تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805202532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم آیین دیدار مستند «زمناکو» برگزار شد قربان‌پور:امیدوارم بعد از دیدن فیلم شرمنده شما نباشیم/ رزاق‌کریمی:فیلم خوب اتفاقی ساخته نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مراسم آیین دیدار مستند «زمناکو» برگزار شد
قربان‌پور:امیدوارم بعد از دیدن فیلم شرمنده شما نباشیم/ رزاق‌کریمی:فیلم خوب اتفاقی ساخته نمی‌شود
مراسم آیین دیدار عوامل فیلم مستند «زمناکو» شب گذشته ۲۶ بهمن‌ماه در محل موزه سینما برگزار شد.

خبرگزاری فارس: قربان‌پور:امیدوارم بعد از دیدن فیلم شرمنده شما نباشیم/ رزاق‌کریمی:فیلم خوب اتفاقی ساخته نمی‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس،مهدی قربان‌پور کارگردان این مستند از عوامل فیلم دعوت کرد روی صحنه بیایند و با تشکر از آن‌ها گفت:«فیلمی که می‌بینید محصول تلاش این دوستان است. دو سال و نیم از عمر ما صرف این فیلم شد و خوشحالم از این‌که از فردا اکران آن در تهران و چند شهر دیگر مثل اصفهان و مشهد و شیراز و کاشان آغاز می‌شود. ساخت این فیلمِ پرزحمت انرژی زیادی از دوستان گرفت و امیدوارم محصول این تلاش جمعی قابل قبول باشد و این انرژی که امشب شما با حضورتان به ما دادید، انگیزه‌ای برای کارهای بعدی این گروه شود.»
او در ادامه محمد شکیبانیا تهیه‌کننده فیلم را به حاضرین معرفی کرد: «آقای شکیبانیا تهیه‌کننده اول ما بودند و آقایان طباطبایی‌نژاد و رزاق کریمی در مرکز گسترش تهیه‌کنندگان دوم بودند که از ساخت این فیلم حمایت کردند.» محمد شکیبانیا هم در صحبت‌های کوتاهی از حاضرین تشکر کرد:«از مرکز گسترش تشکر می‌کنم که از این فیلم حمایت کردند و ما با این حمایت استارت زدیم. دلخوشیم که در جشنواره‌های اصلی سینمای مستند، «زمناکو» حضور موفقی داشت و در بعضی از این جشنواره‌ها جایزه گرفت و در بعضی دیگر کاندیدا بود و جایزه نگرفت یا جوایز اصلی را نگرفت، اما در هردو حالت فیلم به خوبی دیده شد. حالا می‌توانیم پز بدهیم که به گرد پای سیمرغ رسیدیم. خواهش من از شما این است که فیلم را به دیگران توصیه کنید. امروز شبکه‌های آدم‌ها بسیار گسترده است و از شما می‌خواهم رسانه فیلم ما باشید.» شکیبانیا در پایان از برنامه مشترک‌اش با کارگردان فیلم برای نمایش فیلم در شهرهای مرزی و شهرهایی که در جغرافیای فیلم حضور دارند (مثل مشهد، سنندج، مریوان و حلبچه) خبر داد.
مجری مراسم از سیدمهدی طباطبایی‌نژاد و مرتضی رزاق کریمی دعوت کرد روی صحنه بیایند و از طباطبایی‌نژاد سوال کرد چه شد که مرکز از پروژه «زمناکو» حمایت کرد؟ مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ با خنده گفت: «فیلم خوبی بود و حمایت کردیم.»
در تیتراژ فیلم اسم استاد محمدرضا شجریان و محمدرضا درویشی هم به چشم می‌خورد. مجری مراسم از مجید پوستی سازنده موسیقی متن این فیلم خواست در این باره توضیح بدهد. مجید پوستی در جواب گفت: «رنگ‌آمیزی موسیقی زمناکو به صداهایی احتیاج داشت که در محدوده سازهای عادی وجود نداشت و آقای شجریان سازی به نام تندر ابداع کرده‌اند که سنتوری با صدای باس است و ما هم در موسیقی این فیلم و هم در موسیقی فیلم «ناهید» از این ساز استفاده کردیم. محمدرضا درویشی هم استاد من و همه ما است و خیلی از آوازهای محلی که در فیلم می‌شنویم با استفاده از آرشیو ایشان و با اجازه خودشان در فیلم به کار رفته‌اند.»
مرتضی رزاق کریمی نیز در مراسم آیین دیدار این فیلم تاکید کرد: «یک کار خوب، اتفاقی ساخته نمی‌شود. برخلاف بعضی از مستندهایی که می‌خواهند با شتاب و عجله تمام شوند، زحمت این دوستان با عجله همراه نبود و من بارها دیدم از سر فیلم‌برداری برگشتند و فکر کردند و دوباره رفتند برای فیلم‌برداری و نتیجه تامل کردن می‌شود لایه‌های تحقیق و پژوهش در فیلم و بافت دراماتیک. امیدوارم این مستند الگویی برای جوانان فیلم‌ساز باشد.»
حضور پوریا رحیمی‌سام بازیگر تئاتر و سینما روی صحنه هم کنجکاوی برانگیز بود که مهدی قربان‌پور او را مرد مرموز فیلم توصیف کرد: «پوریا رحیمی‌سام، صدای راوی اول شخص فیلم ما هستند. کاراکتر اصلی زمناکو/علی را در اختیار نداشتیم و صدایی نزدیک به صدای او که قدرت روایت و بازی داشته باشد را انتخاب کردیم.» قربان‌پور همچنین اضافه کرد: «خوشحالیم از حضور آقای تقی‌پور مدیر موزه صلح. فیلم ما از موزه صلح تهران شروع شد. دوسال پیش درگیر فیلمی درباره مجروحین شیمیایی بودم که در موزه صلح تهران داستان زمناکو را شنیدم و ذهنم را طوری درگیر کرد که مسیری برای پژوهش فیلم پیدا کردم و ادامه دادم تا به ساخت این فیلم رسید.» کارگردان مستند زمناکو جای ارسلان امیری تدوین‌گر فیلم را خالی کرد که برای پخش فیلم ناهید در اروپا به سر می‌برد و در آخرین جمله گفت: «امیدوارم بعد از دیدن فیلم شرمنده شما نباشیم.» مصطفی رزاق کریمی،فرهاد توحیدی،محمد مهدی طباطبایی نژاد،مرتضی رزاق کریمی،محمد رضا تقی پور مقدم (مدیر عامل موزه صلح تهران)،محسن عبدالوهاب،دکتر مجتهد شبستری،مهدی نادری،ارد عطارپور،محمود گبرلو ،امیر عابدی،نرگس آبیار،محمد حسین قاسمی،حسین دهباشی،پوریا رحیمی سام،ساعد نیک ذات،مهدی جعفری،سیامک شایقی،فریدون شیردل،رهبر قنبری،مهرداد فلاحتگر،محمود رحمانی،مجید پوستی،سینا نصرتی،آرش اسحاقی،الهام حسین زاده،جواد توانا،سام کلانتری،مجید توکلی،مرتضی علی عباس میرزایی،ناهید حسن زاده،دکتر احمد میری،علی اکبر سروش از جمله میهمانان مراسم آیین دیدار دوشنبه شب در موزه سینما بودند.

94/11/27 - 11:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن