تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804448761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری های کودکی که در بزرگسالی هم می گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: اغلب ما در دوران کودکی و نوجوانی دچار بیماری های خاص این دوران مانند آبله مرغان و یا غیره شده ایم. هر چند که بیمار شدن در دوران کودکی بسیار آزاردهنده است، اما ابتلا به همین بیماری ها در بزرگسالی می تواند به مراتب سخت تر باشد.

بیماری های کودکی که در بزرگسالی هم می گیریم
بیماری های کودکی در بزرگسالی اغلب ما در دوران کودکی و نوجوانی دچار بیماری های خاص این دوران مانند آبله مرغان و یا غیره شده ایم. هر چند که بیمار شدن در دوران کودکی بسیار آزاردهنده است، اما ابتلا به همین بیماری ها در بزرگسالی می تواند به مراتب سخت تر باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی شش بیماری مربوط به دوران کودکی بپردازیم که ممکن است در سنین بزرگسالی هم دامن گیرمان شوند.سیاه سرفهسیاه سرفه یکی از خطرناک ترین بیماری ها در کودکان است. اگرچه وحشتناک است، اما باید بدانید عدم کنترل این سرفه ها برای بزرگسالان نیز می تواند خطر آفرین باشد. اگر در معرض سرفه های یک فرد آلوده قرار بگیرید شما نیز مبتلا خواهید شد.علائم سیاه سرفه شامل علائم معمول سرماخوردگی (تب، احتقان، عطسه) و سرفه های شدید یک تا دو هفته ای است. بدانید که باید سرفه ها را جدی بگیرید.راه درمان: آنتی بیوتیک ها بهترین راه درمان سیاه سرفه هستند. اما همان طور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است!
بیش فعالیهر کسی ممکن است دچار فراموشی ها و آشفتگی های روزانه شود، اما اگر شما به طور مداوم چیزهایی را فراموش می کنید، همیشه دیر به محل کار و یا سر قرار می رسید، همیشه آشفته اید و به طور کلی غرق در زندگی روزمره هستید، می توان حدس زد که دچار بیش فعالی هستید و احتمالا این بیماری در تمام دوران زندگی با شما همراه بوده است.برخی از بچه ها با بیش فعالی تشخیص داده نشده قادرند هر کار غیر منتظره ای را انجام دهند و بعدا توسط پزشک تشخیص داده می شوند. اما بسیاری از پزشکان عقیده دارند که بزرگسالان نمی توانند به بیش فعالی مبتلا باشند و اغلب آن را با افسردگی اشتباه می گیرند.بی قراری، از یاد بردن جزئیات، عدم تمرکز، انجام وظایف به سختی و ... می توانند از نشانه های بیش فعالی در بزرگسالان باشند.راه درمان : اگر شک دارید که شما نیز دچار این مشکل هستید، جهت بررسی کامل به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. یادگیری تکنیک های خودکنترلی نیز بسیار به شما کمک خواهد کرد. همچنین مصرف برخی داروها، ورزش و برنامه غذایی سالم نیز می تواند به شما کمک کنند.
آلرژیآلرژی یکی از بیماری های مزمن شایع است. بدن هر فرد می تواند به هر کدام از آلرژن ها واکنش نشان دهد، مثل موی حیوانات، گرده ی گل ها، گرد و خاک، شته ، داروها، برخی مواد موجود در سبزیجات مانند گوجه و بادنجان و ... .گاهی آلرژی به شکل جدیدی خود را نشان می دهد، برای مثال اگر شما از کشوری به کشور دیگر سفر کنید ممکن است به دلیل وجود آلرژن های متفاوت دچار آلرژی جدید شده و یا حتی اگر قبلا با این مشکل مواجه نبوده اید، دچار آن شوید.
خارش گلو، آبریزش و خارش بینی و قرمزی چشم ها از نشانه های آلرژی هستند.راه درمان : نزد یک پزشک متخصص بروید. او حتما برای شما داروهای آنتی هیستامین و یا یک داروی استروئیدی خاص تجویز خواهد کرد.
آسمآسم سبب تورم مجاری عبور هوا و اسپاسم (گرفتگی) آن ها می شود .تنفس هوای آلوده و یا مواد آلرژیک در هنگام ورزش و راه رفتن و دویدن منجر به بروز این مشکل خواهد شد.خس خس سینه، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه مداوم از نشانه های حتمی آسم هستند.راه درمان : دور ماندن از محرک های بروز آسم، مهم ترین راه درمان این بیماری است. بهتر است در این مدت زیر نظر یک پزشک متخصص نیز قرار بگیرید.
آبله مرغاناین روزها بچه ها کمتر از گذشته به آبله مرغان دچار می شوند و یا اغلب دچار علایم خفیف آن می شوند. افراد مسن غالبا ناچارند با علائم شدیدتر این بیماری دست و پنجه نرم کنند و حتی گاهی به همراه آن، دچار پنومونی باکتریایی و عفونت نیز می شوند.بثورات پوستی خارش دار که به تاول آبکی شبیه است، تب بالا، خستگی، کاهش اشتها و سردرد از علائم آبله مرغان محسوب می شوند.راه درمان : بهترین راه پیشگیری است. اگر یک فرد بزرگسال هستید و تا به حال به این بیماری مبتلا نشده اید، بیش از دیگران مراقب باشید. در صورت ابتلا برای تسکین خارش ها، از لوسیون های مخصوص، استحمام و بلغور جو دو سر کمک بگیرید.
دیابت نوع یکدیابت نوع یک به نام دیابت نوجوانی شناخته می شود، اما بسیاری از مردم در سنین بزرگسالی به آن مبتلا می شوند.دیابت نوع یک، نوعی بیماری خودایمنی است که طی آن سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه به جزایر لانگرهانس پانکراس (سلول های تولید کننده انسولین) حمله می کند و بدن دیگر قادر نخواهد بود برای جمع آوری قند از خون و کاهش قند خون از انسولین استفاده کند، در نتیجه قند خون افزایش خواهد یافت. هنوز کسی دلیل اصلی این اشتباه را نمی داند، اما سابقه ی خانوادگی و ابتلا به یک ویروس خاص می تواند از جمله عوامل تشدیدکننده باشد.تشنگی شدید، تکرر ادرار، افزایش اشتها، خواب آلودگی، تغییر در بینایی ، کاهش وزن ناگهانی، تنفس بد بو، تنفس سنگین و سخت و زخم هایی که در طولانی مدت بهبود می یابند، از علائم دیابت نوع یک هستند.راه درمان: در صورتی که علائم این بیماری را مشاهده کردید، آزمایش های تأیید دیابت را انجام دهید. اگر وجود بیماری تأیید شد، تحت مراقبت یک پزشک متخصص قرار گرفته و انسولین تزریق کنید.تبیاناخبار مرتبط:تولید واکسن سیاه‌سرفه از سرگرفته می‌شود + عکسسلامتی بزرگسالی در ورزش کودکیمدیریت پرخاشگری از کودکی تا بزرگسالی


گزارش تصویری اعمال زیبایی برای جوانسازی و زیبایی صورت


هیجان در نوروز 95 + تصاویر دیدنی


بهترین پیشنهاد های نوروز 95+ تصاویر


بلند قد تر از همه شویم ! + هشت سانتی متر در یک لحظه !

پربیننده ترین خبرها آگهی استخدام همکار در سایت نیک صالحی و پرشین وی حضور آزاده نامداری در انتخابات+عکس عکس جدید هدیه تهرانی در 43 سالگی در صفحه فیسبوک! ظاهر متفاوت بهنوش طباطبایی با چادر !+عکس خوشگذرانی کفاشیان در سوئیس! + عکس شهرام محمودی و محمد موسوی در حال رای دادن + عکس سلفی مجریان شبکه خبر در روز انتخابات+ عکس ستاره اسکندری پای صندوق های رای+ عکس سلفی پای صندوق رای+عکس نماز جماعت در محل وقوع حمله انتحاری+تصاویر(+18) بازیکن ایرانی در بین 500 بازیکن مهم دنیا +عکس محمدرضا گلزار: همیشه دوستت دارم ای شهید +عکس فرج الله سلحشور که بود؟+تصاویر رأی مادر بر دوش فرزند+ عکس اخذ رأی در اتوبوس+عکس پست اینستاگرامی حاج مهدی سلحشور برای برادر فقیدش+عکس عیادت وزیر بهداشت از آیت الله واعظ طبسی+ عکس فرش قرمز مراسم اسکار 2016 +عکس چهره متفاوت بهرام رادان در صف رای+عکس صفحه انتخابات شناسنامه بازیگر معروف پر شد+عکس علی دایی پای صندوق رای+ عکس گزارش رویترز از انتخابات ایران+ عکس رأی نویسی جالب شرکت‌کنندگان در انتخابات+ عکس صفحه اول روزنامه‌های شنبه صبح خبری نیک صالحی 94/12/8 احمدی نژاد و بقایی در صف رای دادن(عکس) حضور شهاب حسینی در انتخابات +عکس مهتاب کرامتی در حال رای دادن +عکس تولیت آستان قدس بعد از شرکت در انتخابات به کما رفت +عکس عکس اینستاگرامی باران کوثری بعد از شرکت در انتخابات +عکس محسن رضایی در حال نوشتن رای از روی موبایل (عکس)
آخرین خبرها چرا نتایج انتخابات خبرگان تهران اعلام نمی شود؟ حواشی انتخابات از رقص و پایکوپی در ستاد انتخاباتی تا...!! پیام توییتری موگرینی درباره انتخابات ایران قیمت طلا، سکه وارز، شنبه ۸ اسفند ۹۴ سلحشور با دست پر از دنیا رفت!! کاخ سفید: پوتین نیاز به مراجعه به روان‌پزشک دارد چند درصد از ایرانی ها در انتخابات شرکت کردند؟ آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله واعظ طبسی متاسفم که در زمان بیماری، نتوانستم به عیادت سلحشور بروم! پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت فرج الله سلحشور جزئیات تشییع فرج الله سلحشور از زبان پسرش طرح تعابیر عجیب جنسی درباره سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون روحانی،هاشمی،امامی کاشانی و موحدی کرمانی در صدر منتخبان استان تهران فرج الله سلحشور درگذشت !! سفر هاشمی رفسنجانی به مشهد برای عیادت از واعظ طبسی سفر وزیر بهداشت به مشهد برای عیادت از واعظ طبسی مدارس کدام استان ها فردا تعطیل است؟ آزادی قدیمی ترین زندانی زن زندان قزوین هیچ مدرکی به جز شناسنامه برای اخذ رأی قابل قبول نیست شهادت 3 بسیجی استان البرز در سوریه / پیکر یک شهید مفقود است بازیگر پیشکسوت: حالم خیلی خوب نیست لاین، واتس آپ و تانگو فیلتر می‌شوند واکنش به درخواست کروبی برای رای دادن ادعای مضحک رسانه غربی درباره زنان باحجاب شایع‌ترین دلیل مرگ ایرانی ها برخورد یگان‌ ویژه با هنجارشکنان انتخاباتی آیا مدارس در روز شنبه تعطیل است؟ آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ تغییرات بزرگ نسخه جدید تلگرام! مبلغ جریمه سوشا مکانی مشخص شد



خوش گذرانی با همسرتان در پاییز و زمستان !


لباس مجلسی های زیبای زنانه + تصاویر


خوش گذرانی های پاییز و زمستان/با ما باشید


نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن



شنبه 8 اسفند 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن