تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836460990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوران «سیانور» همچون «بادیگارد» ندیدند/ «سیانور» روایتی تاریخی همراه با قصه‌ای جذاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
داوران «سیانور» همچون «بادیگارد» ندیدند/ «سیانور» روایتی تاریخی همراه با قصه‌ای جذاب
«سیانور» به همراه فیلم «امکان مینا» دو اثر سینمای ایران در سال ۹۴ هستند که به شیوه‌ای جذاب و در دل داستان عامه پسند به موضوع منافقین پرداخته‌اند که با در نظر گرفتن استانداردهای فروش، به شرط اکران مناسب ارتباط خوبی با مخاطبان سینما برقرار خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: داوران «سیانور» همچون «بادیگارد» ندیدند/ «سیانور» روایتی تاریخی همراه با قصه‌ای جذاب



خبرگزاری فارس، گروه سینما و تئاتر: جشنواره فیلم فجر تمام شد و پنجشنبه شب سیمرغ‌های سی‌و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر صاحبان خود را شناختند اما عدم حضور برخی فیلم‌ها در میان نامزدها صدای اعتراض منتقدان و رسانه‌ای ها را بیش از تصور مسئولان جشنواره درآورد. «بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از آثاری بود که به گفته اکثر منتقدان و صاحب‌نظران سینما حداقل لیاقتش حضور در بین نامزدهای بخش کارگردانی بود که این اتفاق رخ نداد و تقریبا نامزد سیمرغ مهمی بجز بخش بازیگری مرد نشده بود. و البته «بادیگارد» بزرگ‌تر از آنی بود که داوران بتوانند چشم خود را روی آن ببندند و ما نکته بین‌تر از آن که براحتی باور کنیم حذف «بادیگارد» دلیل فنی و حرفه‌ای داشته است.

  اما حساب «سیانور» از «بادیگارد» جداست، آخرین فیلم بهروز شعیبی زمانی برای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درآمد که حاضران سالن به جز افسوس و تاسف خوردن برای عدم نامزدی این فیلم در هیچ رشته‌ای کار دیگری نمی‌توانستند انجام دهند. «سیانور» به حقیقت نادیده گرفته شد، فیلم‌هایی در جمع نامزدان بخش های مختلف بودند که به مراتب چندین پله در فرم و محتوا از فیلم شعیبی پائین‌تر بودند. از بازی به اندازه اکثر بازیگران و باور پذیری نسبی نقش مهدی هاشمی، هانیه توسلی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی و حامد کمیلی در سیانور که بگذریم، عدم انتخاب فیلم در بخش طراحی صحنه واقعا جای تامل داشت، این فیلم با رعایت همه موارد و مسایل ما را به دهه 1350 ایران می‌برد و با سخت‌گیری زیاد هم کمتر می‌توانی از دکور و طراحی صحنه‌ها ایراد گل درشتی بیابی و به همین دلیل حداقل، شایسته حضور در جمع نامزدهای این بخش بود.

  در روایت قصه، «سیانور» گره‌های خوبی در دقایق مختلف دارد که حتما مخاطب را با خود همراه می‌کند. آغاز و پایان فیلم متفاوت از دیگر آثار تاریخی مرتبط با انقلاب و دهه 50 و 60 ایران است. در محتوا «سیانور» منتقدانی دارد که برای عمده انتقادات جواب‌های سینمایی وجود دارد. فی المثل گفته می‌شود در فیلم که اشاره‌ای بر زندگی مجید شریف واقفی (از جداشدگان از گروهک منافقین در زمان تغییر ایدئولوژی این گروهک) است، چرا درست و دقیق زندگی ایشان واکاوی نمی‌شود یا چرا ماهیت اصلی گروهک نشان داده نمی‌شود و ... ، ایرادات محتوایی که به فیلم گرفته می‌شود دقیقا از نقاط قوت و هوش بالای شعیبی در پرداخت قصه است. طبیعتا او نمی‌توانسته ماهیت پلید منافقین را در مدت زمان 90 دقیقه روی پرده سینما ببرد اما توانسته بخوبی بخش‌های از آن را در قالب یک داستان عاشقانه _ تاریخی به مخاطب عرضه نماید.

  شعیبی محتوای اثر را به مثابه قلابی قرار داده تا تماشاگر پس از دیدن بخش‌هایی از شرایط درونی منافقین در آن دهه در پوشش یک داستان جذاب و پرکشش به موضوع علاقمند شود. اطلاعات تاریخی «سیانور» در حقیقت برای درگیر کردن ذهن مخاطب نسبت به آن دوران است و قرار نبوده اثر شبیه مستندهای ادامه‌دار تلویزیونی، ریشه‌ای به روشنگری دست بزند چرا که با این کار قطعا جذابیت‌های سینمایی کار به حاشیه می‌رفت و «سیانور» را تبدیل به یک کار خسته‌کننده و بدون تماشاگر می کرد در حالیکه اثر پیش رو با توجه به در نظر گرفتن استانداردهای فروش، به شرط اکران مناسب ارتباط خوبی با مخاطبان سینما برقرار خواهد کرد.

  «سیانور» به همراه فیلم «امکان مینا» دو اثر سینمای ایران در سال 94 هستند که به شیوه‌ای جذاب و در دل داستان عامه پسند به منافقین پرداخته‌اند و به گواه کارشناسان هر دو فیلم در زمره آثار قوی و سربلند سینما در موضوع فوق قرار دارند که متاسفانه«سیانور»نیز مانند «بایدگارد» در جشنواره سی‌و چهارم اگر نگوئیم اصلا دیده نشد باید اذعان کنیم آنطور که باید در داوری‌ها دیده نشد.  

94/11/26 - 06:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن