تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821149220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه با هم پیش به سوی صندوق های رای


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: همه با هم پیش به سوی صندوق های رای
ابتکار از دلایل اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی گزارش می‌دهد:
به گزارش نامه‌نیوز، حضور در پای صندوق‌های رای یک حرکت ملی-میهنی است که هیچ وطن‌پرستی نمی‌تواند نسبت بدان بی‌تفاوت باشد. همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم و هر تصمیمی که در مجلس شورای اسلامی گرفته شود و یا قانونی که به تصویب برسد زندگی ما را هم به عنوان یک شهروند ایرانی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. همه ما نقایص موجود در مجالس پیشین را دیدیم و از کاستی‌های ناشی از عدم رای صحیح خود به متخصصان مورد نیاز این نهاد مهم و موثر کشور را که بنا بر گفته بنیانگذار انقلاب اسلامی در راس امور قرار دارد، اطلاع یافتیم. جالب اینجاست که هنوز هم هستند افرادی که از علم به حضور در پای صندوق‌های رای بی‌بهره‌اند و معتقد هستند رای ما کجا به حساب خواهد آمد! فراموش نکنیم که هر کدام از این اظهارنظرها به نفع کاندیدایی خواهد بود که به دلیل پشتوانه مالی بهتر تبلیغات وسیعی داشته و می‌تواند رقبایی که از دانش سیاسی و اقتصادی بهتری برخوردار هستند را از میدان به در کند بنابراین همه ما با شناختی که از تعداد زیادی از کاندیداها داریم باید تلاش کنیم افرادی را به عنوان وکلای خود به عرصه تقنین کشور بفرستیم که بهترین ترکیب را برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس تشکیل دهند.
هم‌اکنون در مجلس کمیسیون‌های تخصصی آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه و محاسبات ، بهداشت و درمان، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی قضایی و حقوقی، کشاورزی، آب و منابع طبیعی اصل نود قانون اساسی و کمیسیون سیاست داخلی و شوراها نیازمند حضور متخصصانی است که خلاء قانونی در حوزه‌های مختلف کشور را برطرف سازند و کشور را در مسیر رشد و تعالی هر چه بیشتر قرار دهند. در این مورد این رای هوشمندانه مردم خواهد بود که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و سرنوشت 4 سال نهاد قانونگذاری کشور را خوب یا بد رقم بزند. اهمیت مشارکت مردمی در انتخابات روز هفتم اسفندماه موضوعی بود که در مورد آن با کارشناسان سیاسی و هنرمندان کشور به گفت و گو نشستیم.
ایرانیان در هر جایگاه اجتماعی باید در پای صندوق‌های رای حاضر شوند
رسول نجفیان کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در بیان اهمیت حضور مردم در روز هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رای به «ابتکار» گفت: اگر بخواهیم در این مورد به نکات ایجابی و سلبی بپردازیم باید به این مهم توجه کنیم که وقتی در این کشور زندگی می‌کنیم باید خواهان مجلسی به دور از ارتجاع، ارتعاش، اختلاس و باند‌بازی باشیم.وی افزود: ما در هیچ حال نباید پا عقب بکشیم که رای ندهیم چراکه با این اقدام مسیر برای ورود افرادی به مجلس هموار می‌شود که دشمن مردم خواهند بود به این معنا که بیشتر از اینکه به امورات مردم بپردازند در ایجاد روابط برای بده و بستان‌های زیرمیزی تلاش خواهند کرد بنابراین ضروری است با شناخت کافی که از کاندیداها داریم به افراد اصلح رای بدهیم. این خواننده و ترانه‌سرا تاکیدکرد: البته افرادی هستند که تا این زمان نتوانسته‌اند شناخت کافی از کاندیداها پیدا کنند اما باز هم باید در پای صندوق‌های رای حاضر شوند چراکه همه ما در هر جایگاه اجتماعی که هستیم لازم است به عنوان یک ایرانی پای صندوق‌های رای حاضر شویم حتی اگر رای ما به دلیل عدم شناخت از کاندیداهای معرفی‌شده ممتنع باشد.
مشارکت مردم در انتخابات رابطه مستقیم با تغییر و تحول کشور دارد
جلال جلالی‌زاده کارشناس سیاسی در اشاره به دلیل ضرورت حضور مردم پای صندوق‌های رای در روز جمعه به «ابتکار» گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای تعیین‌کننده است و می‌تواند شرایط را به نفع جریانی تغییر دهد که به دانش آن اعتقاد دارند و به طور قطع رای شما به متخصصان و افراد خوش فکر جامعه، کشور را در مسیر توسعه و تعالی قرار می‌دهد.وی افزود: در طول تاریخ هم به اثبات رسیده که مشارکت مردم رابطه مستقیم با تغییر و تحول کشور داشته و هر زمان که آنها نسبت به حضور در انتخابات بی‌تفاوت بوده‌اند جریانی غیرمردمی بر سر کار آمده است.نماینده مردم اهل‌سنت مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس ششم تصریح‌کرد: هم‌اکنون زمان آن رسیده است که مردم با رای خود افرادی را به مجلس بفرستند که برای تحقق مطالبات آنها تلاش کنند و این صحیح نیست که با بی‌تفاوتی نسبت به حضور در انتخابات تشکیل مجلسی را رقم بزنند که همسو با مردم نباشد و در نهایت به مدت 4 سال از این عدم حضور در پای صندوق‌های رای آسیب ببینند بنابراین باید در صحنه حضور یابند و به کاندیداهای خوش فکر و متخصص رای بدهند که تلاش آنها در جهت ساختن ایرانی آباد باشد.
رد صلاحیت شدم اما در پای صندوق رای حاضر می‌شوم
شهربانو امانی کارشناس سیاسی در اشاره به تاثیر مشارکت مردمی در انتخابات پیش‌رو به «ابتکار» گفت: بی‌تردید مردم ایران در روز هفتم اسفند‌ماه نیز کاری خواهند کرد کارستان و برای اینکه شاهد دستاوردهای ناشی از رای خود در جهت تعالی کشور باشند باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم حضوری گسترده داشته باشند.وی افزود: هم‌اکنون به مجلسی نیاز داریم که تحولی عظیم در کشور ایجاد کند البته مردم در این یک هفته در زمینه معرفی کاندیداها تلاش زیادی کردند و امیدوارم این حضور فعال و موثر را در پای صندوق‌های رای هم شاهد باشیم.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یادآورشد: بنده با اینکه برای حضور در انتخابات رد صلاحیت شدم اما در این مدت تلاش گسترده‌ای برای معرفی سایر کاندیداها و دعوت مردم برای حضور پای صندوق‌های رای داشته‌ام و این روند نیز تا روز هفتم اسفندماه ادامه داشته و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهم کرد.


منبع: روزنامه ابتکار


۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن