تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 26 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830289291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوانان فیلم‌هایشان را با بغض نسازند/ «بادیگارد» یعنی سینما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسدالله نیک‌نژاد به مهر گفت:
جوانان فیلم‌هایشان را با بغض نسازند/ «بادیگارد» یعنی سینما

فیلم بادیگارد


شناسهٔ خبر: 3043370 - سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
هنر > سینمای ایران

اسدالله نیک نژاد معتقد است فیلم «بادیگارد» از جهت ساختار و کارگردانی به معنای واقعی سینما است. اسدالله نیک نژاد کارگردان سینما و تلویزیون نظر خود را درباره فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا اینگونه به خبرنگار مهر گفت: اغلب فیلم های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را دیده ام و معتقدم ساختار منسجم و کارگردانی های خوب را در اغلب آثار می توان دید. به نظر من فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا به معنای واقعی سینما است و به خود حاتمی کیا هم گفتم که این فیلم نسبت به «چ» سینمایی تر است. وی ادامه داد: در کنار ساختار و کارگردانی خوب حاتمی کیا در فیلم «بادیگارد» اما باید بگویم که شخصیت پردازی های فیلم به خصوص کاراکتر حیدر و همسرش به خوبی پرداخته نشده اما کاراکتر میثم دانشمند هسته ای که بابک حمیدیان نقش آن را بازی می کرد خیلی خوب شخصیت پردازی شده و بازیگر هم به درستی شخصیت را درک کرده است. نیک نژاد با تاکید بر اهمیت نقش این دانشمند هسته‌ای بیان کرد: اهمیت نقش میثم و بازی بابک حمیدیان زمانی مشخص می شود که مخاطب می فهمد این پسر، فرزند شهید و البته یک جوان امروزی است. جوانی که نابغه است، شیطنت های دوران جوانی خود را دارد و در عین حال مانند پدرش متعهد به انقلاب و اسلام است. بابک حمیدیان به درستی توانسته تکه های پازل این شخصیت را کنار هم قرار دهد و بازی کند. «نفس» نباید انقدر شخصی می‌شد وی درباره فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نیز گفت: به نظر می رسید نرگس آبیار در فیلم «نفس» دنیای شخصی خود را به نمایش گذاشته و معتقدم این فیلم خیلی خصوصی است و مخاطب عام ندارد. برای نرگس آبیار خیلی زود است که سینمای شخصی خودش را نشان دهد و به عنوان یک کارگردان حرفه ای باید به نقطه ای از کارگردانی برسد و فیلم های بسیاری بسازد تا بتواند فیلم شخصی بسازد. کارگردان سریال «پاییز صحرا» ادامه داد: این فیلم زمانی از حالت شخصی بیرون می آمد که یک کد و کلید واژه ای از شهادت این دختر بچه در فیلم ارائه شود. به عنوان مثال در پایان فیلم می شد آماری از کودکان شهید در هشت سال جنگ ارائه داد که اگر چنین می شد فیلم از حالت شخصی بیرون می آمد و تعریف جدیدی از موضوع ارائه می کرد. «ابد و یک روز» سینما نیست نیک نژاد درباره فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی گفت: اگر از نگاه سینما بخواهم به این فیلم نگاه کنم باید بگویم که «ابد و یک روز» سینما نیست بلکه می توانست یک نمایشنامه خوب رادیویی باشد. به این معنا که اگر تصویر را می گرفتیم و فقط دیالوگ ها پخش می شد اتفاقی نمی افتاد و شنونده به شکل نمایشنامه رادیویی متوجه روایت داستان می شد. از منظر جامعه شناسی هم به این فیلم نگاه کنیم متوجه نمی شوم که چرا جامعه ای که این کارگردان جوان ارائه می دهد تا این اندازه نازیبا است. این کارگردان یادآور شد: به عنوان یک ایرانی بسیار متاسف شدم که دختر سرزمینم به دلیل فقر می خواهد با یک شهروند افغانستانی ازدواج کند و نکته جالب این است که کارگردان آگاهانه این کار را می کند. این در حالی است سینمای ایران در گذشته ای نه چندان دور نمونه های خوبی از غیرت مرد و حرمت گذاشتن به زن ایرانی را نشان داده بود. نیک نژاد با اشاره به این مطلب که کارگردان های جوان ایرانی در ساخت فیلم های خود بغض دارند، گفت: کارگردان های نسل جوان ما آثار خود را با بغض می سازند و من نمی دانم این بغض چرا در فیلم های سینمایی جاری شده است. به عنوان مثال شخصیت محسن که یک آدم معتاد است متفکرترین فرد خانواده نشان داده می شود چون او می داند مرتضی با موافقت عروسی خواهرش با مرد افغان چه بلایی سر سمیه آورده است.  وی در پایان گفت: از جمله کارگردان هایی هستم که همیشه دوست دارم سرزمینم را زیبا و مردمانش را شیک نشان دهم و زمانی که می بینم فیلم هایی تلخ از این دست ساخته می شود و جامعه را زشت و بی روح نشان می دهد ناراحت می شوم. البته ناگفته نماند جدا از فیلمنامه، کارگردان جوان این فیلم در کارگردانی و ساختار خوب عمل کرده بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن