشاهده در: www.honarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن