تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819285161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرنگار ايرنا، به عنوان فعال عرصه محيط زيست آذربايجان غربي معرفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرنگار ايرنا، به عنوان فعال عرصه محيط زيست آذربايجان غربي معرفي شد
خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي دفتر مهاباد به‌عنوان يكي از فعالان عرصه حفاظت از محيط زيست آذربايجان غربي معرفي و از خدمات وي دراين عرصه تجليل بعمل آمد.

در آييني كه به مناسبت روز جهاني محيط زيست از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي درمنطقه حفاظت شده "رشكان" برگزار شد ازتلاش‌هاي چندين ساله " منوچهر صمدي " در انعكاس مطلوب خبرهاي زيست محيطي استان با اهداي لوح تقدير تجليل بعمل آمد.

در اين مراسم معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي با تقدير از فعالان عرصه اطلاع رساني، خواستار تلاش بيشتر آنان در آگاه‌سازي مردم نسبت به اهميت محيطهاي طبيعي و بالا بردن حساسيت جامعه نسبت به حفظ و احياي عرصه هاي زيست محيطي شد.

جمشيد محمدزاده گفت: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حفاظت از محيط زيست يك وظيفه عمومي تلقي گرديده و همه بايد در حفاظت از آن تلاش نمايند.

در اين مراسم مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي نيز با تقدير از تلاش‌هاي بي‌وقفه خبرنگاران رسانه‌هاي جمعي در انعكاس مطلوب فعاليتهاي زيست محيطي اين استان گفت : اين استان به دليل غنا و توع اكوسيستمي جزو پنج استان مطرح كشور به شمار مي‌رود.

كيومرث كلانتري افزود: تنوع زيست محيطي اين استان كه داراي ‪ ۳۰‬تالاب با مساحت ‪ ۶۰۴‬هزار هكتار و ‪ ۱۴‬رودخانه دايمي و فصلي و بيش از ‪ ۱۰‬ميليارد مترمكعب آب تجديدشونده است، از پتانسيل بسيار بالايي در عرصه زيست محيطي برخوردار است.

در اين مراسم از خبرنگاران صدا و سيماي مركز اروميه و خوي نيز تجليل به عمل آمد.

استان آذربايجان غربي از معدود استان‌هاي كشور است كه بدليل داشتن مناظر طبيعي زيبا و زيستگاه‌هاي حيات وحش مورد توجه سازمان حفاظت از محيط زيست كشور و مجامع جهاني قرار دارد.

علاوه بر جنگل‌ها ، مناطق سرسبز و پارك‌هاي ملي از جمله پارك ملي درياچه اروميه، ‪ ۳۰‬تالاب نيز در اين استان وجود دارد كه پنج تالاب آن در فهرست تالاب‌هاي بين‌المللي به ثبت رسيده‌اند.

گستره پارك ملي درياچه اروميه كه محل زيست وحوش، پرندگان نادر وگونه‌هاي گياهي متنوع است از سوي يونسكو به عنوان يكي از ‪ ۵۹‬مركز ذخاير طبيعي جهان معرفي شده است.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن