تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820261374
اهمیت فرهنگ بعد از اقتصاد است/ «آبنبات چوبی» روایتی غیرخطی
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست فیلم «آبنبات چوبی» مطرح شد
اهمیت فرهنگ بعد از اقتصاد است/ «آبنبات چوبی» روایتی غیرخطی
شناسهٔ خبر: 3044051 - یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
هنر > سینمای ایران
محمدحسین فرحبخش کارگردان فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» با تاکید بر مشکلات اقتصادی بیان کرد: اهمیت فرهنگ بعد از اقتصاد قرار دارد. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش صبح امروز یکشنبه ۱۸ بهمنماه با حضور عوامل این فیلم سینمایی از جمله فرهاد اصلانی مشاور کارگردان، مستانه مهاجر تدوینگر، عبدالله علیخانی تهیهکننده، علی اصغری فیلمنامهنویس، آریا عظیمینژاد آهنگساز، سحر قریشی و کریم امینی بازیگران و علیرضا غفاری و شاهین امین منتقدان سینما در محل برج میلاد برگزار شد. محمدحسین فرحبخش در ابتدای این نشست گفت: هر کسی آرزو دارد کاری که میکند به بهترین نحو انجام شود و هر کدام از دوستانی که در این فیلم بازی کردند، سیمرغ بگیرند برای من افتخار است. اصل سینما از نظر من سرگرمی است. این در حالی است که از سال ۶۰ با حضور برخی افراد به عنوان مدیران سینمایی، بحث سرگرمی از سینما گرفته شد و از همان دوران مسیر سرگرمی سینما به سمت فلسفه، الهیات و دانشگاه کشیده شد و از این مدیران به عنوان معمار در تاریخ سینمای ایران نام بردند. اگر امروز سینما، تماشاچی از دست داده است برای این است که سینما از مسیر خود منحرف شده است. البته در دوران مدیریت زندهیاد سیفالله داد، فیلمهای خوبی در حوزه سرگرمی تولید شد. وی ادامه داد: اگر فیلمساز در قالب سرگرمی، حرفی از مشکلات جامعه بزند، باید از او تشکر کرد. اگر هم این کار را نکند که الزامی در این کار نبوده و سینما تنها یک سرگرمی است. سینما به عنوان ابزار سرگرمی میتواند جامعه را از مشکلات مختلف نجات دهد. علیرضا غفاری منتقد سینما در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه میخواهد درباره جشنواره فیلم فجر صحبت کند، توضیح داد: همه ما تلاش میکنیم تا این جشنواره به عنوان ویترین سینمای ایران به خوبی برگزار شود اما گاهی اتفاقاتی رخ میدهد که در شأن اهالی رسانه و منتقدان نیست، مانند اتفاقی که شبهای گذشته برای برخی از فیلمها که بمباران رسانهای شدهاند، رخ داد. کار سختی نیست برای هر فرد بلیت صادر کنند تا در سالن سینما جای خود بنشیند. ما این تجربه را یک بار در سینما فلسطین داشتیم و موفقیتآمیز بود. علی اصغری فیلمنامهنویس بیان کرد: برای من افتخار بود که با محمدحسین فرحبخش کار کنم. او فیلمنامهای از کامران قدکچیان به من داد که ایده بسیار خوبی در آن وجود داشت. من، فرحبخش، اصلانی و علیخانی روی این فیلمنامه کار کردیم و نتیجه آن را دیروز در سینما دیدیم. فیلمنامهای که به دست من رسید، برای من بسیار جذاب بود چرا که فرم جدیدی در سینمای فرحبخش به عنوان روایت غیرخطی وجود داشت. فرحبخش بیان کرد: علی اصغری فیلمنامه «دهلیز» را نوشته بود و من از آن بسیار خوشم میآمد، به همین دلیل فیلمنامه اولیه را به او دادم و از او خواستم که یک قصه از آن برای من بنویسد که خوشبختانه قصه خوبی از آب درآمد. سحر قریشی بازیگر «آبنبات چوبی» در ادامه این نشست گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم، به من پیشنهاد بازی در نقش مارال را داده بودند اما من با خواندن فیلمنامه، از شخصیت نگین بسیار خوشم آمد. این در حالی است که قرار نبود این نقش را بازی کنم. نگین نقش جدیدی بود و شخصیتی بود که فضای بحران جوانهای امروز را به خوبی نشان میداد. برای بازی در این نقش بسیار اصرار داشتم و حتی نزدیک بود برای به دست آوردن این نقش گریه کنم. این بازیگر با اشاره به اصطلاح «کرهخوری» در این فیلم توضیح داد: این نوع از اصطلاحها در میان جوانها رایج است و افرادی از این قشر از چنین اصطلاحهایی بسیار استفاده میکنند. فرهاد اصلانی مشاور کارگردان با اشاره به اینکه رضا عطاران به دلیل بیماری پدرش در این جلسه حضور ندارد، ادامه داد: من پیش از این تجربه مشاور کارگردانی را با هاتف علیمردانی در ۲ فیلم قبلیاش داشتم. من در «آبنبات چوبی» با محمدحسین فرحبخش تجربه خوبی را پشتسر گذاشتم و این همکاری لذتبخش ادامه پیدا کرد و در نهایت این کارگردان به من اعتماد کرد و من را به عنوان مشاور کارگردان خود انتخاب کرد. محمدحسین فرحبخش توضیح داد: با فرهاد اصلانی سالها است که آشنا هستم. زمانی که او را به عنوان بازیگر نقش اول در «زندگی خصوصی» انتخاب کردم، بسیاری از افراد معتقد بودند که این بازیگر نمیتواند نقش اول را ایفا کند اما در نهایت همه متوجه شدند که اصلانی چقدر خوب این نقش را بازی کرده است. بعضی از فیلمها با بعضی از افراد معنا پیدا میکند و فیلم «زندگی خصوصی» قائم به شخصیت فرهاد اصلانی بود. عبدالله علیخانی تهیهکننده «آبنبات چوبی» در ادامه گفت: من و محمدحسین فرحبخش ۳۰ سال است که با هم همکاری میکنیم. او قصه پیدا میکند و من شرایط تهیه را فراهم میکنم. همیشه قبل از تهیه یک فیلم به ۳ مسأله فکر میکنم، اینکه چه کسی فیلم را میسازد، تماشاچی عام در سراسر کشور از فیلم استقبال میکند و شرایط سانسور چگونه است. برای ساخت «آبنبات چوبی» نیز به همه این مسائل توجه کردم. این تهیهکننده سینما با اشاره به جشنواره فیلم فجر توضیح داد: ۳۴ سال است که این جشنواره برگزار میشود و ما نه ابداعکننده سینما و نه ابداعکننده جشنواره هستیم و هر دوی اینها را در پیروی از غرب انجام میدهیم. اما مسأله اینجاست که در کجای دنیا چنین جشنوارهای برگزار میشود. از نظر من این جشنواره نیست بلکه یک بازار فیلم است. در واقع سینماداران در طول جشنواره به فیلمها نمره میدهند تا ببینند کدامیک برای اکران مناسبتر است. جشنواره فیلم فجر به این دلیل یک بازار فیلم است که تکلیف اقتصاد سینمای کشور را مشخص میکند. مستانه مهاجر تدوینگر «آبنبات چوبی» در ادامه این نشست بیان کرد: این فیلم برای من در کارنامه کاری محمدحسین فرحبخش بسیار جذاب بود. این کارگردان نگاه متفاوت و جذابی نسبت به روایت داستان داشت. علاوه بر آن اتفاقات جالبی در تدوین این فیلم رخ داد و خروجی آن همین بود که دیدید. البته برای اکران عمومی یکسری تغییرات نهایی را اعمال خواهیم کرد. آریا عظیمینژاد آهنگساز این فیلم سینمایی گفت: این سومین همکاری من با محمدحسین فرحبخش است. فیلمهای این کارگردان یک بیماری و مریضی دارد که برای من خوشایند است که از آن جمله میتوان به دست گذاشتن روی برخی از معضلات جامعه اشاره کرد که همه سعی میکنند آن را نادیده بگیرند. من با همکاری با فرحبخش، فرصتی را پیدا میکنم تا این بخشها را از درون خود بیرون بریزم و بزرگ کنم. این آهنگساز ادامه داد: متاسفانه کیفیت صدا در کاخ جشنواره بسیار پایین است و آدم از هر کاری که میکند، پشیمان میشود. سالن برج میلاد نه برای اجرای کنسرت و نه برای نمایش فیلم خوب است. شاهین امین منتقد سینما نیز در ادامه صحبتهای عظیمینژاد تاکید کرد: نمیدانم چرا باید کاخ جشنواره داشته باشیم. اگر قرار به داشتن کاخ جشنواره بود، باید یک سینمای مناسب برای اهالی رسانه و منتقدان ساخته میشد. در غیر این صورت بهتر است این جمعیت در طول جشنواره در شهر پخش شوند و در سالنهای مختلف فیلم ببینند. سالن برج میلاد، سالن مناسبی برای نمایش فیلم نیست. اگر میخواهیم فرش قرمز برگزار کنیم، به عنوان یک شو خوب است اما این طرحها اگر بد اجرا شود، بهتر است که اصلاً اجرا نشود و من همینجا آرزو میکنم که برج میلاد در دوره بعد به عنوان سینمای رسانه و منتقدان در نظر گرفته نشود. کریم امینی بازیگر «آبنبات چوبی» در ادامه این نشست گفت: پیش از بازی در این فیلم سینمایی به عنوان دستیار کارگردان با محمدحسین فرحبخش همکاری داشتم و از اینکه در کنار رضا عطاران به عنوان بازیگر حضور پیدا کردم، بسیار خوشبختم و به این مسأله افتخار میکنم. نقشی که من در «آبنبات چوبی» بازی کردم، بسیار خوب بود و ما باید به دنبال مابهازای آن میگشتیم. البته با توجه به اینکه من بچه جنوب شهر هستم، این شخصیتها را به خوبی میشناختم و با توجه به اینکه جزئیاتی از این شخصیت در درون من وجود داشت، برای بازی در این فیلم، آن را زیاد کردم. محمدحسین فرحبخش با اشاره به اینکه «آبنبات چوبی» پروانه نمایش دارد و هر زمان که بخواهد اکران میشود، گفت: در این فیلم معضلات بسیاری به نمایش گذاشته شده است که مسبّب آن، اقتصاد است. نباید فراموش کنیم که اهمیت فرهنگ بعد از اقتصاد قرار دارد و اگر اقتصاد نباشد، هیچچیز باقی نمیماند. این کارگردان در پایان با اشاره به رضا عطاران گفت: درود بر شرف رضا عطاران که یک ماه است در بیمارستان کنار پدرش در مشهد حضور دارد اما من مطمئنم دل این بازیگر امروز پیش شماست.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست خبری فیلم «آبنبات چوبی» فرحبخش: «آبنبات چوبی» را مسئولان اقتصادی ببینند
گزارش فارس از نشست خبری فیلم آبنبات چوبیفرحبخش آبنبات چوبی را مسئولان اقتصادی ببینندکارگردان فیلم آبنبات چوبی در نشست خبری گفت این فیلم سینمایی بیشتر از اینکه توسط مردم دیده شود باید توسط مسئولان اقتصادی کشور مشاهده شود زیرا اگر اقتصاد ما درست شود فرهنگ ما هم اصلاح خواهد شدحاتمی کیا:فرهنگ در دولت یازدهم ذیل اقتصاد قرار گرفت
حاتمی کیا فرهنگ در دولت یازدهم ذیل اقتصاد قرار گرفتتاریخ انتشار يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰ ۴۵ کارگردان «بادیگارد» با اشاره به دلایل ساخت این فیلم از عملکرد دولت یازدهم در حوزه های فرهنگی شرایط فعلی سینما و برگزار نشدن جلسه شورای عالی سینما با حضور رییسجمهورحال فرهنگ بد باشد یعنی اقتصادش مشکل دارد / در نشست فیلم دلبری چه گذشت؟
حال فرهنگ بد باشد یعنی اقتصادش مشکل دارد در نشست فیلم دلبری چه گذشت فرهنگ > سینما - تهیهکنندهی فیلم دلبری معتقد است که اگر فرهنگ و هنر ما حال و روز خوبی ندارد به خاطراین است که اوضاع اقتصاد فرهنگ مناسب نیست به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دومین نشست نقد و بررسیفرهنگ در دولت یازدهم ذیل اقتصاد قرار گرفت/ انتظارها بیشتر بود
ابراهیم حاتمی کیا به مهر گفت فرهنگ در دولت یازدهم ذیل اقتصاد قرار گرفت انتظارها بیشتر بود شناسهٔ خبر 3043335 - یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹ ۲۷ هنر > سینمای ایران کارگردان بادیگارد با اشاره به دلایل ساخت این فیلم از عملکرد دولت یازدهم در حوزه های فرهنگی شرایط فعلی سینما و برگحاتمی کیا: در دولت یازدهم فرهنگ ذیل اقتصاد است
حاتمی کیا در دولت یازدهم فرهنگ ذیل اقتصاد است کارگردان بادیگارد با اشاره به دلایل ساخت این فیلم از عملکرد دولت یازدهم در حوزه های فرهنگی شرایط فعلی سینما و برگزار نشدن جلسه شورای عالی سینما با حضور رییسجمهور انتقاد کرد به گزارش فرهنگ نیوز ابراهیم حاتمیکیا کارگردان سفرحبخش: آبنبات چوبی را برای مسئولان اقتصادی کشور ساختم
این کارگردان در نشست خبری آبنبات چوبی در برج میلاد گفت فیلمم را برای مسئولان اقتصادی کشور ساختم و نه مردم عادی به گزارش خبرنگار فرهنگی نسیم آنلاین نشست خبری فیلم آبنبات چوبی به کارگردانی محمدحسین فرحبخش پیش از صبح امروز در برج میلاد برگزار شد در ابتدای این نشست محمدحسیموسیقی «آبنبات چوبی» با فضای انتقادی – اجتماعی فیلم همخوان است
موسیقی آبنبات چوبی با فضای انتقادی – اجتماعی فیلم همخوان است آریا عظیمینژاد آهنگساز فیلم سینمایی آبنبات چوبی از فضای موسیقی آن گفت آریا عظیمینژاد آهنگساز فیلم سینمایی آبنبات چوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره فضرفاه اقتصادی و فرهنگی ارمغان انقلاب اسلامی است/ نواختن زنگ انقلاب
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رفاه اقتصادی و فرهنگی ارمغان انقلاب اسلامی است نواختن زنگ انقلاب شناسهٔ خبر 3038931 - دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۰ استانها > خراسان شمالی بجنورد - نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت انقلاب اسلامی رفاه اقتصادی وامام جمعه خاش: بهبود شرایط اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی از دستاوردهای انقلاب است
امام جمعه خاش بهبود شرایط اقتصادی سیاسی و فرهنگی از دستاوردهای انقلاب است امام جمعه خاش گفت سیستان و بلوچستان در زمان حکومت شاهنشاهی در محرومیت به سر می برد ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی از خدمات زیادی برخوردار است به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگارانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین: بهره اقتصادی موجب زیرساختهای فرهنگی و گردشگری میشود / قزوین
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قزوین بهره اقتصادی موجب زیرساختهای فرهنگی و گردشگری میشود قزوین را پیاده ببینیدمدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت بهره اقتصادی موجب زیرساختهای فرهنگی و گردشگری شده و جذب گردشگر نیز در این راستا سبب ایجاد اشتغا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها