تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805330118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به رخ‌كشيدن امنيت در حضور قطري‌هاي بدلي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: به رخ‌كشيدن امنيت در حضور قطري‌هاي بدلي!
اولين دوره مسابقات تور جهاني واليبال ساحلي درحالي هفته گذشته در كيش برگزار شد كه با حاشيه‌هاي خواندني همراه بود...
نویسنده : سعيد احمديان 
اولين دوره مسابقات تور جهاني واليبال ساحلي درحالي هفته گذشته در كيش برگزار شد كه با حاشيه‌هاي خواندني همراه بود.

راننده آژانس داخل شهري است، مي‌گويد:«كيش بهترين شهر ايران براي زندگي است.» در داخل جزيره خبري از ماشين‌هاي داخلي نيست و اتومبيل‌هاي لوكس خارجي است كه در خيابان اين جزيره جولان مي‌دهد تا جايي كه با چند روز اقامت در اين جزيره ناخودآگاه دلتان براي ديدن پرايد تنگ مي‌شود. مي‌گويد: «تاكسي‌هاي هيوندا در كيش مانند پرايد در ديگر شهرها است!» كيش قرار است ميزبان تور جهاني واليبال ساحلي باشد، بيلبوردهاي مسابقات در سطح شهر به چشم مي‌خورد، اولين ميزباني ايران به كيش رسيده، شهري كه يكي از قطب‌هاي گردشگري ايران است و سالانه چند صد هزار گردشگر ايراني و خارجي به اين منطقه آزاد مي‌آيند تا به قول يكي از ساكنان اين شهر آرامش را تجربه كنند و از جاذبه‌هاي ديدني آن بازديد و در پاساژهاي لوكس آن خريد كنند. جفرسون برزيلي كه براي شركت در تور جهاني واليبال ساحلي به كيش آمده است، مي‌گويد: «همه چيز اينجا عالي است.» او مانند ساير ساحلي‌بازان 24 كشور دنيا از اين تجربه به نيكي ياد مي‌كند، آن‌هم در روزهايي كه برخي از كشورهاي عربي با ادعاهاي واهي به دنبال جوسازي عليه امنيت ايران هستند. ساحلي‌بازان اروپايي، آسيايي، آفريقايي و امريكايي براي برگزاري تور جهاني در كيش حضور داشتند تا امنيت كشورمان را به رخ سعودي‌ها بكشند!
    

آقاي كمالي رئيس هيئت واليبال استان خراسان شمالي است. بجنورد در تابستان امسال در‌حالي‌كه ساحل ندارد، ميزبان مسابقات واليبال ساحلي بود و همين سبب شده تا او به عنوان مهمان ويژه براي تماشاي مسابقات تور جهاني واليبال ساحلي به كيش دعوت شود. آقاي كمالي از كمبودها در استان‌ها گله دارد و از محبوبيت واليبال در بجنورد و ديگر شهرهاي خراسان شمالي مي‌گويد:« هيئت واليبال بودجه‌اي ندارد و خودگردان است، اما پاي كار ايستاده‌ايم و حتي بعضي مواقع پيش آمده توپ واليبال را نسيه خريداري كرده‌ايم. برخي مواقع براي برگزاري مسابقات، مانند واليبال ساحلي كشور كه تابستان برگزار شد، وام از بانك گرفته‌ايم، چند ماه است نتوانسته‌ايم اجاره سالن‌ها را بدهيم. با توجه به اينكه هيئت بودجه‌اي ندارد، كمترين كاري كه اداره ورزش و جوانان مي‌تواند انجام دهد، اين است كه حداقل، سالن‌ها را به صورت رايگان در اختيار ورزشكاران واليباليست قرار دهد تا هزينه‌اي بر دوش هئيت‌ها تحميل نشود.»
    
 قطري‌ها در واليبال ساحلي هم همان راهي را مي‌روند كه در ورزش‌هاي ديگر رفته‌اند و آن هم استفاده از ورزشكاران كشورهاي ديگر كه تابعيت قطري مي‌گيرند و براي اين كشور عربي مسابقه مي‌دهند. تجربه‌اي كه در برخي رشته‌ها مانند هندبال جواب داده و اين كشور با تيمي كه 99درصد آن را بازيكنان اروپايي و آفريقايي تشكيل مي‌دادند، نايب قهرمان جهان شد و در رشته‌اي مانند فوتبال با وجود استفاده از فوتباليست‌هاي غيرقطري نتوانسته‌اند موفق باشند. به نظر مي‌رسد در واليبال ساحلي آنها در قدم‌هاي اول در استفاده از اين سياست موفق بوده‌اند. آنها درحالي در كيش قهرمان شدند كه دو ساحلي‌باز اين تيم هيچ كدام قطري نبودند. جفرسون برزيلي و شريف سنگالي براي قطر بازي كردند و توانستند جام قهرماني تورجهاني واليبال ساحلي كيش را به دوحه ببرند.
    
حضور يا عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در جريان تور جهاني كيش هم يكي از حاشيه‌هايي بود كه نزديك بود كار را به جاهاي باريك بكشاند تا جايي كه حتي در روزهاي ابتدايي مأموران نيروي انتظامي، بانوان تماشاگر را به بيرون هدايت كردند، طوري كه خيلي‌ها پيش‌بيني كردند ممكن است فدراسيون جهاني واليبال، ميزباني ليگ جهاني و ديگر رقابت‌هاي بين‌المللي واليبال را از ايران بگيرد. با‌اين‌حال در ادامه مسابقات تعدادي از بانوان توانستند بدون هيچ مشكلي اين مسابقات را در يك فضاي مناسب از نزديك تماشا كنند تا هم FIVB نتواند به عدم حضور بانوان ايرادي بگيرد و هم نهاد‌هاي مسئول ثابت كنند كه نمي‌خواهند بهانه دست غربي‌ها و برخي كج سليقه‌‌هاي  داخلي بدهند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن