تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805561961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات پیش رو فرصتی برای ترمیم سیاسی جهت گذر از تنگناهای گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون اول رییس جمهوری: انتخابات پیش رو فرصتی برای ترمیم سیاسی جهت گذر از تنگناهای گذشته است معاون اول رئیس جمهور با بیان این که در نخستین ماه شروع به کار دولت، مشکلات کشور سطح بندی شد که بعضی از آن ها نیازمند برنامه های میان مدت و برخی بلندمدت بودند، اظهار کرد: برخی از برنامه ریزی های بلندمدت دولت، عملکرد کوتاه مدت انتظار دارند که این توقع اشتباه است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند ساعت 11:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی ضمن بیان این که سیاست گذاری و برنامه ریزی از ضرورت های گریز ناپذیر امروز کشور، نظام و جامعه ماست، گفت: دولت اعتقاد دارد که اداره کشور و شرایط اقتصادی مستلزم آن است که با برنامه ریزی کار را پیش ببریم و آنچه به آن نیاز داریم، رهیافت های علمی تجارب ملی و جهانی است که به صورت برنامه درآمده و بر اساس این رهیافت ها می بینیم کجا هستیم، به کجا می خواهیم برویم و چگونه این مسیر را می خواهیم طی کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب تجربه اجرای پنج برنامه توسعه را داریم و اکنون در برهه خاصی از زمان هستیم که هم تحولات ملی و هم تحولات منطقه ای و بین المللی رخ داده است.
جهانگیری به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و گفت: درگیری های جدی در منطقه آغاز شده و رقابت های ناصحیحی شکل گرفته است، لذا باید شرایط خود را به گونه ای تنظیم کنیم که حرف تاثیرگذار در منطقه بزنیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحولات بین المللی گفت: پس از دوره طولانی افزایش جهانی قیمت نفت، با افت شدید بهای نفت رو به رو شده ایم. همچنین اقتصاد چین پس از یک دوره طولانی رشد های دو رقمی باافت رو به رو شده است و این مسئله اثر خود را بر اقتصاد ما نیز خواهد گذاشت.
وی در ادامه اظهارات خود ایران را به عنوان یکی از 20 قدرت اقتصادی دنیا معرفی کرد و گفت: باید تحولات بین المللی در برنامه های کشور جای داده شود. در سند چشم انداز اهداف مشخصی برای سال 1404 توسط مقام معظم رهبری مشخص شده که در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره تبیین شده است. اگر به شاخص ها در سند چشم انداز در دوره وفور درآمدهای نفتی نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم، موقعیت خوبی نداشته ایم. قرار بود سالی 8 درصد رشد داشته باشیم، اما در 10 سال اول این رشد تنها 2.4 درصد بود. یا باید اهداف سند چشم انداز را کنار بگذاریم که این مسئله امکان پذیر نیست و یا باید عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم که این امر به عزم ملی نیاز دارد تا گام های استوارتری را در سال های آتی برداریم.
جهانگیری با تاکید بر این که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی همه قوای کشور باید فعال و درگیر باشند، اظهار کرد: در نخستین ماه شروع به کار دولت، مشکلات کشور سطح بندی شد. بعضی از آن ها نیازمند برنامه های میان مدت و برخی بلندمدت بودند. دولت در ارزیابی از عملکرد 2.5 ساله خود موفق بوده است. اما برخی، از برنامه ریزی های بلندمدت دولت، عملکرد کوتاه مدت انتظار داشتند که این توقع اشتباه است.
معاون اول رئیس جمهور در انتهای سال 91 بیکاری را دغدغه اصلی کشور دانست و گفت: نرخ بیکاری قشر جوان و تحصیلکرده جامعه در آن بازه زمانی تقریبا دو برابر سایرین یعنی بالغ بر 22 درصد بوده است. نارسایی در نظام تامین مالی و سیستم بانکی بسیار تغییر کرده است. نظام بانکی کشور با معوقات 90 هزار میلیارد تومان رو به رو بود و موسسات غیرمجاز که هر کدام با حمایت یک مرکز شکل گرفته بودند در بازار کشور خلل ایجاد می کردند.
جهانگیری با اشاره به مشکلاتی مانند صندوق بازنشستگی گفت: تقریبا 100 درصد هزینه این صندوق را دولت تامین می کند، در حالی که فلسفه تشکیل آن این بود که پس از بازنشستگی هزینه حقوق بازنشستگان از دولت جدا شود. در حالی که اکنون فردی از یک ردیف بودجه دولت جدا می شود و به ردیف دیگر اضافه می شود. برنامه ششم محصول طبیعی واقعیت های موجود است
وی در ادامه بیان کرد: خط قرمزی در این دولت برای مبارزه با فساد وجود ندارد و همه تلاش ما در این قضیه استوار است. ایران دو امتیاز دارد یکی منابع نفتی کشور و دیگری نظام کارشناسی که این نظام کارشناسی، مهم ترین سرمایه ای بود که در اختیار سازمان مدیریت برنامه که از مهم ترین سازمان های کشور بود، قرار داشت. دولت قرار است در برنامه ششم و پس از آن، به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را دنبال کند. برنامه ششم محصول طبیعی واقعیت های موجود است.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه اظهارات خود در این همایش با بیان این که امروز ایران به کشوری تبدیل شده که همه می گویند با این ملت تنها با زبان احترام و منطق باید سخن گفت، عنوان کرد: برجام یک مقدمه است نه پایان. نهایت کار باید به حرکت چرخ اقتصاد و بهبود معیشت مردم منجر شود. برنامه ششم توسعه باید ابعادی از واقعیت نه چندان مطلوب را در بر گیرد و دولت و نخبگان و عموم شهروندان باید از برنامه فهم مشترکی پیدا کنند. باید هم بتوانیم مشترک القول باشیم و هم قدم های مشترک برداریم تا بتوانیم سرمایه های ملی مان را حفظ کنیم که بیش از این مورد تخریب قرار نگیرند. با وجود همه کمبودها همه جریان های سیاسی در کشور فعالند
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تقویت امید و مشارکت، انتخابات پیش رو را فرصتی برای ترمیم سیاسی برای گذر از تنگناهای گذشته دانست و خاطرنشان کرد: چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه مشارکت، راهی جز تعامل و گفت و گو وجود ندارد و ما باید از این طریق مشکلات کشور را حل کنیم. با وجود همه کمبودها، همه جریان های سیاسی در کشور فعالند و شواهد حاکی از آن است که شاهد حماسه دیگری در اسفند 94 خواهیم بود.  وی در خاتمه عنوان کرد: انتخابات اسفند ماه فرصتی برای بالابردن اقتدار، امنیت، امید و اعتماد ملی به نظام است و رای بیشتر یعنی امید بیشتر و تقویت پایه های اقتدار و عظمت نظام و امیدواریم ملت ایران با همدلی و همراهی از تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور پرشوری در انتخابات پیش رو داشته باشند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن